سردار دکتر مقدم در مراسم تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب اسلامی:

پلیس شایسته در مسیر عدالت اسیر نفس نمی شود /نقش مهم قانون و شرع در اجرای ماموریت های ناجا

مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وغبار روبی مزار شهدا با حضور سردار احمدی مقدم و معاونین و روسای پلیس های تخصصی و کارکنان ناجا برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱ - 10October 2013

پلیس شایسته در مسیر عدالت اسیر نفس نمی شود  /نقش مهم قانون و شرع در اجرای ماموریت های ناجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده انتظامی کشور در مراسم تجدید بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افتخار داریم امروز بار دیگر با امام راحل تجدید بیعت با اهداف، افکار و آرمان های او را داشته باشیم وهمچنین خداوند توفیق دهد که در لباس پر افتخار بتوانیم رهرو این والا مقام باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام برای فصل وزمان خاص نبود، افزود: ظلم ستیزی، اخلاق حسنه، عدالت و... همواره یک ارزش ، در صورتی که دروغگویی، خبرچینی وتوطئه یک ضد ارزش است که به شکل های گوناگون در جامعه قابل تغییر است.

پیشرفت تکنولوژی هنوز نتوانسته احساس سعادت را برای بشر به ارمغان بیاورد

سردار احمدی مقدم در قسمتی از سخنانش با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، ادامه داد: متقابلا دین گرایی نیز با این رشد همراه بوده است وآنانی که سعادت را در مادیات می بینند در هنگام پیری احساس پوچی دارند، اما انسان دینی دنیا را معبر می داند. زندگی حقیقی فقط در آخرت است.

وی ماموریت نیروی انتظامی را که حمایت از محرومان، عدل، قسط و برخورد با مجرمان و تبهکاران است را افتخار دانست و گفت: اگر پلیسی به مادیات توجه داشته باشد نمی تواند تقوا پیشه کند به طوری که ماموریت های او دچار خطا می شود.

فرمانده ناجا افزود: پلیس شایسته اسلامی پلیسی است که اگر همه نظارت ها را جمع کنیم تقوای درونی و خدا ترسی او را بر حذر می دارد به طوری که امام (ره) فرمودند: "عالم محضر خداست. چشم و دوربینی نیست اما خدا که هست."

سرمایه گذاری در امور دینی مهمتر از سرمایه گذاری در تجهیزات است

وی گفت: ما در سند چشم انداز ناجا به دنبال پلیس شایسته و بایسته نیروی انتظامی هستیم. همانطور که برای تجهیزات وامکانات کارکنان تلاش می کنیم برای افزایش، بصیرت ، آموزه های دینی، مردم داری وشجاعت نیز سرمایه گذاری می کنیم که در مسیر عدالت اسیر نفس نشوند.

این مقام انتظامی قانون و شرع را در اجرای ماموریت های ناجا مهم عنوان و خاطرنشان کرد: قانون وشرع رابطه ما ومردم را مشخص می کند لذا شعار نیروی انتظامی که "اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانونمداری و روز آمدی است" و باید این پلیس کاملا از همه نظر به روز باشد.

سردار مقدم با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی، نیروی انسانی است، افزود: باید تلاش کنیم نیروی انسانی ما شجاع، فداکار، باتقوا و... باشد که از این طریق به سرمایه اجتماعی واعتماد مردم خواهیم رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: در محضر امام راحل هستیم روح مقدس مطمئن باشید که نیروی انتظامی راه ومسیرش را که از غدیرآغاز شده و از عاشورا گذشته و به انقلاب اسلامی رسیده را ادامه دهد، اگر حقیقت وجودی امام را دنبال کنیم رابطه مان را با مردم در مسیر خدمتگزاری محکمتر می کنیم که در اجرای عدالت با مجرم وغیر مجرم یکسان رفتار نکینم.

فرمانده ناجا به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب که نکند در حین دستگیری از مجرمی آبروی او برود، گفت: ماوران ما مواظب باشند هنگام دستگیری مجرمان نباید آبروی خانواده او را ببریم به طوری که برخی مواقع دیده شده است به خاطر کمبود امکانات چندین متهم را با هم منتقل می کنند.

وی فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) را که برای رعایت حقوق مردم در آن زمان صادر کرده بودند را مهم دانست وگفت: این پیام تاریخی بعد از گذشت چندین سال هنوز آن فرمان زنده است  ونیاز جامعه امروز ما است، باید تابع آن باشیم.  

مهمترین دغدغه من این است که نکند ماموری ظلمی در حق کسی کرده باشد

سردار مقدم شرط تحقق شعار هفته ناجا را داشتن کارکنانی شجاع، مومن، آگاه، آماده برای خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: موضوع مردم داری بسار مهم است.

وی با اشاره به راه اندازی نظارت همگانی (197) در سال 84، گفت: در آن زمان نارضایتی مردم 40 در صد بود که این رقم حالا به 4 در صد رسیده است.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه حتی یک شکایت از پلیس هم زیاد است، افزود: دراین مرکزهفته ای حدود 6 هزار تماس مردمی برقرار می شود که 240 مورد آن شکایت است که برخی از این شکایت ها ممکن است به حق و برخی دیگر به جا نباشد.

وی تصریح کرد: مهمترین دغدغه من این است که ماموری یک ظلم در حق کسی کرده باشد ، افراد باید آگاه به وظایف دینی، حقوق مردم و حقوق شرعی  خودشان باشند تا از این طریق فاصله ای از خدا، رهبر و ولایت فقیه نگیریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار