گزارش دفاع پرس از رزمندگان شهید حزب الله لبنان در سوریه/

طنین صدای لبیک "یا زینب(س)" از لبنان تا سوریه+ عکس

با شروع جنگ در سوریه، نیروهای حزب الله لبنان به طور رسمی و آشکار برای مبارزه با تروریست های تکفیری و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به این کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ - 03May 2015

طنین صدای لبیک

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس؛ از آغاز بحران و جنگ در سوریه، نیروهای حزب الله لبنان به منظور دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با تروریست ها و تکفیری ها در این کشور حضور موثر و شایسته ای داشته اند.

در طول این مدت، رزمندگان و فرماندهان حزب الله در کنار سایر مدافعان حرم از ملیت های مختلف به دفاع از این حرم شریف پرداختند و عده ای از رزمندگان و فرماندهان حزب الله لبنان نیز در خاک سوریه به شهادت رسیده اند.

شهادت فرماندهان و زمندگان حزب الله در سوریه نشان دهنده ادامه خط مقاومت اسلامی در منطقه است که این فرهنگ روز به روز در حال اشاعه بوده و بهترین راه مبارزه با جریان های تکفیری فتنه گر و اختلاف انداز در منطقه است.

در ادامه با چند تن از شهدای شاخص حزب الله لبنان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسیدند، آشنا می شویم:

شهید بسام طباجه:

شهید بسام طباجه در جنگ تموز در سال 2006 بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، فرمانده چندین محور عملیاتی در جنوب لبنان بود و مانع پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در خاک لبنان شد.

این فرمانده عالی رتبه که از سه دهه پیش در حزب الله عضویت داشت، تاکنون چندین بار هدف جوخه های ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، اما این ترورها ناموفق بود.

 


 
 
این فرمانده عالی رتبه با شروع حملات گروه های تکفیری به حرم حضرت زینب (س)، برای دفاع از این بارگاه به حومه دمشق شتافت و ماه ها مدافع این بارگاه بود تا اینکه به شهادت رسید.

حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان و اهالی منطقه کفرتبنیت جنوبی، پیکر شهید «حاج بسام محمد طباجه» ملقب به "ابومصطفی" را که در حین انجام وظیفه جهادی در سوریه به شهادت رسید، تشییع کردند.

پیکر این فرمانده شهید در کاروانی سیار از مقابل بیمارستان شهید شیخ راغب حرب در شهرک "تول" حرکت کرد و پس از رسیدن به ورودی شهرک کفرتبنیت تعداد زیادی از اهالی تجمع کردند و در آنجا پیکر شهید به صورت پیاده تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر شهید حاج بسام، علاوه بر مردم منطقه و روستاهای همجوار؛ «محمد رعد» رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان، «حاج علی ضعون» مسئول حزب الله در منطقه جنوب، سران کشوری و لشکری، مقامات حزب الله، طرفداران مقاومت اسلامی و گروه پیشاهنگان امام مهدی (عج) حضور داشتند.

پیکر شهید حاج بسام محمد طباجه با تابوتی پیچیده در پرچم حزب الله با شعار " لبیک یا زینب (س) " ، " لبیک یا حسین (ع) " ، " لن تسبی زینب (ع) مرتین " ( زینب (س) دوباره به اسارت نخواهد رفت ) و " لبیک یا نصرالله " بر روی دوش تشییع کنندگان خیابان های کفرتبنیت را پیمود و به گلزار شهدای این شهر رسید.

 

شهید شیخ کمیل:

"غسان ابراهیم حجازی" معروف به "شیخ کمیل" از فرماندهان ارشد نظامی حزبالله لبنان از دیگر شهدای حزب الله لبنان در سوریه بود.

 


در حالی که تروریستهای تکفیری ادعا کردند وی در درگیریهای "یبرود" در سوریه کشته شده است، رژیم صهیونیستی ادعا کرد که وی در حمله هوایی اخیر این رژیم به یک مقر حزبالله در مرز لبنان با سوریه به شهادت رسیده است.‬

 

فرمانده شهید «خطّار توفیق عبدالله»:

فرمانده شهید خطار توفیق عبدالله در حین عملیات جهادی در سوریه به شهادت رسید.

 

 

شهید «هاشم احمد السید امین»:

شهید «هاشم احمد السید امین» ملقب به «سید جواد علویه» در حین انجام وظیفه جهادی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در شهر صور تشییع شد.

 

 

 

تشییع پیکر شهدای حزب الله لبنان و مدافع حرم:

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار