بیانیه ناجا به مناسبت روز معلم/

معلمین، والاترین امنیت سازان جوامع انسانی هستند

نیروی انتظامی با صدور پیامی فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را بر تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک گفت.
کد خبر: ۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ - 29April 2015

معلمین، والاترین امنیت سازان جوامع انسانی هستند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس نیروی انتظامی با صدور پیامی، فرارسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را بر تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک گفت.

متن پیام تبریک نیروی انتظامی به شرح ذیل است:

" نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم."  امام خمینی (ره)

در جامعه ای که دانایی اساس توانایی است، تلاش دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت بسی گرانمایه و عزیز شمرده می شود. قطعاً پیشرفت و تعالی جامعه بدون همت مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت محقق نمی گردد.

تعلیم و تربیت موهبتی است الهی  و انبیای عظام، بزرگترین معلمان و مربیان بشریت و واسطه ای بی بدیل برای هدایت انسان هستند. در حقیقت اولین آموزگار و مربی اصلی بشر، همانا خداوند جهانیان است و از این روست که شغل معلمی را جایگاهی است که "علم الانسان بما لایعلم" نمایانگر این حقیقت است و از این رو "معلمی شغل انبیاست".

کسب معرفت و دانایی، اساس تعالی و پیشرفت شخصیت هر انسان است و این مسئولیت بر عهده معلمان و اساتید است؛ هیچ کس بـه اندازه معلم و استـاد، نقش سـازنده و مـوثری در افکار عمومی هدایت فکری انسان در جامعه ندارد.

بنابراین باید گفت، معلمان طلایه داران پیشرفت و رویش در هر کشور و جامعه هستند و همچون خورشیدی بر تارک جوامع بشری می درخشند و پیامبرگونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان ها از مهلکه جهالت، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.

معلمین، والاترین امنیت سازان جوامع انسانی هستند، پس به تحقیق میان آرامش و امنیت و نظم اجتماعی و تعلیم و تربیت رابطه ای عمیق وجود دارد و باید به این سلسه هادیان نگاهی متفاوت داشت، شأن معلم، شأنی ربانی است و قراردادن این صفت نورانی در قواعد مادی جفای آشکار است.

بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام شامخ استاد را در حالی گرامی می داریم که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به نام سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی "نامگذاری شده است و جامعه دانشگاهی، اساتید فرهیخته و پژوهشگران پرتلاش، باید بستر مناسبی برای تحقق این امر مهم فراهم نمایند.

 نیروی انتظامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم به مجاهدان عرصه علم و دانش که با کلام و قلم خود، زمینه شکوفایی علمی و بالندگی اخلاقی جامعه و آیندهسازان میهن اسلامیمان را فراهم میسازند، تلاش می کند با تعامل و همکاری سازنده با مراکز علمی و دانشگاهی در مسیر پویایی هرچه بیشتر همگام و هم مسیر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار