همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در استان آذربایجان غربی برگزار شد

همایش اسوه های صبر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ - 15April 2015

همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس این همایش با حضور زنان رزمنده و امدادگر و پشتیبانی کننده هشت سال دوران دفاع مقدس و همچنین فرماندهان نظامی ، مدیران ادارت و دستگاه های اجرایی استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی در این همایش گفت: عزت امروز ایران اسلامی مرهون ایستادگی و مبارزه زنان کشور است.

سرهنگ مصطفی رضوی افزود: زنان در هشت سال دفاع مقدس با تشکیل ستادهای پشتیبانی در پشت جبهه نقش سازنده ای ایفا کردند


وی اظهار کرد: در دوران جنگ رزمندگان از پشتوانه ای قوی برخوردار بودند و این پشتوانه و پشیتبان را زنان تشکیل می دادند.

زنان ما در سه جبهه ایفای نقش کردند همسری فداکار برای مردانشان، مادری متعهد برای فرزندانشان و پشتوانه بزرگ برای رزمندگان اسلام بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: اسوه های صبر و مقاومت تنها مربوط به دوران مقدس نیستند بلکه زنان ایران اسلامی مبارزات خود را از دوران ستمشاهی آغاز کردند آن زمان که دوشادوش مردان بر علیه طاغوت جنگیدند.

حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری ادامه داد: مبارزه علیه کشف حجاب برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان زنان مومن و مبارز ایرانی است آن زمان که طاغوت برای نابود کردن حجاب دست به کشف حجاب زد این زنان بودند که با مقاومت و بیرون نرفتن از منزل در برابر طاغوت ایستادند.

وی افزود: زنان مبارز حتی هنگام بیماری نیز در دوران کشف حجاب از منزل بیرون نرفته و چه بسا جان خود را بر اثر بیماری از دست دادند.

زنان این سرزمین نه تنها در میدان مبارزه بلکه در تربیت فرزندانی متعهد پیشتاز شدند و فرزندانی مومن تربیت کردند فرزندانی که به دفاع از انقلاب پرداختند همان فرزندانی که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: سربازان من در گهواره ها هستند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز حضور زنان در میدان مبارزه پر رنگتر شد آنها همگام با همسران و فرزندان خود در مقابل گروهکهای ضد انقلاب ایستادند حتی زمانی که شخصیتهای بزرگ انقلاب نظیر شهیدان بهشتی، رجایی، مفتح و مطهری و دیگر بزرگان به شهادت می رسیدند به میدان آمده و اعلام کردند آماده دفاع از مردان انقلاب و نظام هستند.

در پایان این همایش از زنان رزمنده، پرستار ، پشتیبانی کننده و جانباز با اهدای هدایایی تجلیل شد.

خاطره گویی توسط زنان امدادگر و رزمنده، تواشیح خوانی و پخش کلیپی در خصوص حضرت فاطمه(س) از دیگر قسمت های این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار