به همت بسیج اساتید استان فارس

نخستین دوره "پیوست‌نگاری فرهنگی" در شیراز برگزار شد

نخستین دوره آموزشی "پیوست‌نگاری فرهنگی" به همت بسیج اساتید استان فارس در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ - 17April 2015

نخستین دوره

به گزارش دفاع پرس از شیراز، نخستین دوره آموزشی پیوستنگاری فرهنگی ویژه اساتید استان فارس در شیراز به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این آیین گفت: بیش از 4 هزار و 500 نفر از استادان دانشگاههای کشور در قالب بسیج اساتید تهیه و تعریف برنامههای فرهنگی را آغاز کرده و تا رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش میروند.

سهراب صلاحی با بیان این که در سال 1386 رهبر معظم انقلاب در مورد تهیه پیوست فرهنگی برای طرحهای توسعهای و اجتماعی کشور سخن گفتند، خاطرنشان کرد: این موضوع تاکنون اجرایی نشده و سازمان بسیج اساتید کشور برای تهیه پیوستهای فرهنگی برای طرحهای کشور پیشگام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید ادبیات تهیه پیوست فرهنگی برای طرحهای توسعهای کشور ضرورت دارد، عنوان کرد: بهترین افراد برای این موضوعات استادان ما و دانشگاهیان کشور هستند که سازمان بسیج اساتید کشور در کارگاههای مختلف توانمندیهای استادان را برای استفاده بهینه از توانمندی آنها ساماندهی میکند.

صلاحی با تأکید بر اینکه نظامنامه کانون مهندسان فرهنگی کشور باید تدوین شود، گفت: باید به منظور تهیه بهینه پیوستهای فرهنگی برای طرحهای توسعهای کشور براساس طرح آمایش سرزمین نظامنامه کانون مهندسان فرهنگی کشور تدوین شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی ظرفیت و توانمندی تبدیل شدن به قدرت بینالمللی را دارد زیرا مهمترین ممیزه انقلاب اسلامی ایران داشتن بستر فرهنگی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور  تاکید کرد: استقرار تمدن نوین اسلامی هدف انقلاب اسلامی است که بدون داشتن بستر و پیوست فرهنگی محقق نمیشود.

صلاحی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید به سمت تبدیل شدن به قدرت بینالملل شدن برود زیرا توانمندی و ظرفیتهای آن را دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در بعد نفوذ عمیق سیاسی، بهره از رهبری هوشمند و فرزانه و نفوذ اغنایی تحلیلگران غربی را به تحیر واداشته است.

همچنین معاون هماهنگکننده سپاه فجر استان فارس هم اظهار داشت: در این دوره آموزشی بناست دانش، محفوظات و تجربیات استادان استان فارس در یک مسیر قرار گیرد تا از این دانش به صورت هدفمند استفاده شود.

سعید کوشکی گفت: تهیه پیوست فرهنگی برای طرحهای توسعهای کشور مطالبه مقام معظم رهبری است و باید در این عرصه به درستی وارد شد تا موفقیت حاصل شود.

معاون هماهنگکننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس مجموعهای از تمام تهدیدات و آسیبهای قابل تصور در کشور را در خود دارد، خاطرنشان کرد: بررسی مسائل فرهنگی تمام طرحهای تجاری، اجتماعی، تفریحی و مسائل شهروندی و تهیه پیوستهای فرهنگی برای تمام این موارد در استان فارس ضرورت دارد.

وی با خاطر نشان کردن این که سازمان بسیج اساتید نقش اساسی در احیای فرهنگ دینی در جامعه اسلامی دارد، بیان داشت: در حال حاضر فرهنگ دینی نیاز جدی به احیا، تقویت و گسترش در جامعه دارد. بیکاری، گرانی و غیره از این جمله است اما حل مسأله فرهنگی و تهیه پیوست فرهنگی برای فعالیتهای توسعهای استان فارس در بخش عمرانی، شهرسازی و غیره ضرورت دارد.

لازم به ذکر است که نخستین دوره کارگاه آموزشی پیوستنگاری فرهنگی ویژه اساتید استان فارس و پنجمین دوره کارگاه آموزشی پیوستنگاری کشور برای 120 نفر از استادان عضو سازمان بسیج اساتید استان فارس به مدت سه روز در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار