آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مردم ایران اجازه ورود جاسوس و بیگانه به حریم امنیتی کشور را نمی‌دهند/ تبادل s300 یک موفقیت است

امام جمعه موقت تهران گفت: ما می‌گوییم اگر آمریکا حتی نیم میلی‌متر نیز تخلف کند آرزوی توافق با ایران را به گور باید ببرد مردم ایران به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند بیگانه و جاسوس به حریم امنیتی آنها راه پیدا کنند.
کد خبر: ۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 17April 2015

مردم ایران اجازه ورود جاسوس و بیگانه به حریم امنیتی کشور را نمی‌دهند/ تبادل s300 یک موفقیت است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی امامجمعه موقت تهران در خطبه این هفته نمازجمعه تهران با تبریک کسب مقام قهرمانی جام جهانی به کشتیگیران و همچنین تبریک روز ارتش به خانواده ارتشیان گفت: روز ارتش را به ارتش قهرمان، ارتش انقلابی، ارتش خدوم، ارتشی که توانست با سپاه و بقیه نیروهای مسلح کشور را حفظ کند تبریک عرض میکنم.

وی با بیان اینکه به آمریکا تذکر میدهم دست از دروغ و نیرنگ بردارد، اظهار داشت: آمریکاییها بدانند با نیرنگ به جایی نخواهند رسید. آنها یادشان هست مردم شعار میدادند و میگفتند امریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما میچکد از چنگ تو، مردم ایران به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیدار شدند. شما نمیتوانید این مردم را گول بزنید. مراقب باشید همین مقدار از آبرویی که ندارید از بین نرود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما میگوییم اگر آمریکا حتی نیم میلیمتر نیز تخلف کند آرزوی توافق با ایران را به گور باید ببرد مردم ایران به هیچ وجه اجازه نمیدهند بیگانه و جاسوس به حریم امنیتی آنها راه پیدا کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه تصریح کرد: هر طرحی که جلوی رشد ایران را بگیرد مردم و مقام معظم رهبری آن را رد خواهند کرد. آمریکا بداند بی خود در ایران طمع نکند و صادقانه فکر کند و برنامهای که در آن تخلف نباشد را بپذیرد و قبول کند. ایران صادقانه سخن میگوید و اهل منطق است.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت ایران در تبادل موشک اس300 گفت: این موفقیت را به وزارت دفاع تبریک میگویم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبههای نمازجمعه تهران با اشاره به رفتار خصمانه عربستان در یمن گفت: آنچه مایه تأسف است برنامه زشت عربستان سعودی است آنها به دروغ خود را خادم حرمین شریفین میخوانند و در هر مقطعی روشن شده است که آنها خادم نیستند بلکه خائن هستند. این حمله به یک کشور اسلامی چه دلیلی میتواند داشتهباشد. عربستان سعودی با کدام منطق به کشورهای دیگر حمله میکند و در مقابل مردمی میایستد که میخواهند خودشان به مقدرات کشورشان واقف باشند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه تأکید کرد: نقل شده در یمن حمام خون توسط عربستان به راه انداخته شده است. آیا شما دین دارید؟ آیا شما مسلمان هستید؟ آیا شما قرآن را قبول داردی؟ قتل عام دانش آموزان سنی مذهب، تخریب دو هزار و 265 منزل در بمباران، کجا هستید شما؟فکر میکنید چه جنایاتی انجام میدهید؟

وی اظهار داشت: بالاخره حتماً اراده خدا به این موضوع تعلق میگیرد که انسانهای گنهکار را به دست خودشان ساقط کند. سقوط نظام حاکم بر عربستان نزدیک است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت ایجاد شده در فرودگاه جده، خطاب به حکام عربستان گفت: هرچه زودتر عربستان سعودی مجازات سریع عاملات جنایت فرودگاه جده را اعلام کند واقعاً فجیع است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: از رئیس جمهور محترم برای مواضع ایشان در قبال آمریکا تشکر میکنم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تمام تحریمها در روز پایان مذاکرات لغو شود. از وزیر ارشاد تشکر میکنم در رابطه با رفتاری که در قبال توقف اعزام حج عمره داشتند. این رفتار مناسبی بود. صحیح نیست برای یک عمل مستحب یک ملت شریف مثل ملت ایران این مقدار ذلت را تحمل کند. فتوای مراجع این است اگر شخصی به فرد دیگری پول بدهد و به او بگوید با این پول به مکه برو، وی با این پول مستطیع میشود اما اگر همان فرد این پول را با منت بدهد طرف نباید قبول کند تا مستطیع شود. منطق اسلام این است که پول با منت را نیز نباید پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اسلام اجازه نمیدهد شخصی زیر بار منت برادر مسلمان خویش نیز برود تا چه رصد که این جنایتکاران به مردم ایران چه جنایتها و اهانتهایی نکردهاند میدانیم مردم شریف ما عاشق حرمین شریفین هستند اما باید گاهی برای رضای خدا از دور زیارت کرد و فراق را تحمل کرد. اگر فضیلت مکان را می خواهیم بدست بیاوریم باید فضیلت زمان را مثل ماه رجب درک کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین در این خطبه با اشاره به این موضوع که مدیریت حوزه علمیه باید نظارت کاملی بر کتب درسی حوزههای علمیه اهل تسنن داشته باشد، افزود: حوزههای علمیه اهل تسنن باید موفق بشوند مذهب شافعی مبارز را تقویت کنند که جزو حامیان اسلام باشد و این موضوع بسیار خوب است. مبادا در حوزههای علمیه اهل تسنن وهابی تربیت شود و ما در آستین خود دشمن بپرورانیم دشمنی که دشمن اسلام است. مبادا چنین موضوعاتی در کتب درسی آنها تدریس شود.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه آنچیزی که عمل ما را قیمت میدهد در آخرت اخلاص است، افزود: در قیامت نه مال و نه فرزندان به حال آدمی سودی ندارند تنها آنچه سود دارد قلب سلیم است قلب سلیم قلبی است که وقتی صاحب آن قلب خدا را ملاقات میکند در دلش هیچ چیزی غیر از محبت خدا نیست.

وی همچنین در این خطبه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان هم دلی و هم زبانی بین ملت و دولت گفت: البته هم دلی از همزبانی مهمتر است همدلی یعنی دلهای مردم و مسئولین یکی باشد همهشان یک چیز را بخواهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم نگران هستند عناصر بدسابقه به پستها دست پیدا کنند آنهایی که در فتنه 88 دست داشتند آنهایی که روحیه ضعیفی دارند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به موضوع رشوهگیری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل زیرمیزی باید حل شود دولت و مجلس به طبقه سفلی توجه کنند. چرا می گویید بودجه نداریم بودجه برای حقوقهای کلان هست اما برای انسانهای ضعیف نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها