دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد/

پیشروی ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها/ سرکرده ارشد «النصره» در حومه ادلب به هلاکت رسید

گسترش عملیات ارتش سوریه در لاذقیه، آغاز آموزش شورشیان علیه سوریه از سوی آمریکا و ترکیه، طرح آمریکا برای مرحله پس از اسد، هلاکت سرکرده ارشد النصره در حومه ادلب و حضور ایران در نشست ژنو3 از جمله مهم‌ترین تحولات سوریه در یک هفته گذشته است.
کد خبر: ۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ - 04May 2015

پیشروی ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها/ سرکرده ارشد «النصره» در حومه ادلب به هلاکت رسید

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پیشروی ارتش سوریه در نبرد با تروریستها، پیروزی بزرگ حزبالله بر تروریستهای تکفیری، آغاز آموزش شورشیان علیه سوریه از سوی آمریکا و ترکیه، طرح آمریکا برای مرحله پس از اسد،  هلاکت سرکرده ارشد النصره در حومه ادلب، درخواست کمک ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه دست از آمریکا و حضور ایران در نشست ژنو3 از جمله مهمترین تحولات سوریه دریک هفته گذشته است.

** پیشروی ارتش سوریه در نبرد با تروریستها: شبکه تلویزیونی الاخباریه: ارتش سوریه در چندین محور در جنگ با تروریسم پیشروی های ملموسی داشته است. یگان های ارتش سوریه مشغول درگیری های شدیدی با گروه های تروریستی در حومه ادلب هستند. یگانهای ارتش بسیاری از تسلیحات و تجمعات گروههای تروریستی تکفیری را در «کفرلاتا» و «سرمین» هدف قرار دادند. یگان های ارتش همچنین ستونی از خودروهای زرهی متعلق به تروریست ها را در محور جسر الشغور - الجانودیه هدف قرار دادند و نابود کردند و ده ها تروریست را کشتند.

** عملیات ارتش علیه گروههای مسلح در حلب: ارتش سوریه در مناطق قاضی عسکر، شیخ سعید، الراشدین اربعه، هنانو، الاشرفیه، عندان، حیان، بنیزید، حلب القدیمه و اللیرمون و دازه عزه در حلب و نیز روستاهای خان العسل در منطقه جبل سمعان در حلب ضمن به هلاکت رساندن تروریستها ادوات آنها را منهدم کرد.

 ** 52 غیر نظامی سوری در حملات هوایی آمریکایی کشته شدند: خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رامی عبدالرحمن رئیس گروه نظارتی حقوق بشر سوریه تأکید کرد که در حملات هوایی ائتلاف بهرهبری آمریکا که روز جمعه در روستای "بئر محله" در استان حلب سوریه انجام شد، حداقل 52 غیرنظامی کشته شدهاند.
 

** پیروزی بزرگ حزبالله بر تروریستهای تکفیری: نیروهای رزمنده حزبالله در منطقه القلمون سوریه موفق شدند بدون درگیری، به اهداف تعیین شده خود دست یابند و تروریستهای تکفیری را به فرار وادار کنند. بسیج و استقرار میدانی و نظامی 10 تیپ حزبالله در چند روز گذشته در منطقه القلمون سوریه در غرب این کشور و رشته کوههای شرقی در مرزهای لبنان و سوریه که با هماهنگی ارتش لبنان و ارتش سوریه صورت گرفت، شرایطی را رقم زد که نیروهای رزمنده حزبالله به اهداف خود بدون درگیری دست یابند. نیروهای رزمنده 10 تیپ حزبالله بعد از فرار عناصر مسلح گروههای تروریستی تکفیری در تاریکی شب از مواضع خود به سوی «تپه مسعود» و «بلندیهای شهرک عرسال» لبنان، در این مواضع مستقر شدند و موقعیت خود را تثبیت کردند.
 

** طرح آمریکا برای مرحله پس از اسد: به گزارش روزنامه فرامنطقهای الحیات، منابع دیپلمات غربی تاکید کردند که دولت آمریکا مانعی در مقابل حمایت از تشدید تحولات نظامی در سوریه نمیبیند که این امر بر اساس طرحی شفاف است که ماهیت مرحله پس از بشار اسد، رئیسجمهوری سوریه را روشن میکند. مقامات آمریکایی به پیشنهادهای عربی و ترکیهای جهت ایجاد مناطق حائل یا دستکم فراهم کردن پوشش هوایی برای نیروهایی که توسط پنتاگون آموزش میبینند و مجهز میشوند، گوش دادند. واشنگتن همچنین نسبت به این پیشنهادها روی باز نشان داده است تا طرح سیاسی کاملی برای مرحله پس از اسد در زمینههای نظامی و سیاسی ارائه شود که به حفظ نهادهای نظام و تضمین حقوق اقلیتها و راهحل سیاسی برای جلوگیری از وقوع جنگ بلندمدت شبهنظامیان بینجامد.

** هلاکت سرکرده ارشد النصره در حومه ادلب: به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «احمد الکامل» از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» نیز در حمله موشکی ارتش سوریه به خودرواش در ریف حماه به هلاکت رسید. ارتش سوریه همچنین شماری از تروریست های مسلح را در «معرزاف»، «احسم»، «منطف» و «معربلیت» در ریف ادلب به هلاکت رساند. شماری از تروریست های جبهه النصره در «السرمانیه»، «غانیه» و «اشتبرق» در ریف حماه و ریف ادلب در جریان درگیری با ارتش سوریه کشته شدند. ارتش سوریه در حمله به مواضع عناصر مسلح در روستای «الحویز» در ریف حماه، شماری از آنها را کشته یا زخمی کرد.

** آغاز آموزش شورشیان علیه سوریه از سوی آمریکا و ترکیه: روزنامه فرامنطقهای الحیات نوشت: «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در گفتوگو با یک روزنامه ترکیهای تصریح کرد که جدیدترین طرح آمریکا برای آموزش و تسلیح گروههای مسلح سوریه از نهم می جاری در ترکیه آغاز میشود. وزیر خارجه ترکیه که با روزنامه «صباح» چاپ آنکارا گفتوگو کرد، افزود: آمریکا و ترکیه همچنان بر موضع خود یعنی سوریه بدون «بشار اسد» پافشاری میکنند.  هیچ مانع سیاسی یا غیره وجود ندارد و اولین مرحله 300 نفر آموزش خواهند دید و پس از آنها 300 نفر دیگر تا به این ترتیب تا پایان سال میلای تعداد عناصر آموزش دیده و مسلح به 2 هزار نفر برسد.


** درخواست کمک ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه دست از آمریکا: «اسکای نیوز» گزارش داد ، «خالد خوجه» رئیس ائتلاف معارضان سوری در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن، از کمکهای ایالات متحده به این ائتلاف که بیش از 3 میلیارد دلار خواند، تقدیر کرد. خوجه پس از این دیدار در کنفرانسی خبری گفت: «کری را در جریان تحولات سیاسی و نظامی (سوریه) قرار دادم. ما اینجا (آمدیم) تا کمک آمریکا را برای ایجاد منطقه امن در مناطق آزاد شده (مناطق تحت اشغال معارضان) درخواست کنیم».


 ** حضور ایران را در نشست ژنو3: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جف راتکه در درباره دعوت استفان دی میستورا از ایران برای شرکت در دور بعدی گفتگوهای بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه گفت ما در جریان این گزارش ها هستیم و خبرنگاران را برای کسب اطلاع بیشتر به آقای دیمیستورا ارجاع می دهیم. با این حال وی همچون گذشته حضور ایران در این مذاکرات را هم مشروط کرد و افزود اگر ایران میخواهد نقشی سازنده در پایان دادن مسالمت آمیز به بحران سوریه داشته باشد، مسیر پیش رو روشن است: به حمایت خود از نظام بشار اسد پایان دهد و اصول بیانیه ژنو را تایید کند.


** دمیىستورا: نادیده گرفتن نقش ایران در حل بحران سوریه کاملا اشتباه بود: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، با دمیستورا، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار و گفتگو کرد. دمیستورا در این دیدار، وضعیت جارى سوریه و تلاشهاى صورت گرفته بمنظور نزدیک ساختن دیدگاهها براى دستیابى به راه حلى سیاسى جهت حل و فصل بحران این کشور را تشریح نمود.

انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها