ششمین یادواره روستای جهر برگزار شد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ششمین یادواره سه شهید روستای جهر و پنج شهید گمنام بخش شهدادگفت: دشمنان می‌خواهند ما را از حرف اول خودمان پائین بیاورند.
کد خبر: ۴۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ - 18April 2015

ششمین یادواره روستای جهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در ششمین یادواره سه شهید روستای جهر و پنج شهید گمنام بخش شهداد که با حضور دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خانواده های معظم شهیدان و جمع باشکوهی از اهالی منطقه در فضایی سرشار از عطر شهدا برگزار شد، گفت: شرکت در محفلی که به نام و یاد شهیدان است را به هر کس نمیدهند.

وی با بیان اینکه شهدا سرباز ولایت بودند و در این راه جان خود را تقدیم کردند، افزود: از خدا بخواهیم توفیق فهم ولایت و سربازی در رکاب ولایت را به ما عطا کند.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هدف از انقلاب را همانند هدف انبیاء و پیامبر گرامی اسلام (ص)بیان کرد، گفت: امام راحل ما فرمود: حاضریم نان جبین بخوریم ولی در کاخهای آنچنانی ننشینیم تا دستمان جلوی خارجی ها دراز نباشد.

وی خاطر نشان کرد: هدف امام این بود که انسان را از انسان مادی به انسان خدایی و معنوی برساند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه دشمنان میخواهند ما را از حرف اول خودمان که همان حرف امام است پائین بیاورند، گفت: این موضوعات اقتصادی بهانه است که در آخر بگویند شما توان انقلاب کردن را نداشتید.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه زندگینامه شهدا و سرلوحه قرار دادن آن در زندگی، گفت: مادر شهید محمد اخلاقی از شهدای کرمانی در کتاب زندگینامه شهید با نام “نذر قبول” تعریف میکند که: محمودم زیاد به جبهه میرفت و میدانستم که شهید میشود برای همین نذر کردم که اگر بنا هست شهید شود در ظهر عاشورا همانند مولایش امام حسین (ع) شهید شود.

وی بیان داشت: این مادر شهید ادامه میدهد که: خدا نذرم را قبول کرد و محمودم در ظهر عاشورا به دیدار معبودش شتافت.

ابوالحسنی با بیان اینکه شهدا در این دنیا عبد و بنده خالص خدا بودند، گفت: جایگاه شهدا به حدی والا است که خداوند در قرآن کریم میفرماید، “عند ربهم یرزقونند” یعنی نزد خدا روزی میخورند.

نظر شما
پربیننده ها