فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا:

شهید صیاد شیرازی الگو و اسوه فرماندهان دفاع مقدس بود

یادواره شهید صیاد شیرازی و ۴ هزار شهید ارتشی خراسان رضوی 24 فروردین‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ - 08April 2015

شهید صیاد شیرازی الگو و اسوه فرماندهان دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، امیرعلی جهانشاهی ارشد نظامی آجا در شمال شرق و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت به بیان اهداف و برنامههای نخستین یادواره امیر سپهبد علی صیاد شیرازی پرداخت و گفت: چند سالی است که برگزاری یادواره سپهبد شهید صیاد شیرازی کلید خورده است و خوشبختانه در این چند سال اطلاعات خوبی بهدستآمده و وقت آن است تا همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید اسلام و بهمنظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اختیار عموم قرار بگیرد.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما در حوزه دفاع مقدس گفتنیهای بسیاری داریم و برگزاری این یادوارهها فرصت خوبی است تا به برخی از آنها پرداخته شود تا از این طریق ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت مدیریت جهادی فرماندهان غیوری چون صیاد شیرازی را متذکر شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهید صیاد شیرازی از شهدای ملی و افتخار استان ما به شمار میرود امسال همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید یادوارهای با همکاری تمامی سازمانها و نهادهای ذیربط استان روز دوشنبه 24 فروردینماه ساعت 8/30 صبح با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار صبا برگزار میشود.

امیر جهانشاهی با تأکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی الگو و اسوه فرماندهان دفاع مقدس بوده است خاطرنشان کرد: جهت شناخت دانشجویان و نسل جوان با سیره عملی شهید صیاد شیرازی موضوعاتی به دانشگاههای استان ارسالشده است تا پیرامون آن مقالاتی ارائه شود. همچنین با هماهنگیهایی که انجامشده مقرر گردیده است تا در روز شهادت شهید صیاد شیرازی ائمه جماعات در سراسر استان خراسان رضوی برای نمازگزاران در بین الصلاتین پیرامون شهید صیاد شیرازی و نقش او در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در مبارزه با دشمنان اسلام سخنرانی کنند. همچنین همرزمان شهید صیاد شیرازی بهعنوان سخنرانان قبل از خطبههای نماز جمعه این هفته در مصلاهای شهرستانهای استان حضور یافته و به بیان فضایل اخلاقی و علمی شهید میپردازند.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق از تولید نرمافزار چندرسانهای «رادمرد» توسط شهرداری مشهد و بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: اجرای نمایش زندگی جای دیگر است توسط حوزه هنری، تهیه نماهنگ با موضوع شهید صیاد شیرازی توسط اداره ارشاد و همچنین رونمایی از پویانمایی زندگی حماسی شهید صیاد شیرازی توسط صداوسیمای خراسان رضوی در مراسم یادواره این شهید از دیگر برنامههای تدارک دیدهشده در این راستا است.

امیر جهانشاهی با بیان اینکه اداره پست استان تمبر اختصاصی شهید صیاد شیرازی را منتشر کرده است گفت: مسابقه دل نوشتهای به صیاد شیرازی ازجمله برنامههایی است که در مدارس استان بهمنظور شرکت دانش آموزان برگزارشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار