فضایلی در گفتگو با دفاع پرس:

آمریکا هیچ‌گاه فکر عملی کردن تهدیدات نظامی علیه ایران را نخواهد کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا با شکستی که در هشت سال دفاع مقدس از ایران خورده است، هیچ‌گاه فکر عملی کردن تهدیدات نظامی را نیز از سر نخواهد گذراند.
کد خبر: ۴۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 22April 2015

آمریکا هیچ‌گاه فکر عملی کردن تهدیدات نظامی علیه ایران را نخواهد کرد

مهدی فضایلی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون خواسته ابلهانه غرب مبنی بر اینکه "ایران باید پیشرفتهای دفاعی خود را متوقف کند"، گفت: تهدید ایران از سوی طرف غربی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تکرار شده و در برخی مقاطع شدت گرفته است اما اقتدار جمهوری اسلامی همواره اجازه عملی کردن این تهدیدات را از دشمنان گرفته است.

وی به هشت سال دفاع مقدس و تحمیل جنگ نابرابر به ایران اشاره و تصریح کرد: دشمنان در مقاطعی همچون جنگ هشت ساله با تمام قوا در ابتدا کشورمان را تهدید کردند سپس به حمله نظامی متوسل شدند ولی در نهایت شکست خوردند لذا از آن پس دشمن حتی فکر عملی کردن تهدیدات نظامی را نیز  به خود راه نداده است.

این کارشناس سیاست خارجی، یاوه گویی غربی ها درباره توان نظامی جمهوری اسلامی را ناشی از خوی استکباری آنان دانست و تاکید کرد: هژمونی غرب به سرکردگی آمریکا همواره در پی زیاده خواهی و تجاوزطلبی هستند لذا آنها هیچگاه نمیتوانند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرتی که امروز در منطقه غرب آسیا نماد اقتدار و ثبات شده است، تحمل کنند.

وی همچنین درباره اتهام زنی کشورهای غربی به ایران درباره دخالت در حوادث اخیر منطقه گفت: این اظهارات بیاساس، برای نگران کردن کشورهای منطقه و ترویج ایران هراسی است، آمریکا مدام به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی مشغول است که این رویه صرفا برای نگران کردن کشورهای منطقه و پنهان کردن اهداف شوم غرب در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار