سردار قاسمی در همایش مشهد جهانی، تشکل‌های جهانی:

امام خمینی تکلیف ما را برای نبرد آخرالزمان روشن کرده است

فعال فرهنگی کشور گفت: امام خمینی مدلی را ارائه داده‌اند که تکلیف ما را برای نبرد آخرالزمان روشن کرده و با صراحت می‌گویم این رهنمودها ترجمه قرآن برای این روزهای گیجی و کلافگی ماست.
کد خبر: ۴۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 21April 2015

امام خمینی تکلیف ما را برای نبرد آخرالزمان روشن کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سردار سعید قاسمی مدیر مجموعه فرهنگی بینالمللی میثاق در همایش «مشهد جهانی، تشکلهای جهانی» در جمع فعالان فرهنگی و مدیران تشکلهای فرهنگی شهر مشهد با بررسی راهکارهای حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدل حضرت روحالله برای مبارزه و درسهای انقلابی این رهبر بزرگ جهان هنوز هم راهبرد اساسی برای مسلمانان است.

وی با ابراز تأسف از اینکه با گذشت بیش از سی سال از انقلاب هنوز رهنمودهای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران برای نسل جدید بازگو نشده است، خاطرنشان کرد: امام انقلاب را با توسعه باورهای فرهنگی شروع کرد و بعد در روزهای آخر انقلاب و با قاطعیت در زمان خودش اجازه مبارزه تسلیحاتی را دادند .فعالیتهای امام در زمان قطعنامه 598، حکم سلمان رشدی و همه وقایع تاریخی انقلاب و دفاع مقدس یک پکیج مبارزاتی را ارائه دادند.

سردار قاسمی تصریح کرد: امام مدلی را برای ما ارائه دادهاند که تکلیف ما را برای نبرد آخرالزمان روشن کرده است و با صراحت میگویم این رهنمودها ترجمه قرآن برای این روزهای گیجی و کلافگی ماست.

وی دلیل عقبماندگی در حوزه فرهنگ را غفلت از ظرفیتها دانسته و خاطرنشان کرد: اینکه ما به حرفهای ولیفقیه و رهبرمان گوش نکردهایم در کنار روزمرگی و جریانهای انحرافی که از ابتدای دوران مدرسه و دانشگاه جوانان ما در مرض آن قرارگرفتهاند باعث شده که از این مبارزه عقب باشیم.

سردار قاسمی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند جنگ ما نبرد مرزها و جغرافیا نیست تصریح کرد: دستیابی به این آرمان امام (ره) برای فتح قلههای دنیا و پیروزی اسلام نیازمند کار تشکیلاتی است.

وی افزود: دو جبهه و تفکر در حوزه فرهنگ وجود دارد که یکی مخالف نظر امام است و یکی همراستای تفکر امام، که باید در این همایشهای بحث شود که کدام تفکر باید دنبال شود.

فعال فرهنگی کشور اذعان کرد: اگر پکیج روحالله نرمافزار شده بود و اجرا میشد امروز داستان بهار عربی اتفاق نمیافتاد و این جنگها در جامعه مسلمان عرب در سوریه، مصر، یمن و عراق رخ نمیداد.

مدیر مجموعه فرهنگی بینالمللی میثاق ابراز تأسف کرد که بر اساس مدل ارائهشده جدید از سوی برخی سیاستمداران کشور باید عقبنشینی کنیم که حتی عراقیها نیز فهمیدهاند که باید در نقطهای از تاریخ ایستاد وگرنه باید همهچیز را گذاشت و عقب رفت.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ملت ایران اهل سازش و عقبنشینی نیست.

سردار قاسمی با بیان اینکه انقلاب در کشورهای اسلامی تحت تأثیر آتشفشانی است که ملت ایران به پا کرده است افزود: تصور نکنید اگر پرچم سفید را بالا ببرید به شما کاری ندارند بلکه آنها بیشتر پیش خواهند آمد و در مسائل داخلی کشور هم دخالت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پاکستان بهعنوان کشوری که عقبنشینی کرده است امروز حتی نمیتواند یک پهباد ساده آمریکا را بزند تأکید کرد: بر اساس مدل مخالف تفکر روح الله خمینی متأسفانه امروز به دلیل وجود تروریستهای فرهنگی در دبستان و دبیرستانها و دانشگاهها هیچیک از تفکرات امام خمینی بهعنوان یک رهبر اسلامی جایی نداشته است.

وی افزود: مدل مخالف تفکر امام در کشور به دلیل وجود عوامل تروریستهای فرهنگی در آموزشوپرورش و آموزش عالی کشور نگذاشتند که رهنمودهای امام خمینی در کتابهای درسی دبستان، دبیرستان و دانشگاه به فرزندان کشور ارائه شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه امروز مطالبی در خصوص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز درکتابهای درسی کمتر دیده میشود و افزود: اعتراف میکنم که موفق شدند که این تفکر را میان نسل جدید جا بیندازند که نباید با استکبار مچ انداخت.

این فعال فرهنگی کشور ابراز تأسف کرد از اینکه مدلهای مخالف مدل تفکر امام خمینی توانستهاند با پیشزمینهای که در دبستان در ذهن بچههای ایران ایجاد کردهاند این تفکر را جا بیندازند.

وی افزود: این جای تأسف دارد که امروز بعد از 37 سال با تشکلهای مشهد بهعنوان یک شهر مذهبی جلسه بگذاریم و تازه به این سؤال پاسخ دهیم که باید به مناقشات بینالمللی ورود پیدا کنیم؟

سردار قاسمی خطاب به دولتمردان گفت: با همه انتقاداتی که به احمدینژاد وارد است اما او با یک حرف در مورد هولوکاست 20 دلار قیمت نفت را افزایش داد؛ با سخنرانی در آمریکا 20 دلار دیگر قیمت نفت را افزایش داد؛ اما ثمره کار شما که کاهش قیمت نفت شد.

وی تأکید کرد: مدل تفکر روحالله است که میتواند موازنه قدرت را به نفع پابرهنههای جهان برهم بزند.

وی خطاب به برخی از مذهبیها که طلب حضور در کنار حاج قاسم را در عراق دارند؛ گفت: نمیخواهد بروید با حاج قاسم عکس یادگاری بگیرید، بنشینید بررسی کنید تفکرات امام را و برای مشکلات کشور و جهان اسلام راهکار بدهید.

وی تصریح کرد: امروز برای حفظ هویت نسل آیندهمان باید کمربندهایمان را ببندیم و اگر طبق خواسته امام در این سالها بسیج جهانی مسلمین را ایجاد نکردیم چوبش را میخوریم.

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنانش از اینکه رهنمودهای امام در رسانههای کشور بازگو نمیشود ابراز تأسف کرد و گفت: چرا صحبتهای امام خمینی روی آنتن نمیرود؟

وی با اشاره به رهنمودهای حضرت امام در صحیفه نور گفت: باید دندان آمریکا را شکست و باید شهادت یا پیروزی را انتخاب کرد که البته هردو برای ما پیروزی است.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: تا کجا کوتاه بیاییم؟ اگر کوتاه بیاییم و عقب بنشینیم به بهانه حقوق بشر بچه کش ها برای ما حقوق بشر را اعمال میکنند و ما را بهعنوان کشوری ضعیف میپذیرند درحالیکه بر اساس تفکرات امام (ره) ما باید پناهگاه مسلمین جهان شویم.

قاسمی عنوان کرد: ایران باید نیاز سربازان اسلام را از سراسر جهان تأمین کند و آنها را با اصول و روشهای مبارزه عقیدتی و تربیتی آشنا سازد.

نظر شما
پربیننده ها