"احمد زی" در کنفرانس خبری مشترک با روحانی:

بدون همکاری منطقه‌ای نمی‌توان با پدیده شومی نظیر داعش مبارزه کرد

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا منطقه ما از شرایط خطر به مرحله صلح و ثبات برسد، گفت: ما با خطر جدی و اشکال مختلف تروریسم روبه‌رو هستیم و بدون همکاری منطقه‌ای نمی‌توان با پدیده شومی نظیر داعش مبارزه کرد.
کد خبر: ۴۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ - 19April 2015

بدون همکاری منطقه‌ای نمی‌توان با پدیده شومی نظیر داعش مبارزه کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، "اشرف غنی احمد زی" رئیس جمهور افغانستان ظهر امروز(یکشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان با قدردانی از میهماننوازی دولت و ملت ایران، اظهار امیدواری کرد رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت سفر وی به افغانستان پاسخ مثبت دهد.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه، سهجانبه و منطقه ای تأکید کرد باید تلاش کنیم تا منطقه ما از شرایط خطر به مرحله صلح و ثبات برسد زیرا ما با خطر جدی و اشکال مختلف تروریسم روبهرو هستیم و بدون همکاری منطقهای نمیتوان با پدیده شومی نظیر داعش مبارزه کرد.

اشرف غنی احمد زی با بیان اینکه اراده ملت و دولت افغانستان بر ایجاد فصلی نو در مناسبات با ایران است، گفت: در این سفر در خصوص بازگشت تدریجی مهاجران افغانستانی و همکاری برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مذاکره کردهایم.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست بر مطالعه دقیق برای شناسایی مسایل مشترک تأکید کرد و گفت: دو کشور بر استفاده از فرصتها و همکاری برای حل مشکلات ، اشتراک نظر دارند و مسایل آنها را نمیتوان تنها در محیط زیست محدود کرد.

همچنین دو سند تفاهم و همکاری میان وزارت خارجه دو کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزارت تحصیلات عالیه افغانستان در حضور روسای جمهور امضاء شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار