عصر امروز

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید صیادشیرازی عصر امروز با حضور جمعی از امیران ارتش و خانواده‌های شهدای ارتش در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ - 11April 2015

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت شانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی عصر امروز با حضور جمعی از امیران ارتش و خانواده این شهید بزرگوار در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حسام هاشمی رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا، امیر خرم طوسی جانشین رئیس ستاد ارتش، دکتر گلزاری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، خانم صیادشیرازی خواهر شهید بزرگوار میهمانان این برنامه بودند.

خواهر شهید صیاد شیرازی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به بیان خاطرهای از برادر خود در رابطه با مادر اشاره کرد و گفت: چند روز قبل از شهادت ایشان مادرم از مکه مشرف شده بودند و صیاد میخواست به دیدن مادرم بیاید ولی قبل از رسیدن حال جسمی مادرم بد شد و او را به بیمارستان رساندیم. علی مستقیما از فرودگاه به بیمارستان آمد، مسئولین بیمارستان او را نشناختند و مانع ورود ایشان به داخل بیمارستان شدند. مادرم را به بیمارستان ارتش منتقل کردیم. علی در تمام آن چند شب را پیش مادرم ماند و تا صبح دعا خواند و پس از چند روز مادرم مرخص شد. مادرم و علی به هم علاقهی بسیاری داشتند. علی همیشه خود را برای روز مادر میرساند ولی اگر ماموریتی داشت و نمیتوانست بیاید هدیهاش را میفرستاد.

همچنین امیر خرم طوسی در این مراسم به معماری تلفیق تعهد و تخصص توسط شهید صیادشیرازی در ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: آن زمان که در ارتش جمهوری اسلامی باب تخصصگرایی مطرح بود، شهید صیاد این توفیق را پیدا کرد که تعهد و تخصص را با دقت تلفیق و عرضه کند.

امیر هاشمی همرزم شهید صیادشیرازی نیز گفت: حدود 21 سال با این شهید بزرگوار بودم. ما قبل از انقلاب با هم آشنا شدیم و توفیق همرزمی با ایشان را داشتم.

وی به برگزاری بزرگداشت باشکوه این شهید اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی های خاص این شهید گوهر دین داری اوست که باعث می شود هر ساله نسبت به سالهای قبل بزرگداشت صیاد باشکوهتر برگزار شود. شهید صیاد در جلسهای فرمودند دین داری را در نیروهای مسلح قدر بدانید. وقتی به سیر زندگی این شهید بزرگوار مینگرم متوجه میشوم که دین داری خصیصهای است که وی را از باقی متمایز مینماید. شهید صیاد میتواند برای همه افراد الگو باشد برای سپاه، ارتش و بسیج؛ زیرا نگاهش برای خدا بود.

گلزاری از دوستان این شهید نیز گفت: شهدا الگوهای اصلی تربیت اسلامی هستند و با نشان دادن چهرههای تربیت شده آن مکتب میتوانیم جوانان را به خوبی تربیت کنیم.

در پایان مراسم از جمعی از خانوادههای شهدای ارتش با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر شد، همچنین از نرمافزار چند رسانهای شهید صیاد شیرازی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار