حاشیه های حضور جانشین فرمانده کل ارتش در نماز جمعه قم

طنین اذان موذن ارتش در نماز جمعه قم

نماز جمعه قم که در آستانه روز ارتش و با حضور و سخنرانی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از خطبه ها، برگزار شد، حاشیه های جالبی نبز به همراه داشت.
کد خبر: ۴۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ - 18April 2015

طنین اذان موذن ارتش در نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، نماز جمعه قم در حالی برگزار شد که مسئولان استانی و یگان های نظامی ارتش در تب و تاب بزرگداشت روز 29 فروردین، روز ارتش هستند.

آیت الله سعیدی خطیب جمعه قم با تبریک روز ارتش گفت: روز ارتش روز انقلاب، امام، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است و ارتش جمهوری اسلامی به دلیل سه خصلت اخلاق و دین مداری، استقلال از بیگانگان و کارایی بالا، از ارتش طاغوت متمایز است.

امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، سخنران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه بود؛ سخنان حماسی و انقلابی و روشنگرانه وی در باره ارتش، اوضاع منطقه، جنایات آمریکا و حمله عربستان به یمن با تکبیر چندباره حاضران و شعار های استکبار ستیزی آنان بر علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود همراه بود.وی اوضاع کشور در ماه های اول پس از پیروزی انقلاب و نقش ارتش در دفاع از دستاوردهای انقلاب و همچنین تاثیر پیام روحیه بخش و بابرکت حضرت امام(ره) در باره ارتش در سال 58 را به زیبایی تشرح کرد. اشاره به نقش سرلشکر شهید محمد فراشاهی از نیروهای ارتشی متولد قم در دفاع از انقلاب و شهادت وی در بانه کردستان، شهادت 10 خلبان شهید از استان قم بخصوص شهید عباس اکبری در آخرین روز جنگ و شهادت بیش از 600 شهید ارتشی از قم را از افتخارات این شهر و استان در ماه های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس، از بخش های مورد اشاره سخنران مراسم بود.

امیر موسوی قبل از سخنرانی، بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت و نسبت به ساحت قدسی آن حضرت عرض ادب و ادای احترام کرد.

فرمانده هوانیروز کل ارتش جمهوری اسلامی و همراهان، جانشین پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، فرمانده منطقه یکم پدافند هوایی، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و فرماندهانی از یگان های نظامی ارتش مستقر در قم، امیر موسوی را در زیارت حضرت معصومه(س) همراهی می کردند.

انس و ارادت زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) نسبت به حضور مردمی فرماندهان نظامی عالی رتبه ارتش در حرم و حضور در نماز جمعه، معانقه و گپ و گفت صمیمی آنان و گرفتن عکس های یادگاری، جلوه های ماندگاری را از همدلی و صمیمیت دائمی ارتش و مردم با هم تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا به نمایش گذارد.

موذن امروز نماز جمعه ستوان دوم فاطمی نیا از پرسنل آمادگاه شهید فراشاهی بود که با اجرای زیبایش، بیانگر بخشی از ارزش های ماندگار ارتش در نظام جمهوری اسلامی و در آستانه روز ارتش بود.

حضرات آیات عظام جوادی آملی و هاشمی شاهرودی، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیفات اسلامی، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، سرهنگ حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم، هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از فرماندهان، کارکنان و سربازان آمادگاه شهید فراشاهی و پدافند هوایی حضرت معصومه(س) از جمله شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه امروز قم بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها