جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

حادثه طبس واقعه بزرگی بود که دستاورد عظیمی نصیب جمهوری اسلامی کرد

نشست خبری تشریح برنامه های سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس با حضور جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزارشد.
کد خبر: ۴۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ - 20April 2015

حادثه طبس واقعه بزرگی بود که دستاورد عظیمی نصیب جمهوری اسلامی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سرهنگ رضا برازنده مقدم جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این نشست، پنجم اردیبهشت را روز استکبار ستیزی عنوان کرد وگفت: حادثه طبس واقعه بزرگی بود که دستاورد عظیمی نصیب جمهوری اسلامی کرد.

وی با بیان اینکه در این روز بزرگ، همانند سال های گذشته مراسم بزرگداشت را در صحرای طبس پیش بینی کرده ایم، اظهار داشت: مراسم دعای کمیل و دعای ندبه با حضور مردم و مداحان کشوری در امامزاده موسی الکاظم طبس برگزارواز شبکه های صداو سیما پخش خواهدشد.

سرهنگ برازنده مقدم با بیان اینکه مراسم اصلی باحضور مسئولین کشوری و استانی در صحرای طبس برگزار می شود، تصریح کرد: امید است با حضور چشمگیر مردم در سطح استان و مسئولین برنامه ای در شأن خراسان جنوبی برگزارشود.

وی در ادامه افزود: برگزاری برنامه کویر نوردی و دوچرخه سواری از مرکز استان، رژه یگان های موتوری درطبس ازدیگربرنامه های پیش بینی شده در این روزاست.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از حضور 20 هزار نفره مردم در سال گذشته در این مراسم خبرداد وگفت: امسال همانند سال های قبل، برای رفاه حال مردم، تسهیلات خوبی در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال تغییرات زیادی نسبت چند سال اخیر درمحل وقوع حادثه درصحرای طبس انجام شده است، بیان داشت: درطی دوسالی که امورات مسجد شکر طبس را اداره کل حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی به عهده گرفته است مبلغ 120 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

سرهنگ برازنده مقدم با اشاره به اینکه مبلغ 100 میلیون تومان از این هزینه توسط استانداری خراسان جنوبی تامین شده است، اذعان داشت: این اعتبار برای آسفالت و زیر سازی محوطه، آماده سازی باند کند رو یزد- طبس، پارکینگ و... هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده، تصریح کرد: مشکل اساسی و عمده تامین آب آشامیدنی است که در این خصوص موافقت ها برای انتقال آب از محل نیروگاه حرارتی به سایت مسجد شکرصورت گرفته است وامید است با پیگیری های مسئولین اجرایی شود.

نظر شما
پربیننده ها