شمخانی:

سیاستهای ثبات آفرین ایران در لغو ممنوعیت فروش سامانه اس- 300 موثر بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: شکل گیری شرایط جدید در چارچوب سیاستهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین الملل در اتخاذ تصمیم روسیه در لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس- 300 به ایران بسیار تعیین کننده بوده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 14April 2015

سیاستهای ثبات آفرین ایران در لغو ممنوعیت فروش سامانه اس- 300 موثر بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای در روسیه به سر می برد، در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی لغو حکم ممنوعیت فروش موشکهای اس-300 به ایران از سوی روسیه گفت: خوشبختانه و در چارچوب مذاکرات فشرده و پیگیریهای مستمری که انجام شد، دستور لغو حکم ممنوعیت فروش موشکهای پدافندی اس-300 با حسن نیت رئیس جمهور روسیه صادر شد.

وی در ادامه افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری، دنیا به حقانیت رویکردهای سازنده و مشارکت جویانه جمهوری اسلامی واقف شده و سیاستهای مقابله جویانه با اهداف صلح آمیز ایران با انزوا و تحقیر مواجه می شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با تشریح گفتگوهای انجام شده با همتای روسی خود بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعاتی چون بحران یمن و نفی تجاوز به این کشور، عضویت ایران در سازمان همکاریهای شانگهای و ضرورت لغو مجموعه تحریمهای اعمال شده علیه جمهوری اسلامی همزمان با امضا موافقتنامه هسته ای تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، همزمان با سفر شمخانی به روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور با امضای فرمانی، محدودیت فروش موشکهای پدافند هوایی اس-300 به جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

گفتنی است دبیر شورای عالی امنیت کشورمان بامداد روز گذشته (دوشنبه) برای شرکت در اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای وارد مسکو شد.

انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار