روایتی از شهید شاخص سال 94 کشور

شهیدی که ذکر قنوتش پس از دیدار با امام تغییر کرد

بردار شهید مهدوی گفت: پس از دیدار شهید نادر مهدوی با حضرت امام خمینی (ره)، شکل نمازش تغییر کرد و ذکر قنوتش «اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک» شد.
کد خبر: ۴۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ - 15April 2015

شهیدی که ذکر قنوتش پس از دیدار با امام تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بوشهر، برادر شهید مهدوی، صبح امروز در دیدار مسئولان حوزه هنری بوشهر با خانواده شهید نادر مهدوی، بیان داشت: بسیاری از شهدا به ویژه آنها که جوانان اوایل انقلاب بودند دارای ویژگیهای مشترکی بودند و فقر، شجاعت و مذهبی بودن شاخصه آنها بود.

برادر سردار شهید نادر مهدوی افزود: شهید مهدوی در سال 1342 سالی که امام خمینی (ره) فرمود سربازان من در گهواره هستند در روستای نوکار دشتی «بوشهر» به دنیا آمد و در سال 1353 به بحیری مهاجرت کرد.

* شهیدی که از اوایل کودکی دارای بصیرت بالا بود

وی اضافه کرد: پدرم کشاورز و مذهبی بود و خانواده ما متشکل از 2 پسر و 7 دختر بود و در سال 42 سرما و یخبندانی وجود داشت که منجر به مریضی شدید حسین (نادر) شد به نحوی که هیچ امیدی نبود تا صبح زنده بماند و با دعا و استغاثه مادر و گذاشتن حنا روی سرش در کمال ناامیدی نجات پیدا کرد.

برادر شهید ادامه داد: شهید مهدوی در کلاس دوم ابتدایی در 25 روز قرآن را نزد حاج علی فقیه آموخت و با صوتی حزین قرآن و دعا تلاوت میکرد و حتی در شروع عملیاتها نیز قرآن و دعا را او میخواند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب در کلاس دوم راهنمایی مدرسه را رها کرد و برایش مغازه پوشاکی باز کردیم و در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب بنی صدر با کسانی که موافق بنیصدر بودند مباحثه میکرد و با وجود سواد و سن کمش دارای بصیرت بالایی بود.

برادر شهید گفت: با شروع جنگ تحمیلی و تشکیل بسیج روزی که در نیروگاه اتمی در حال آموزشی بودیم وقتی نحوه استفاده از اسلحه آموزش داده میشد و مربی سوال گرفت چه کسی قادر به توضیح است حسین (نادر) از پشت سر گفت من و تعجب کردم چگونه آمده و وقتی از او پرسیدم چطوری آمدی گفت همان کسی که شما را آورده من را هم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1360 وارد سپاه شد و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان مسگر شیراز جهت درگیری با منافقین به تهران رفت و سپس به معاونت سپاه جم منصوب و سپس مسئول عملیات خارگ شد و در سال 1362 ازدواج کرد که ثمره ازدواجش یک دختر است.

برادر شهید ادامه داد: شهید مهدوی اهل تجملات نبود و وقتی یک سحری که جایی دعوت بودیم رفتیم با سفره پرزرق و برقی مواجه شدیم و از من گلایه کرد چرا چنین جایی من آوردی و به گریه افتاد که فردا جواب همرزمان و زیردستانم چه بدهم و به احترام میزبان غذای خیلی مختصری با بی میلی خورد و از اینکه به چنین مهمانی آمده بود عذاب وجدان داشت.

وی اضافه کرد: یک بار وقتی به مرخصی آمده بود براثر فعالیت زیاد تمام کمرش تاول زده بود و تعریف میکرد در یک عملیات دریایی نزدیک به سیصد بار دشمن به آنها حمله کرده بود.

* توصیه شهید مهدوی برای عدم استفاده از نامش برای کارهای دنیایی

برادر سردار شهید مهدوی یادآور شد: انهدام ناو بریجتون در حالی که آمریکا گفته بود کشتیهای آمریکا ملک من محسوب می شود با مین گذاری در نزدیک جزیره فارسی توسط شهید مهدوی و همرزمانش حادثه عظیمی بود که باعث خوشحالی امام نیز شد و پس از دیدار شهید مهدوی با حضرت امام خمینی شکل نمازش هم تغییر کرد و ذکرقنوتش «اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلکــــ» بود.

وی افزود: آخرین مأموریتش که منجر به اسارت و شهادتش شد 5 شنبه 16 مهر 1366 بود که با 11 نفر از همراهانش و سه قایق مورد حمله آپاچیهای آمریکا قرار میگیرد و 7 نفر به شهادت و 4 نفر که دو نفرشان مجروح بودند به اسارت آمریکاییها در میآیند و پس از این که شناسایی میشود دست و پایش را بسته و به شدت شکنجهاش میدهند تا اطلاعات بگیرند که موفق به کسب اطلاعات هم نمیشوند و شهید مهدوی نیز زیر شکنجه به شهادت میرسد.

برادر شهید افزود: شهید مهدوی قبل از شهادتش به ما توصیه میکرد نکند از نام من برای دنیایتان استفاده کنید.

وی تصریح کرد: از کسانی که مسبب شدند تا امسال شهید مهدوی شهید شاخص ملی شود، قدردانی میکنیم و از توجه مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ائمه جمعه نسبت به این خانواده سپاسگزاریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار