لاریجانی در یادواره شهدای کرمانشاه:

ایران از مردم‌سالاری حمایت می‌کند اما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محور حرکت بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد آرامش در انسان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مردم‌سالاری حمایت کرده و در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کند.
کد خبر: ۴۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ - 15April 2015

ایران از مردم‌سالاری حمایت می‌کند اما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه 26 فروردین) در سفر یکروزه به استان کرمانشاه در یادواره 4400 شهید شهر کرمانشاه گفت: برای من سعادتی است که امروز در این محفل مقدس که مربوط به شهدای این استان است، با حضور خانوادههای معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران توفیق حضور دارم و باید تشکر کنم از دستاندرکاران این حرکت ارزشمند که سپاه و مدیران اجرایی استان و نمایندگان تلاش کردند که این محفل تشکیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده تحسین میکنم اینگونه محفلها را که نام آنها برای شهدا است و عطر آنها در کشور ما وجود دارد و این میراث گرانقدر به نسلهای بعدی باید تسری پیدا کند، چرا که این فرهنگ بزرگی است و برخی از ملتها این هوشیاری را پیدا کردهاند که به این حرکت دست یابند اما اکثر ملتها و کشورها غافل هستند.

وی تاکید کرد: این فرهنگ حماسهساز و عزتآفرین است اما برخی کشورها دچار مشکلاتی در درون خود شدهاند که درک درستی از شهادت در راه خدا ندارند، اما در کشور ما جوانان لباس مجاهدت بر تن کردهاند و در این دوران دیده میشود که منطقه ما دچار آشفتگی شده و در رسانهها و در لسان سیاسیون مسائل به وجود آمده در منطقه را به ایران ربط داده و از آن بهعنوان مسائل عرب و فارس و یا شیعه و سنی، بهعنوان نوعی قدرتگرایی تعبیر میکنند و برخی تصور میکنند که هنوز در اعصار گذشته هستند و شرایط را به سمت نوعی امپراطوریگری سوق میدهند.

لاریجانی افزود: منهای آن جریانهای سیاسی خبیث که تاکنون مبارزات جدی با ایران داشتهاند؛ مثل صهیونیستها و آمریکاییها، اما برخی کشورها که صورت ظاهریشان اسلامی است، نسبت به ملت ایران جفا و با عینک خاصی به ایران و ملت آن نگاه میکنند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در جنگ 33 روزه بین صهیونیستها و ملت لبنان، ایران به کمک حزبالله رفت، تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورهای اسلامی این کار را نکرده و در مقابل به کمک رژیم صهیونیستی رفتند و به جای اینکه اهل مجاهدت باشند به قدرتهای دیگر کمک کردند و آن قدرتها دستور دادند که از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و علت اینگونه اقدامات این است که آنها از معارف اسلامی دور شدهاند و در این راستا مجبور شدند که یک ساختار دیگری برای خود طراحی کنند.

 ** جمهوری اسلامی ایران از مردمسالاری حمایت میکند

وی گفت: برخی کشورها در جنگ 33 روزه در جبهه مقابل لبنان قرار گرفتند و این جنگ را به جنگ شیعه و سنی تعبیر کردند و وارد آن نشدند، همچنین در جنگ مردم غزه با رژیم صهیونیستی ایران به کمک ملت فلسطین شتافت و آنها گفتند که این جنگ فارسها است و باز هم از ملت فلسطین حمایت نکردند که این موضوع خیلی تاسفبار است. البته باید تاکید کرد که امروز هم تقلیل تفکر سیاسی در بین اصحاب سیاست دیده میشود چرا که درحال حاضر آنها به مردم مظلوم یمن، رحم نکرده و به یک کشور اسلامی حمله میکنند و زیرساختها را در آن از بین میبرند و چون میگویند ایران از مقاومت و کشور یمن حمایت میکند، ما در مقابل آن میایستیم.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مردمسالاری حمایت میکند اما در امور داخلی کشورها دخالت نمیکند و اینکه میگویند ایران در یمن و یا دیگر کشورهای منطقه دخالت میکند یک نزول فکر سیاسی در منطقه است، چرا که آنها حرکت بزرگ انقلاب اسلامی که محور آن آرامش انسان و امنیت ملتها است را درک نکردهاند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهیت تفکر اسلامی، ایجاد آرامش و نه یک اضطراب است، افزود: امروز در صحنه بینالمللی انواع اضطرابها وجود دارد و در غرب اضطراب از زندگی فردی موج میزند، زیرا آنها از حقایق دور شدهاند و به زندگی مادی توجه کردهاند. در اینگونه جوامع خانوادهها از هم پاشیده است و فرزندان توجهی به والدین خود ندارند، زیرا بنای اینگونه جوامع وحیانی نبوده و ماده است، از اینرو نزاعهای قدرت در این جوامع رو به افزایش است.

 ** انقلاب اسلامی فکر نوینی است که انسان مجاهد در آن با آرامش زندگی میکند

لاریجانی ادامه داد: جنگ جهانی اول و دوم، مگر در تمدن نوین غرب بهوجود نیامد که نسل بشر را از بین میبرد؟ و آنها برای اینکه جلوی جنگ را بگیرند، مسابقات تسلیحات راه انداختند که محور آن سلاح هستهای است و گروههای ترویستی را همین کشورها بهوجود آوردند که پس از تسلیح آنها، توفیق کنترلشان را پیدا نکردند، اما انقلاب اسلامی فکر نوینی است که انسان مجاهد در آن با آرامش زندگی میکند.

وی با تاکید بر اینکه بالندگی مردم کرمانشاه به سپاه نبیاکرم (ص) و شهدا و میراث بزرگ آنها در دفاع مقدس است، گفت: مردم این منطقه جانانه در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند که این روحیه را امام (ره) در جامعه بهوجود آورد، زیرا عزتمندانه زیستن موضوع بسیار مهمی است و جز از طریق روش مجاهدانه به شکل دیگری در جامعه رخ نمیدهد، از اینرو شهدا کسانی نیستند که مرده باشند بلکه اینها حی هستند و ما باور داریم که در همین جلسه روح شهدا حاکم است. البته باید تاکید کرد زندگی مسلمان، زندگی با آرامش است و در مسائل اجتماعی سبک زندگی خانوادگی در تفکر اسلامی اینگونه نیست که هر فردی بقیه افراد خانواده را کنار بزند و به فکر خود باشد، برای ما مهمترین مسئله این است که والدین ما از ما راضی باشند و ما خدمت به پدر و مادر را نعمت میدانیم و توجه به این مسئله اجر بزرگی دارد. این در حالی است که در غرب اینگونه نیست.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه افزایش طلاق به دلیل دور شدن از سنتهای اسلامی است، گفت: تفکر مجاهدانه برای یک کشور از چند جهت مهم است و در این راستا شهید مطهری اشاره میکند که شهادت امری است که روح حماسی به جامعه میدهد و این شهدا هستند که روح حماسی در جوامع را تقویت میکنند و روح حماسی باعث عزتمندانه زندگی کردن انسان میشود، بنابراین یکی از خصوصیات تفکر مجاهدانه این است که جامعه به طور کامل روح حماسی را در خود پرورش دهد و این جامعه ذلت نمیپذیرد، حال میخواهد این موضوع در مقابل صدام سفاک باشد و یا درخصوص مسائل هستهای، از اینرو اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در مقابل غرب در حوزه مسائل هستهای ایستادگی میکند، به دلیل روحیه حماسی است و آمریکاییها نباید تصور کنند که با برخی دغلکاریها میتوانند در مذاکرات بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند، زیرا حرف ما همان است که ملت ایران خودشان به تکنولوژی صلحآمیز دست یافتهاند و همین ملت میتواند از آن صیانت و نگهداری کند، بنابراین مشکلات شما به خودتان مربوط است.

لاریجانی ادامه داد: حتی در حوزه اقتصاد که در حال حاضر دچار آفتهایی است، باید روحیه مجاهدانه در آن وجود داشته باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین سخنرانی سال 94 فرمودند که اقتصاد کشور باید مردمی باشد و تاکید کردند این صحنه یک نوع مجاهدت است و ما باید تلاش کنیم از مشکل بیکاری و کاهش رونق در کشور عبور کنیم.

وی تاکید کرد: گفته میشود نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بالا است و بسیاری از جوانان تحصیلکرده در این استان بیکار هستند، از اینرو باید با اقتصاد مردمی محیط کار برای آنها فراهم شود، از اینرو در سال گذشته مجلس شورای اسلامی چند قانون مهم برای افزایش رونق اقتصادی تصویب کرد که دولت باید این قوانین را اجرا کند.

** امنیت در جمهوری اسلامی ایران در سایه مجاهدت به وجود آمده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امنیت در جمهوری اسلامی ایران در سایه مجاهدت به وجود آمده است، گفت: کشورهای منطقه اکثرا در غلیان هستند زیرا امروز به تروریستها کمک میکنند این در حالی است که در این سفر استاندار کرمانشاه و فرمانده سپاه این استان وضعیت امنیتی خوبی را برای کرمانشاه توصیف کردند و دشمنان ما میدانند که با افراد سلحشور در ایران مواجهند، بنابراین اینگونه نشستها که برای پاسداشت مقام شهدا در نظر گرفته شده روحیه مجاهدانه در جامعه را تقویت میکند.

لاریجانی افزود: همچنین اگر به همدلی و همزبانی میان دولت و ملت توجه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات چه در داخل و چه در خارج از کشور حل خواهد شد و نباید اختلافات جزئی را عمیق جلوه دهیم، بنابراین باید اختلافات کم شود تا بستر برای توسعه کشور فراهم شود. استان کرمانشاه نمایندگان خوب و پرتلاشی در مجلس دارد که این نمایندگان مسائل و مشکلات را به خوبی پیگیری میکنند و این همدلیها میان مسئولان اجرایی استان فضای بسیار خوبی را برای حل مشکلات اقتصادی بهوجود میآورد که باید از این فضا استفاده کرد.

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: سال 94، سال بسیار مهمی برای کشور است، چرا که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه قرار داریم و استان کرمانشاه بهعنوان یک استان مرزی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد که باید به حوزه آب و رفع بیکاری در استان کرمانشاه توجه شود. بنابراین سال جاری، سال مهمی برای آینده کشور از نطر دورنمای 5 ساله است که نمایندگان مجلس باید به این مهم توجه کنند و ما امیدواریم در سایه روحیه مجاهدت و توجه به معنویات و تفکر مجاهدانه جهش خوبی در اقتصاد کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار