روحانی در بازگشت از اندونزی مطرح کرد؛

مذاکراه با رئیس‌جمهور چین درباره مسائل هسته‌ای و پروژه‌های اقتصادی

رئیس‌جمهور پس از انجام سفری دو روزه به جاکارتای اندونزی به تهران بازگشت.
کد خبر: ۴۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ - 24April 2015

مذاکراه با رئیس‌جمهور چین درباره مسائل هسته‌ای و پروژه‌های اقتصادی

به گزاش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور که در بازگشت از اندونزی و در فرودگاه مهرآباد با خبرنگاران صحبت میکرد، گفت: قرن کنونی، قرن آسیا نام گرفته و روز به روز پیشرفت و توسعه در آسیا بیشتر میشود و در افریقا نیز این حرکت توسعه، رو به جلو است.

وی در تشریح دستاوردهای اجلاس سران آسیا و آفریقا در جاکارتا، گفت: در این اجلاس که به مناسبت شصتمین سال برگزاری اجلاس باندونگ برگزار شد، مقامهای ارشد بیش از یکصد کشور جهان شرکت داشتند و موضوعات مختلف از جمله راههای گسترش همکاریهای اقتصادی میان کشورهای این دو قاره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیسجمهور افزود: با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان، موضوع مبارزه با تروریسم بر همه مباحث تقریبا سایه افکنده بود و وضعیت کشورهایی که با این معضل مواجهاند همانند سوریه و عراق و معضلاتی که مردم یمن با آن مواجه هستند، مورد بحث قرار گرفت.

روحانی در ادامه به دیدارهای حاشیهای که در جریان این اجلاس دو روزه انجام شد، اشاره کرد و گفت: در حاشیه این اجلاس با روسای جمهوری چین، ویتنام، اندونزی و نخست وزیران ژاپن و بنگلادش ملاقاتهایی داشتیم. همه آنان خواهان گسترش و توسعه روابط با ایران بودند و با تبریک به خاطر مقاومت ملت ایران، اشاره داشتند در مسیر مذاکرات با 1+5 در قدمهای نهایی هستید.

وی با تاکید بر اینکه همکاریهای اقتصادی ایران و چین در سال جاری حرکت رو به جلویی را طی خواهد کرد، اظهارداشت: مذاکرات با رییس جمهوری چین در خصوص موضوعات گستردهتری از جمله مذاکرات هستهای، پروژههای اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی تهران - پکن و مسایل منطقهای بود.

رئیسجمهور همچنین به نشست خود با علما، اساتید و فرهیختگان اندونزی اشاره کرد و گفت: در این نشست، راجع به شرایط منطقه و نظرات ایران اسلامی در خصوص وحدت اسلام و مبارزه با تروریسم صحبت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها