سرهنگ ابراهیم غفاری:

ارتش کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت

سرهنگ ابراهیم غفاری یکی از فرماندهان ارتش خراسان جنوبی در هشت سال دفاع مقدس گفت: ارتش جمهوری، هزاران اسیر و جانباز تقدیم انقلاب کرد که این خود نشان از حماسه آفرینی ارتش و کارنامه درخشان ایثار و گذشت است.
کد خبر: ۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ - 20April 2015

ارتش کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، جانبازان و رزمندگان از عزیزترین یادگاران دوران دفاع مقدس اند و کم نیست در بین این عزیزان که روز خود رابا انواع بیماری ها آغاز می کنند.

شیر مردانی که برای آرمان های مقدس انقلاب اسلامی به جبهه رفتند و حالا، جایی همین نزدیکی درکوچه و خیابان های شهر آرام و بی صدا از کنارمان عبور می کنند و ما نمی دانیم چه کرده اند و چه می کنند.

متن زیر گفتگوی دفاع مقدس با «سرهنگ ابراهیم غفاری» فرمانده دلاور ارتشی خراسان جنوبی است که مدت زیادی را در جبهههای جنگ حضور داشته است.

جنگ در جنوب فقط برای عراقی ها بود ولی در غرب با چندین جبهه

سرهنگ ابراهیم غفاری با بیان اینکه به جنگ در غرب علاقه بیشتری داشتم، افزود: در جنوب فقط با عراقی ها درگیر بودیم درحالی که درغرب کشوربا چندین جبهه نظیر ضد انقلاب اسلامی داخلی، کوموله و دموکرات و منافقین نیز درگیر بودم.

وی از حضورچندین ساله خود در جبهه خبر داد و تصریح کرد: در طول این چند سال درعملیات های زیادی شرکت داشتم که اکثر این عملیات ها موفقیت آمیز بود.

این فرمانده دلاورادامه داد: عملیات های طریق القدس، بدر، بیت المقدس و بیت المقدس 5 در منطقه مریوان از جمله عملیات هایی است که در آن حضور داشته ام.

از نیروهای ساده بسیجی درس های زیادی گرفتم

وی در خصوص چگونگی اطلاع یافتن از آغاز جنگ، گفت: در 31 شهریور 59 به عنوان ستوان دوم هواپیمایی نیروی زمینی ارتش آموزش خلبانی می دیدم و در اصفهان خدمت می کردم که از جراید و رسانه ها از شروع جنگ مطلع شدم.

این فرمانده ارتشی ادامه داد: پدرم نظامی بود و در ژاندارمری خدمت می کرد، به همین دلیل هر 6 ماه یک بار در روستا یا شهر زندگی می کردیم و این خود انگیزه ای برای وارد شدن من به نظام وارتش شد.

سرهنگ غفاری با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس از نیروهای ساده بسیجی چیزهای زیادی آموختم، بیان داشت: نیروهای بسیجی بدون اینکه حقوقی بگیرد به جنگ امدندو مقام آنها بیشتراست.

وی تاکید کرد: ازاین نیروهای مخلص همواره باید درس های سادهزیستی، گدشت، جسارت ، ایثار و ازخودگذشتگی آموخت.

غفاری ضمن بیان خاطراتی از دلاوری های رزمندگان، اظهار داشت: وقتی یک بسیجی در زیر آتش سنگین دشمن به میدان مین برخورد کرده و می داند برای پاکسازی تلفات زیادی وارد می شود، روی زمین دراز می کشد تا بقیه به عنوان پلی برای عبورازاواستفاده کنند خیلی آموزنده است.

دفاع مقدس زمینه ای برای همدلی ارتش و سپاه

وی دفاع مقدس را زمینه ای برای همدلی و همکاری ارتش و سپاه عنوان کرد وگفت: دفاع مقدس زمینه ای شد که این دو نهاد با همکاری و همدلی یکدیگر جنگ تحمیلی را با موفقیت به پایان برسانند و درعملیات ها یار و یاور و مکمل همدیگر بودند.

فرماندهی ارتش خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتشی و سپاهی دولشکر الهی هستند، اظهار داشت: این دو لشکر در دوران 8 سال دفاع مقدس در کنار نیروهای متعهد بسیجی مکمل یکدیگر بودند.

وی از 223 هزار شهید کشور در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: از بین این تعداد شهید بزرگوار،48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

سرهنگ غفاری ادامه داد:همچنین ارتش جمهوری، هزاران اسیر و جانباز ومصدوم نیز تقدیم انقلاب کرد که این خود نشان از حماسه آفرینی ارتش و کارنامه درخشان از ایثار وگذشت و مبارزه است.

فرماندهان ارتش خط مقدم جبهه بودند

سرهنگ غفاری با بیان اینکه ارتش علاوه براینکه شهدا، جانبازان و مصدومام زیادی دارد، تصریح کرد: فرماندهان ارتشی خط مقدم جبهه بودند این در حالی است که در هیچ جای دنیا و فرماندهان رده بالا در خط مقدم جبهه نیستند.

وی ادامه داد: امیرسپهبد علی صیاد شیرازی، امیر آبشناسان، امیر اقارب پرست، شهید سرلشکر بابایی و.. از فرماندهان دلاور ارتشی بودند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بله قربان ، چشم قربان ، اطاعت می شود!!

سرهنگ غفاری با بیان اینکه ارتش طاغوت، ارتش زور، جور وستم و تبعیض بود، اظهار داشت: فقظ سه کلمه " بله قربان ، چشم قربان ، اطاعت می شود" گفته می شد وعدالت معنایی نداشت.

وی در ادامه افزود: در ارتش طاغوت علم و صنعت و تحقیق و پژوهش معنایی نداشت و همچنین تمام مایحتاج ارتش چه نظامی و په معیشتی از خارج تهیه می شد.

غفاری با اشاره به اینکه در بعد از انقلاب فرماندهی و زیردستی بی معنا بود، افزود: تمامی پرسنل چه بالا دست و چه پایین دست مانند برادر بودند و درهمه مسائل مهم شغلی و رزمی با هم مشورت می کردند.

وی با تاکید براینکه در بعد از انقلاب بیشتر سلاح های ارتش که قبلا از خارج تهیه می شد در داخل ایران ساخته شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در زمینه های علمی، صنعتی ، پزشکی و ادبیات دفاع مقدس حماسه آفریدیم.

ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مردمی و پایبند اصول اسلامی است

سرهنگ غفاری ارتش دیگر کشور ها را، ارتش های زور وستم دانست و گفت:ارتش جمهوری یک ارتش مردمی، متعهد، مومن و پایبند اصول اسلامی و انسانی است و از آمیزه های اسلامی الگو بردار است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در پادگان های نظامی حضور روحانیت، برگزتاری کلاس های معارف اسلامی و دوره قرآن معنا و مفهومی نداشت، اظهار داشت: ولی امروزهبا برگزاری کلاس های معارف اسلامی  و دوره های قران، یک ارتش مکتبی تمام عیار را در اختیار داریم.

فرمانده ارتش در هشت سال دفاع مقدس در ادامه افزود: در این راستا روحانیت معظم و نمایندگان ولی فقیه در پادگاه های نظامی نقش مهمی را ایفا می کنند.

رسانه ها ایثارگری های حماسه سازان دفاع مقدس را بیشتر منتقل کنند

سرهنگ غفاری تداوم حماسه سازی های رزمندگان اسلام را در تداوم فرهنگ جنگ بسیار موثر دانست و گفت: رسانه ها ایثارگری های حماسه سازان دفاع مقدس را بیشتربه مردم منتقل کنند تا هیچ وقت خون بهای 223 هزارشهید دفاع مقدس و هزاران مصدوم و جانبازفراموش نشود.

وی خواستار مطالعه هرچه بیشتر آثار دفاع مقدس شد و تاکید کرد: مردم جمعه به خصور دانش آموزان آثار دفاع مقدس را دطالعه کنند تا اگر خدای ناخواسته مورد حمله کشوری متجاوز قرار بگیریم از تجربیات 8 سال دفاع مقدس استفاده کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار