استاندار اردبیل:

مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگوهای عملی صبر و مقاومت هستند

استاندار اردبیل در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت گفت: مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگوهای عملی صبر و مقاومت هستند.
کد خبر: ۴۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ - 15April 2015

مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگوهای عملی صبر و مقاومت هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از استان اردبیل، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام و منزلت زن و همزمان با سراسر کشور جشنواره اسوههای صبر و مقاومت با حضور جمعی از خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

 استاندار اردبیل در سخنانی با ذکر این نکته که حضرت زهرا و حضرت زینب کبری (سلام ا... علیهما) الگوهای صبر و مقاومت هستند گفت: زنان ایثارگر ما در مواجهه با مصائب به این حضرات اقتدا میکنند.

مجید خدابخش افزود: معتقدم که در این گونه محافل بایستی همه بنشینیم و به سخنان مادران و همسران گرامی شهدا، جانبازان و ایثارگران گوش فرا دهیم.

 وی با اشاره به دیدارهای خود از خانواده معظم ایثارگران گفت: هنگام دیدار از خانواده معظم شهدا انسان مملو از انرژی مثبت میشود. وقتی با مادری که پنج فرزند او شهید و چند فرزند دیگر او نیز جانباز است مواجه میشویم و میبینیم که او در قلب خود از فراق فرزندانش میسوزد اما هیچ گاه گله و شکایتی بر زبان نمیآورد؛ از انرژی مثبت سرشار می شویم.

وی ادامه داد: همسری که سالها در حال نگهداری از جانباز 70 درصد است، هم خودش و هم  همسر جانبازش اسوه صبر و مقاومت هستند.

 خدابخش با اشاره به  مصیبتهای حضرت زینب کبری(س) در روز عاشورا، خاطر نشان کرد: آن حضرت در یک روز و ظرف چند ساعت آن همه مصیبتها را دید و تحمل کرد. واقعا تحمل آن همه مصیبت بسیار سخت است. اما قلب آن حضرت عین شرح صدر بود و از خدا صبر جمیل میطلبید و در مجلس یزید نیز در پاسخ آن ملعون گفت «ما رایت الا جمیلا».

 استاندار اردبیل یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید «هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین» یعنی اینکه وقتی انسان صبر پیشه کرد خداوند نیز سکینه قلب را به او عطا مینماید؛ همچنان که حضرت موسی وقتی مامور شد پیش فرعون برود از خداوند خواست تا به او شرح صدر بدهد تا ظرفیت قلبش چنان زیاد شود که بتواند در مواجهه با حوادث ایستادگی نماید.

دکتر خدابخش در بخش دیگر صحبتهای خود گفت: در هنگام مصیبت انسان دو گونه عمل میکند. یکبار به درگاه خدا شکوه میکند و در این هنگام به مصیبت بعدی یعنی دور شدن از رحمت خداوند مبتلا میشود و در نوعی دیگر صبرپیشه میکند که در این صورت در رحمت الهی داخل میگردد.

وی با اشاره به فداکاری زنان ایثارگر خصوصا مادران و همسران شهدا گفت : زنان ایثارگر ما وظیفهای سنگین برعهده دارند. آنها باید رمز و رموز سالهای سال صبر و تحمل خود را بازگو کنند تا در باره آن فیلم، شعر و اثر هنری تولید شود و برای همه عرضه گردد زیرا این مادران و همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران، الگوهای عملی صبر و مقاومت هستند و نه یک و یا چند روز بلکه سالهای سال متحمل زحمتهای فراوانی بودهاند و به عقیده من اینان فرشتههای روی زمین هستند.

دکتر خدابخش با اشاره به اینکه بشرخواهناخواه مجبور به پذیرش الگو است خاطرنشان ساخت: فطرت بشر به دنبال قهرمان است و به همین دلیل قرآن دائما برای ما انبیا و اولیای الهی را به عنوان قهرمانان تاریخ ساز معرفی میکند. امروز قهرمانان بسیاری در کنار ما هستند و ما باید به این قهرمانان افتخار کنیم و وظیفه داریم که آنها را تکریم کنیم.

 استاندار اردبیل در پایان صحبتهای خود گفت: همه ما نسبت به خانواده معظم ایثارگران دین بزرگی بر گردن داریم و هرچه کار کنیم باز نخواهیم توانست آن گونه که شایسته این عزیزان است از آنها قدردانی کنیم، لذا از خدا میخواهیم که توفیق دهد تا با کمال افتخار خدمتگزاری هرچند کوچک برای خانواده معظم شهدا باشیم.

در ادامه برنامه با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین استانی از تعدادی از خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 شایان ذکر است جشنواره اسوههای صبر و مقاومت به همت ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با همکاری ادارهکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور بانوان سپاه حضرت عباس(ع) استان و امور بانوان فرمانداری اردبیل برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها