دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می‌دهد؛

مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا/تلاش بارزانی برای تجزیه عراق به کمک آمریکا

تلاش بارزانی برای تجزیه عراق به کمک آمریکا، مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا، هلاکت21 داعشی در سنجار عراق و واکنش مقامات عراقی به طرح کنگره آمریکا برای تسلیح کردها و سنی‌ها از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.
کد خبر: ۴۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ - 03May 2015

مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا/تلاش بارزانی برای تجزیه عراق به کمک آمریکا

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، انفجار در بغداد با دهها کشته و زخمی، تلاش بارزانی برای تجزیه عراق به کمک آمریکا، مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا، رد پای داعش در انفجارهای زنجیرهای بغداد، هلاکت21 داعشی در سنجار عراق، حضور «بسیج مردمی» عراق برای مبارزه با داعش در«الانبار»، بازگشت 3 هزار خانوار عراقی به استان الانبار،هلاکت بیش از 100 تروریست فرانسوی در سوریه و عراق، واکنش مقامات عراقی به طرح کنگره آمریکا برای تسلیح کردها و سنیها و درخواست کمک عشائر «الانبار» از نیروهای بسیج مردمی عراق در آزاد سازی الانبار از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.


** انفجار در بغداد دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت: به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی عراق اعلام کردند در پی در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مرکز بغداد، دست کم 13 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. یک افسر پلیس عراق اعلام کرد: «در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده - که شامگاه شنبه در منطقه الکراده رخ داد - 13 نفر کشته و 39 نفر زخمی شدند.»

** تلاش بارزانی برای تجزیه عراق به کمک آمریکا: مشاور رئیس منطقه کُردستان عراق به خبرنگار تلویزیون المیادین در آمریکا خبر داده که بحث درباره تشکیل دولت مستقل کُردی محور رایزنیهای مسعود بارزانی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در  واشنگتن خواهد بود.

** مخالفت پارلمان عراق با طرح کنگره آمریکا:
بنابر گزارش شبکه خبری المسله، پارلمان عراق در سیوچهارمین جلسه خود با ریاست سلیم جبوری و با حضور 280 نماینده با تصویب قانونی مخالفت خود را با پیشنویس طرح کنگره آمریکا اعلام و تاکید کرد که با هرگونه اقدامی که موجب لطمه زدن به حاکمیت ملی و استقلال عراق شود مخالف است و دولت عراق متعهد به فراهمسازی سلاح و تجهیزات لازم برای مقابله با داعش و آزادسازی تمامی شهرهای این کشور است و باید تمامی نیروهای عراقی را علیه داعش بسیج کند.

** بازگشت 3 هزار خانوار عراقی به استان الانبار: سخنگوی وزارت کشور عراق از بازگشت بیش از سه هزار خانوار آواره عراقی به استان الانبار در پی برقراری امنیت در آن استان خبر داد. سرتیپ «سعد معن» روز جمعه گفت که این افراد در 6 روز گذشته به این استان بازگشته اند. مقام های سازمان ملل به تازگی اعلام کرده بودند که شمار آوارگان شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق به مرز 100 هزار نفر رسیده و عملیات کمک رسانی این سازمان را با دشواری و پیچیدگی های زیادی رو به رو کرده است.

** هلاکت بیش از 100 تروریست فرانسوی در سوریه و عراق: به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع درسازمان مبارزه با تروریسم فرانسه اعلام کرد که از میان 800 فرانسوی که برای جنگ در صف گروههای مسلح به سوریه و عراق سفر کرده بودند حدود 450 تن همچنان در این دو کشور حضور دارند و 260 تن دیگر نیز این کشورها را ترک کردهاند.

** رد پای داعش در انفجارهای زنجیرهای بغداد: «غالب الزاملی» در گفتگو با سومریه نیوز، با اشاره به نفوذ شماری از عناصر داعش به شهر بغداد در قالب شهروندان آواره استان الانبار تصریح کرد: تروریست های داعش با سوء استفاده از موج آوارگان الانبار که به سمت بغداد روانه شدند، توانستند تعدادی از عناصر خود را به همراه مواد منفجره وارد پایتخت کنند. داعش برای ناامن کردن بغداد و تحریک اختلافات طایفه ای برنامه دارد و اعلامیه هایی را با مضمون تهدید آمیز علیه آوارگان الانبار در برخی مناطق بغداد پخش کرده است.

** هلاکت21 داعشی در سنجار عراق:«سعید مموزینی» مسؤول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان عراق در گفت وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: نیروهای کرد پیشمرگه مستقر در شهر سنجار واقع در غرب موصل با عناصر گروه تروریستی داعش که درصدد حمله به این منطقه بودند، درگیر شدند و 21 عضو این گروه تروریستی را از پا درآوردند. جنگنده های گروه ائتلاف ضد داعش در این درگیریها از نیروهای پیشمرگه پشتیبانی کردند.


** «بسیج مردمی» عراق برای مبارزه با داعش در «الانبار»: طبق گزارش وبگاه خبری «المعلومه» عراق، یک مقام مسئول در سازمان بدر عراق از پیوستن قریبالوقوع نیروهای «الحشد الشعبی» یا «بسیج مردمی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش» به نیروهای عراقی در الانبار خبر داد و گفت که این نیروها، غافلگیریهای بزرگی (برای دشمن) در چنته دارد.

** واکنش مقامات عراقی به طرح کنگره آمریکا برای تسلیح کردها و سنیها: براساس گزارش العهد، طرح کنگره آمریکا درخصوص تسلیح کردها و سنیها در عراق واکنشهای منفی متعددی را از سوی مقامات عراقی در پی داشته است. «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد که هرگونه کمک تسلیحاتی باید از طریق دولت و طرحهای نظامی که دولت آنها را در نظر گرفته انجام شود. مراجع دینی نیز ضمن غیر قابل قبول توصیف کردن این امر خواهان اتخاذ تدابیر جدی در این زمینه از سوی سیاستمداران عراقی شد.


** درخواست کمک عشائر «الانبار» از نیروهای بسیج مردمی عراق: پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت که عشائر الانبار طی یک کنفرانس که در منطقه «الخالدیه» در 23 کیلومتری شرق شهر «الرمادی» برگزار کردند، از بسیج مردمی عراق خواستند تا در آزادسازی استان الانبار شرکت کنند در کنار نیروهای امنیتی و عشائر، داعش را از این استان نیز بیرون برانند. بر اساس بیانیه این کنفرانس، عشائر از تمام مردم استان الانبار خواستند تا به صفوف نیروهای داوطلب مبارزه با داعش بپیوندند و در کنار سرویسهای امنیتی این استان را آزاد و پاکسازی کنند.

انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار