گزارش دفاع پرس از هفدهمین روز تجاوز عربستان به یمن/

تظاهرات مردم یمن در محکومیت تجاوز رژیم سعودی/خنثی سازی حملات جنگنده‌های سعودی‌ها در صنعاء

مردم یمن با بی توجهی به پرواز جنگنده های عربستانی برفراز صنعا، در محکومیت ادامه حمله عربستان به کشورشان و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع و انهدام زیر ساخت های نظامی و غیر نظامی راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۴۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 11April 2015

تظاهرات مردم یمن در محکومیت تجاوز رژیم سعودی/خنثی سازی حملات جنگنده‌های سعودی‌ها در صنعاء

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مردم یمن با بی توجهی به پرواز جنگندههای عربستانی برفراز صنعا، در محکومیت ادامه حمله عربستان به کشورشان و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع و انهدام زیر ساختهای نظامی و غیر نظامی راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان از نهادهای بین المللی خواستند با تحت فشار گذاشتن ائتلاف امریکایی عربی، مانع از ادامه ویرانی و کشتار در یمن شوند.

تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی با مشارکت 10 کشور از ششم فرودینماه به دستور پادشاه عربستان آغاز شده که همچنان ادامه دارد.


آخرین تحولات یمن

 .. جنگندههای سعودی برای دومین بار طی حملاتی پادگان لشگر 21 ارتش یمن در استان «شبوه» را هدف قرار داند. همچنین در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل ساختمان اداره امنیت منطقه «بیحان» در استان شبوح تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند.

.. درحالی که هزاران نفر از مردم در صنعا علیه تجاوز عربستان به یمن دست به تظاهرات زدند جنگندههای سعودی چندین نقطه در این شهر را بمباران کردند.

 .. نیروی هوایی یمن با استفاده از ضد هوایی حملات جنگنده های متجاوز عربستان سعودی و آمریکا در صنعاء را خنثی کرد.

.. نظامیان ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی در مرزهای این کشور شماری از کارمندان شرکت نفت یمن در استان الحدیده را ربودند.

 .. سازمان ملل متحد خواستار توقف خشونتها در یمن به منظور کمکهای بشردوستانه شد.

 .. پارلمان پاکستان به بی طرفی در مورد یمن رأی داد.

 .. اولین هواپیمای امدادرسانی صلیب سرخ جهانی وارد فرودگاه صنعاء شد.


.. ایالات متحده آمریکا اطلاعات بیشتری را برای هدف قرارگرفتن مواضع یمنی ها توسط جنگندههای سعودی، در اختیار رژیم عربستان می گذارد. یک مقام آمریکایی با اعلام این مطلب علت همکاری مذکور را بی نتیجه بودن حملات اخیر عربستان در تضعیف قدرت نیروهای مردمی یمن عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها