سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر ؛

اگر دفاع مقدس نبود انقلاب ما دوام و قوامی نداشت / بهترین هادیان کشور خانواده های شهدا هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر شما تاثیرات راهیان نور را مشاهده می کنید به برکت خون شهداست و تنها آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس شما فرزندان شهدا، خانواده های شهدا ، آثار مکتوب است. من معتقد هستم بهترین هادیان این کشور می توانند خانواده های شهدا باشند .
کد خبر: ۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵ - 11October 2013

اگر دفاع مقدس نبود انقلاب ما دوام و قوامی نداشت / بهترین هادیان کشور خانواده های شهدا هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سومین همایش مدیران تشکل های سراسری فرزندان شاهد که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت : من افتخار می کنم که در جمع صمیمی شما پرچمداران شهداء قرار گرفته ام  و امیدوارم بتوانم با کمک تک تک شما بزرگواران قدمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل بعد و جهانیان بردارم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن بیان برخی کمبود امکانات در دوران جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کشور سیم خاردار هم نداشت و باید آن را وارد می کردیم و به خوبی به یاد دارم قرار بود این سیم خاردارها یکبار از مرز شوروی وارد شود که با مخالفت شوروی این کار انجام نشد، اما امروز متهم به ساختن سلاح هسته ای هستیم و با اینکه همه می دانند دروغ محض است، اما همین قدر که به اقتدار ایران رسیده اند برای ما کافیست.
 
وی با ابرازتاسف از اینکه آثار فیزیکی دفاع مقدس از بین رفته است اذعان داشت : متاسفانه آثار فیزیکی جنگ به کلی از بین رفته است و این یک مشکل اساسی است اگر شما تاثیرات راهیان نور را مشاهده می کنید به برکت خون شهداست و تنها آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس شما فرزندان شهداء ، خانواده های شهدا ، آثار مکتوب است و من معتقد هستم بهترین هادیان این کشور می توانند خانواده های شهداء باشند .
 
سردار کارگر خاطر نشان کرد:  دفاع مقدس یک گنجینه است که باید اول آن را پیدا کنیم بعد با ویرایش درست آن هم برای خودمان هم برای نسل های بعد و هم برای جهانیان به معرض نمایش بگذاریم. طبق گفته امام (ره) دفاع مقدس انقلاب ما را صادر کرد که این یکی از برکات ارزشمند دوران انقلاب اسلامی است. ما باید تمام برکات دفاع مقدس را شناسایی کنیم مانند حرکت حزب الله لبنان که  حرکت دفاع مقدسی بود، یعنی برخلاف گفته های دیگران که می گویند ایران در لبنان در سوریه دخالت دارد و خودشان هم میدانند که دروغی محض است. آنها هنوز نفهمیده اند که  این فرهنگ ما و تفکر ما بود که به رزمندگان حزب الله و سوریه منتقل شد.
 
وی در خصوص مشکلات بودجه ای در حوزه ی دفاع مقدس افزود: ما مشکل بودجه نداریم  اما مشکل اراده داریم ، تا به حال نخواسته ایم که کاری فاخر در حوزه دفاع مقدس انجام دهیم. کارهای در حوزه دفاع مقدس باید در طراز اول باشد اما تا به حال اینگونه نبوده و با گذشت 25 سال از جنگ تحمیلی نه فیلم فاخری داشته ایم نه سریال فاخری ساخته ایم به جز سریال شهید بابایی. بنده اعتقادم این است باید در حوزه دفاع مقدس به هر سلیقه و هر قشری اجازه ورود داده شود و فرصت بدهیم همه در دفاع مقدس اظهار نظر کنند .
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: ما در موضوع دفاع مقدس نیاز به هنر داریم باید هنرمندان خوبی باشیم تا طبق گفته مقام معظم رهبری بتوانیم داشته های خود را با هنر به خوبی به دیگران نشان دهیم. رهبر معظم انقلاب در جمعی فرمودند : "ما تاریخ داریم، فلسفه داریم، گذشته خوبی هم داریم اما چون هنرمند نبوده ایم نتوانسته ایم داشته هایمان را به خوبی نشان دهیم و این در حالتی است که ملت های دیگر نداشته هایشان را با هنرمندی به داشته هایشان تبدیل کرده اند."
 
سردار کارگر  ادامه داد: ما در حوزه کتاب و رمان هم متاسفانه بسیار ضعیف عمل کرده ایم در صورتی که مقام معظم رهبری به جد این موضوع را پیگیری می کنند و نمونه بارز آن را بار ها و بارها دیده ایم مانند نقریظ ایشان بر کتاب "لشگر خوبان" که فرمودند: "چقدر خوب است از روی این کتاب فیلم ساخته شود."

وی در پایان خاطر نشان کرد : یکی از محکم ترین و بهترین راهکارها در برخود با آسیب های اجتماعی موضوع دفاع مقدس است چرا که اگر دفاع مقدس نبود انقلاب ما دوام و قوامی نداشت و انقلاب ما با دفاع مقدس بیمه شد. ما در دوران دفاع مقدس هم مسائل سیاسی داشتیم و هم در تحریم بودیم  اما برخورد ما برخوردی دیگر بود؛ باید به همانگونه رفتار کنیم و از سبک زندگی در دفاع مقدس برای خود درس بگیریم. امیدوارم بتوانیم با کمک شما بزرگواران و پیشنهادات سازنده شما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس موثر باشیم.
 
لازم به ذکر است پس از سخنرانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  تعدادی از حاضرین در جمع  تشکل های سراسری فرزندان شاهد به ایراد سخن پرداختند. در این جمع دوستانه با حضور سردار دکتر بهمن کارگردر زمینه شیوه های همکاری با بنیاد حفظ آثار و همچنین مسائل و مشکلات این تشکل در شهرستان ها تبادل نظر شد.
نظر شما
پربیننده ها