فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع):

حفظ آمادگی نیروهای مسلح امری اجتناب ناپذیر است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: آمادگی نیروهای مسلح و به روز کردن تجهیزات نظامی برای مبارزه در برابر دشمنان قسم خورده برای جامعه لازم و حیاتی است.
کد خبر: ۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ - 21April 2015

حفظ آمادگی نیروهای مسلح امری اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، مهدی مهدوی نژاد طی سخنانی در در نشست خبری که به مناسب سالروز تأسیس سپاه پاسداران در قم برگزار شود به تشریح عملکرد سپاه پاسداران در هشت سال جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و فتنه 88 پرداخت و گفت: نیروهای سپاه پاسداران در 8 سال دفاع مقدس کارنامه زرینی از خود به جای گذاشته است و در این دوران به دفاع جانانه از مملکت پرداختند.

مهدوی نژاد بیان کرد: در آخرین روزهای جنگ نیروی زمینی، هوایی، دریایی، نیروی سپاه قدس و نیروی مقاومت پایه پنج در سپاه پاسداران ساماندهی و شروع به فعالیت کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ابراز کرد: پس از پذیرش قطعنامه 598، دشمنان به جنگ نیمه سخت و تحریمهای علیه ایران روی آوردند؛ بنابراین سپاه پاسداران در عرصه سازندگی به کمک دولت شتافت و پروژههای سنگین عمرانی را برای توسعه و سازندگی کشور انجام داد.

مهدوی نژاد اظهار داشت: دشمنان پس از جنگ نیمه سخت به جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و بسترسازی برای فتنه در ایران روی آوردند، بنابراین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فتنه شناسی مناسب تشخیص حق و باطل در مقابل فتنه گران در سال 78 و 88 از نظام و مردم حراست کردند.

وی با بیان این که در همه عرصههای نظام همچون جنگ تحمیلی و جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و دوره سازندگی، جنگ نرم و مبارزه با تهاجم فرهنگی کارنامه مناسبی دارد، گفت: هدف از تشکیل سپاه پاسداران حفظ و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این نیرو تمام توان و تلاشش را برای تحقق این امر به کار میگیرد.

مهدوی نژاد به در ادامه سخنانش به گزارشی از عملکرد سپاه قم در سال 93 پرداخت و افزود: برپایی نمایشگاه مختلفی و ایجاد کارگاههای آموزشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سطح حوزهها و نواحی بسیج و شرکت در پروژه-های عظیم عمرانی استان قم از جمله فعالیتهای این نهاد در سال گذشته بوده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ابراز کرد: حراست و تأمین امنیت علما و مراجع عظام تقلید؛ حفاظت و حراست مهمانان کنگره جریانهای تکفیری، راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن و حراست و تأمین امنیت رییس جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه در سفرهایی که به قم داشتهاند، بر عهده نیروی حفاظت سپاه پاسداران قم بوده است.

مهدوی نژاد اظهار داشت: برگزاری یادواره¬های شهدا در سطح استان قم به گونه مجزا یا با همکارهای سازمانها و نهادهای دیگر، برپایی نمایشگاه با موضوع دجال واره در سطح حوزههای بسیج، برپایی نمایشگاه یاد یاران به مناسبت هفته بسیج از دیگر فعالیتهای سپاه پاسداران در سال گذشته بوده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی و اعزام بیش از 10 هزار نفر دانشجو به مناطق محروم به منظور فعالیتهای عمرانی و سازندگی در این مناطق، اعزام پزشکان به مناطق محروم و اعزام بیش از 18 هزار نفر به اردوهای راهیان نور و بازدید مناطق جنگی در سطح استان قم از جمله فعالیتهای دیگر ما بوده است.

وی با بیان این که سپاه پاسداران در عرصههای تربیتی، معرفتی و مهارت با تشکیل شجره طیبه صالحین گامهای مؤثری برداشته است و افزود: عمق بخشی، بصیرت بخشی نیروهای بسیج و سپاه پاسداران از اهداف تشکیل حلقههای صالحین است.

مهدوی نژاد درباره فعالیتهای سپاه پاسداران در عملی کردن شعار سال «مردم و دولت؛ همدلی و هم زبانی» گفت: باید وحدت و یکپارچگی میان مردم، مسؤولان نظام و نیروهای مسلح در تمام عرصههای وجود داشته باشد و این نیرو همگام با دولت و دوشا دوش مردم برای اجرای دستورها رهبر معظم انقلاب فعالیتها مؤثری انجام میدهد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) در ادامه سخنانش به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ارتش اشاره کرد و گفت: آمادگی نیروهای مسلح و به روز کردن تجهیزات نظامی برای مبارزه در برابر دشمنان قسم خورده برای جامعه لازم و حیاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار