آیت الله نوری همدانی:

تعلیق عمره اقدام مناسبی بود اما باید برای ادامه آن فکری کرد

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شرایط امنیتی و فرهنگی نامناسب عربستان گفت: تعطیلی عمره بسیار خوب است و تا افراد متجاوز مجازات نشدند، نباید تعطیلی عمره برداشته شود؛ اما باید برای ادامه آن فکری کرد.
کد خبر: ۴۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ - 15April 2015

تعلیق عمره اقدام مناسبی بود اما باید برای ادامه آن فکری کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به تعطیلی عمره از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این تعطیلی بسیار خوب است و تا آن افراد مجازات نشدند، نباید برداشته شود؛ اما باید برای ادامه آن فکری کرد.

این مرجع عالیقدر تقلید به موضوع یمن نیز اشاره و تصریح کرد: عربستان سعودی در سال چند میلیون قرآن چاپ می کند؛ ولی خود به آن عمل نکرده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه فرموده است: " مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم/ محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند".

وی در ادامه افزود: این آیه بسیار پرمعناست و اگر عربستان سعودی به همین یک آیه عمل کند، کافی است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مردم یمن خواستار استقلال بوده و کشورهای دیگر نباید در آن دخالت کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر حمایت از مظلومان یمن، خاطرنشان کرد: مقرر شد مراسمی برای شهدای یمن در مسجد اعظم برگزار شود که همگان شرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی"، ابراز داشت: در مقابل دشمنان کینه توز، وحدت ما بسیار کارآیی داشته و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب  باید سعی کنیم در تمام مناطق این همدلی و همزبانی را حفظ کرده و اختلافات را از میان برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها