در درس خارج فقه مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به اظهارات اخیر امام مسجدالحرام

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه امام مسجدالحرام در سخنان خود گفته است که نباید به جنگ اسرائیل برویم؛ بلکه باید با شیعیان بجنگیم، گفت: پس از ظهور داعش، القاعده، النصره و ... معلوم شد که وهابیت بر خلاف عقل، نص و قرآن بوده و میوه این درخت، همین گروه های تروریستی هستند.
کد خبر: ۴۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ - 15April 2015

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به اظهارات اخیر امام مسجدالحرام

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید عظام صبح امروز در درس خارج فقه خود  در مسجد اعظم در واکنش به سخنان امام مسجدالحرام، اظهار داشت: آنها در این مسجد مقدس شروع به بد و بیراه و تکفیر شیعیان و ایرانیان کرده اند؛ در حالی که سه هفته گذشته کنگره ای را بر ضد تکفیری ها برگزار کرده بودند.

وی در ادامه افزود: امام مسجدالحرام در سخنان خود گفته است که نباید به جنگ اسرائیل برویم؛ بلکه باید با شیعیان بجنگیم.

این مرجع تقلید خطاب به امام مسجدالحرام اظهارداشت: شما دیروز می گفتید که تکفیری ها از ما نیستند؛ اما امروز در مقدس ترین مکان شروع به تکفیر شیعیان کرده اید؛ آن هم بعد از آنکه فساد مکتب شما بر همگان ظاهر شده است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: پس از ظهور داعش، القاعده، النصره و ... معلوم شد که مکتب شما بر خلاف عقل، نص و قرآن بوده و میوه این درخت، همین گروه های تروریستی هستند؛ پس آبرومندانه این است که از مکتب وهابیت فاصله گرفته و به مسلمانان بپیوندید.

* شما عراق و یمن را ویران کردید؛ حالا طلبکار شدید؟

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: شما خود را از دیگران جدا کرده و شیعه و سنی را تکفیر می کنید. شما عراق و یمن را خراب و ویران کردید؛ حالا طلبکار شدید؟

وی اظهار داشت: شما باید ببینید خواست مردم این کشور چیست. آیا عراقی ها و یمنی ها حق ندارند از کشور خود دفاع کنند؟ جالب اینجاست که مفتی اعظم این کشور اعلام کرده که حمله به یمن و بمباران آن، بسیار حکیمانه بوده است.

* وهابیت در خیال واهی زندگی می کند

این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت در خیال واهی زندگی می کنند، گفت: آنها در سخنان خود اعلام کرده اند که شیعیان قصد تصرف مکه و مدینه را دارند؛ در حالی که اصلا واقعیت نداشته و در خیال واهی به سر می برند.

* رسوایی بی سابقه شما در جده برای همگان کافی است

حضرت آیت الله مکارم در پایان با بیان اینکه رسوایی بی سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد، خاطرنشان ساختند: امیدوارم تذکرات ما را دوستانه دانسته و مطابق آن عمل کرده و مسلمین را از این بلای عظیم نجات دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام فرمودند: «صَدیقُ الْجاهِلِ تَعَبٌ/ دوست نادان، مایه رنج است».

وی همچنین تصریح کرد: از آغاز خلقت بشر، عظمت انسان در علم و دانش بوده است؛ به همین دلیل بوده که حضرت آدم مسجود فرشتگان واقع شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جهاد علم از مهمترین جهادها در اسلام است، اظهار داشت: حوزه های علمیه مراکز بسیار مقدسی هستند؛ چراکه در آن علم وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب نیز گفت: شما باید در فراگیری علم جدی بوده و حوزه باید روز به روز بالنده تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید علوم خود را به دیگران انتقال داده و به تبلیغ بپردازید؛ چراکه شاید این واجب کفایی در عصر ما به واجب عینی تبدیل شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار