همزمان با سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس

فصل شیدایی در یزد به روی صحنه می‌رود

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به نمایش گوشه‌ای از ایثارگری‌های مردم استان یزد در نمایش فصل شیدایی، گفت: نمایش فصل شیدایی از پنجم اردیبهشت در یزد به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۴۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ - 21April 2015

فصل شیدایی در یزد به روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، محمدصادق کوچکزاده در دیدار اعضای ستاد نمایش چند رسانهای فصل شیدایی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی، از خلقت حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) با محوریت توسل به پنجتن آلعبا(ع) را روایت میکند، اظهار کزد: در بخش معاصر این نمایش، گوشههایی از حوادث و رشادتهای مردم استان یزد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمایش داده میشود.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به اینکه این نمایش از پنجم اردیبهشت در یزد به روی صحنه میرود گفت: اجرای بخش معاصر این نمایش متناسب با موضوعات بومی هر استان طراحی و اجرا میشود.

کوچکزاده افزود: در بخش ویژه استان یزد حادثه دهم فروردین، نقش محوری سومین شهید محراب، حضرت آیتالله صدوقی(ره) در انقلاب و دفاع مقدس، گوشههایی از شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و بخشی از ایثار و رشادتهای رزمندگان گردان امام حسین(ع) یزد در عملیات رمضان 61 به نمایش گذاشته میشود.

رئیس حوزه هنری یزد تصریح کرد: فصل شیدایی برای نخستین بار در سال 1384 در منطقه شوش استان خوزستان کلید خورد و استان یزد دوازدهمین استان کشور است که این نمایش در آن اجرا میشود.

وی با اشاره به حضور 120 هنرمند در اجرای این نمایش گفت: این نمایش در دهکده مقاومت واقع در جاده تفت، بعد از پارک کوهستان برگزار میشود و عموم شهروندان میتوانند این نمایش را به تماشا بنشینند.

رئیس حوزه هنری یزد، ابعاد بزرگ سن نمایش، دکورهای عظیم، وقوع حوادث طبیعی در قالب جلوههای ویژه میدانی، استفاده از اسب و ادوات نظامی در صحنه و حضور چند صد نفر هنرور در نمایش را از جمله ویژگیهای نمایشهای میدانی دانست.

وی افزود: مخاطب با قرار گرفتن در این فضا، احساس حضور در یک سینای چهار بعدی را پیدا کرده و موفق به ارتباط تنگاتنگ با اثر میشود.

کوچکزاده با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی علاوه بر اجرای نمایش میدانی و بومیسازی آن، آموزش هنرمندان مستعد و جوان استانها را در دستور کار خود قرار داده، اظهار داشت: ترویج مفاهیم و آموزههای اسلامی و انقلابی با استفاده از هنر و ترویج فرهنگ شهامت و شهادت در طول تاریخ تشییع، روشنگری و تبیین خط حق و باطل در طول تاریخ بشریت، و ترویج سبک زندگی اسلامی انقلابی از جمله اهداف اجرای این نمایش است.

وی گفت: نمایش فصل شیدایی تولید مرکز مهنا(مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی به کارگردانی سعید اسماعیلی و به نویسندگی و روایت رسالت بوذری است که اجرای آن همزمان با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس آغاز میشود و تا 14 اردیبهشت در یزد به روی صحنه میرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار