گزارش دفاع پرس از تحولات یمن؛

تظاهرات یمنی‌ها در اعتراض به «تجاوز ظالمانه» عربستان/ استفاده از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی در حمله به یمن

کمیته‌های انقلابی یمن با صدور بیانیه‌ای از کارکنان تمامی وزارتخانه‌ها و اصناف خواست تا امروز (دوشنبه) در اعتراض به تجاوز وحشیانه عربستان به یمن تظاهرات برگزار کنند.
کد خبر: ۴۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ - 04May 2015

تظاهرات یمنی‌ها در اعتراض به «تجاوز ظالمانه» عربستان/ استفاده از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی در حمله به یمن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی سهشنبهشب اول اردیبهشت (21 آوریل) پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

آخرین تحولات یمن:

** جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در پنج نوبت، مناطق مختلف شهر عدن را بمباران کردند. این جنگنده ها همچنین شبکه ارتباطی در منطقه «جبل العبله» را بمباران کردند. در ادامه حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن منطقه «غمر» در استان صعده هدف حمله موشکی قرار گرفت. شهر تعز نیز از حملات سعودی ها در امان نماند. در بمباران استان صعده سه شهروند یمنی زخمی شدند.

** منابع خبری از عقبنشینی نظامیان سعودی از منطقه جازان در مرز یمن پس از درگیری با نیروهای قبایل یمنی خبر دادند.

** منابع خبری غربی گزارش کردند که گروهی از نیروهای زمینی ائتلاف عربی که عربستان آنها را هدایت می کند، دیروز (یکشنبه) وارد شهر عدن در جنوب یمن شدند. این در حالی است که سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد شایعات مربوط به پیاده کردن نیرو در عدن بیاساس بوده و با هدف بالا بردن روحیه نیروهای وابسته به عربستان سعودی درعدن صورت میگیرد.

 ** انصارالله: بیش از نیمی از سلاحهایی که جنگندههای سعودی برای القاعده در عدن ارسال میکنند به دست ارتش یمن میافتد.

** کمیته انقلابی یمن از تمامی کارکنان وزارتخانهها و مؤسسات دولتی خواست تا امروز (دوشنبه) در مقابل محل کار خود تجمعات ضد سعودی برگزار کنند.

** «احمد العسیر» سخنگوی عملیات طوفان کوبنده علیه یمن، اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر ورود نیروهای زمینی ائتلاف سعودی به استان عدن را تکذیب کرد.

** دولت مصر شب گذشته با تمدید سه ماهه  حضور برخی نیروهای نظامی خود در خارج از مرزهای مصر موافقت کرد. این نیروها در خلیج فارس، دریای سرخ و تنگه باب المندب حضور دارند.

** ائتلاف متجاوز سعودی در حملات هوایی خود طی چند هفته اخیر از بمبهای خوشهای که توسط آمریکا ارائه شده برای وارد آوردن حداکثر تلفات به غیرنظامیان یمنی استفاده کرده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار