در جلسه مدیر کل حفظ آثار و روسای دانشگاه‌های قم مطرح شد

یادمان‌های شهدای گمنام مروّج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها هستند

موضوع یادمان‌های شهدای گمنام دانشگاه‌ها و بستر سازی تروج فرهنگ ایثار و شهادت در فضاهای علمی، در جلساتی با حضور مدیر کل حفظ آثار استان و روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی و قم مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ - 20April 2015

یادمان‌های شهدای گمنام مروّج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، دکتر کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم طی سخنانی در دیدار مدیر کل حفظ آثار قم با وی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی قم صورت گرفت، ابراز کرد: آثار جانفشانی شهدای بزرگوار و ایثارگری دلاور مردان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس چنان در خاطره جهانیان ثبت شد که پس از گذشت سال ها دشمنان هنوز از آثار آن رشادت ها و جانفشانی ها هراس دارند و از آن حساب می برند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر و اعتراف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه مردم ایران بر سر میهن و آرمان خود ذره ای عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: این اعتراف دشمن بیانگر نشان افتخار و اوج عزتمندی است که از رهگذر حرکت در مسیر ولایت و آثار خون پاک شهدا و ایثارگری ایثارگران سرافراز نصیب ملت ایران شده است.

کسرایی همچنین به برنامه های فرهنگی انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس از قبیل ارائه کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری، درس آشنایی با دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا و زیباسازی اطراف قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه که مراحل پایانی خود را می گذراند، اشاره کرد.

در ادامه، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی اظهار کرد: ایجاد کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه آزاداسلامی قم اقدامی بسیار افتخار آمیز است.

وی در این جلسه که معاونان آموزشی و فرهنگی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه و معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار قم نیز حضور داشتند، با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی قم در زمینه دفاع مقدس و انتقال پیام آن دوران به نسل جوان، گفت: برنامه ریزی متعهدانه در زمینه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، دانشگاه آزاد اسلامی قم را در جایگاه ویژه ای در سطح کشور قرار داده است.

پیگیری ایجاد کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه قم

در جلسه مشابه دیگری که با حضور آیت الله دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم، حجت الاسلام دکتر دیلمی معاون آموزشی دانشگاه و مدیر کل حفظ آثار در محل دانشگاه قم برگزار شد، موضوعاتی از قبیل ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و پیگیری ایجاد کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه قم مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند تکمیل یادمان های دو شهید گمنام دانشگاه قم، تنها دانشگاه تفکیک جنسیتی، در دو محل جداگانه ویژه خواهران و برادران دانشجو ارائه گردید و بر ضرورت عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جهت حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان و انتقال آن به نسل های آینده، تاکید گردید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه تکمیل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه قم و سایر برنامه ها و تمهیدات، تاکید کرد: این اقدامات نشانگر روحیه انقلابی، همدلی و همراهی مدیران دانشگاه ها با فرهنگ دفاع مقدس و همچنین عزم مجموعه اساتید، کارکنان و دانشجویان علاقمند و متعهد در زمینه ترویح حماسه عاشورایی دفاع مقدس دارد و همه باید تلاش کنیم تا دستاوردهای آن دوران طلایی از خطر فراموشی و تحریف در امان بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار