حبیب اسماعیلی :

راه رسیدن به فیلم های فاخر و مذهبی از اکران صحیح می گذرد / جشنواره ها هیچ گونه خروجی مناسبی ندارند

امیدوارم فیلم هایی مثل فیلم محمد رسول الله ساخته شود که علاوه بر تامین نیازهای مذهبی داخلی بعد جهانی هم داشته باشد و بتواند روی مسلمانهای کشورهای دیگر تاثیرمثبت بگذارد
کد خبر: ۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳ - 14June 2013

راه رسیدن به فیلم های فاخر و مذهبی از اکران صحیح می گذرد /  جشنواره ها هیچ گونه خروجی مناسبی ندارند

حبیب اسماعیلی درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: متاسفانه ما فقط سالی یک بار آن هم زمانی که مناسبتی برای بزرگان دینی و مذهبی پیش می آید از ایشان یاد می کنیم و دربقیه روزهای سال غافلیم. ما باید برای کار کردن درمورد ائمه اطهار(ع) برنامه ریزی منسجم و دراز مدت  داشته باشیم نه اینکه چهارروز قبل ازمناسبت ایشان یکدفعه یادمان بیافتد که برای فلان مناسبت کاری نکردیم و با چهار تا برنامه گزارشی سر و ته ماجرا را هم بیاوریم!

بازیگرسریال " امام رضا(ع)" افزود: درحال حاضر چندین نهاد و ارگان دولتی هستند که کار تولید فیلم انجام می دهند وهر کدام هم راه خود را می روند وهیچ توجهی به تجربیات و داشته های همدیگر ندارند ومتاسفانه ارتباط خوبی با نهادهای همکار خود ندارند.

تهیه کننده "غزل" اظهار داشت: نتیجه این اختلاف و دشمنی این می شود که سی و چند سال از انقلاب می گذرد اما ما هنوز برای تولد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) یک فیلم تولید نکرده ایم. پیشنهاد من این است که همه این دستگاههای دولتی یکی شوند و در قالب یک دستگاه قوی و قدرتمند با برنامه ریزی صحیح و درست مناسبت های مذهبی و ملی ما را پوشش دهند.

تهیه کننده "خاطره" تصریح کرد: در طول دو سال گذشته فیلم هایی که توسط بنیاد سینمایی فارابی تولید شده اند بسیار حرفه ای تر و با کیفیت تر از فیلم هایی بوده که درگذشته در این بنیاد تولید می شده است، امیدوارم این رویه در بنیاد سینمایی فارابی ادامه پیدا کند و فیلم هایی مثل فیلم محمد رسول الله در آن بنیاد ساخته شود که علاوه بر تامین نیازهای مذهبی داخلی بعد جهانی هم داشته باشد و بتواند روی مسلمانهای کشورهای دیگرهم تاثیرمثبت بگذارد.

بازیگر" تبعیدی ها " اظهار داشت: تلویزیون ما کارهای فاخر و بسیار خوبی مثل امام رضا(ع) امام علی (ع) و امام حسن (ع) را در حوزه تولید فیلمهای مذهبی انجام داده است اما در مورد امام حسین (ع) وحضرت عباس(ع) و دیگر ائمه کم کاری هایی صورت گرفته که امیدواریم این نقایص با همتی که مدیران تلویزیون در این زمینه به خرج می دهند برطرف شود.

تهیه کننده " قرمز" افزود: آن چیزی که بیش از همه به سینمای ایران آسیب رسانده است تعداد بسیار زیاد جشنواره در ایران است. هر سال تعداد بسیار زیادی جشنواره در ایران برگزار می شوند و مقادیر بسیار زیادی از پول بیت المال صرف این جشنواره ها می شود در حالیکه که این جشنواره ها هیچ گونه خروجی مناسبی ندارند.

بازیگر" اعاده امنیت " تاکید کرد: به جای اینکه بوجه امان را صرف جشنواره های بیهوده کنیم بهتراست که سالن سازی درکشور را افزایش دهیم و سالنهای جدیدی را در تهران و شهرستان احداث کنیم و یک گروه از این سالنهای سینما را به فیلمهای دینی و مذهبی اختصاص دهیم .

بازیگر " آزاد راه" تاکید کرد: زمانی که ما از طریق ساخت سالن سینما بازارمشخصی برای فیلمهای مذهبی تعریف کنیم وبرای فروش این فیلمها بستر سازی های لازم را انجام دهیم آن وقت تهیه کننده بخش خصوصی هم وارد میدان می شود و فیلم های مذهبی و ملی تولید می کند اما تا زمانی که این اتفاق ها نیافتد نمی توان از تهیه کننده بخش خصوصی انتظار داشت که فیلم های تاریخی و ملی تولید کند.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار