دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت/ آزمایش موشکی حماس در سواحل غزه

اعلام آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات، آزمایش موشکی حماس، طرح ساخت 1500 واحد جدید در قدس اشغالی و زخمی شدن بیش از 50 نفر در اعتراضات فلسطین اشغالی از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته فلسطین است.
کد خبر: ۴۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵ - 06May 2015

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت/ آزمایش موشکی حماس در سواحل غزه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، اعلام آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات، طرح ساخت 1500 واحد جدید در قدس اشغالی، زخمی شدن بیش از 50 نفر در اعتراضات فلسطین اشغالی، معرفی پرچم فلسطین به عنوان نماد تروریستی از سوی پلیس سوئد و بازداشت اعضای جهاد اسلامی توسط تشکیلات خودگردان از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته فلسیطین است.

** بازداشت 12 فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیست: منابع محلی گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به جنوب شهر الخلیل، 8 فلسطینی را بازداشت کردند. همچنین ارتش اسرائیل به اردوگاه عایده در شمال بیت لحم یورش برد و2 جوان را بازداشت کرد. منابع محلی افزودند : ارتش اسرائیل در ساعات اولیه امروز به شهرک عیسویه در شرق قدس اشغالی یورش برد و 2 جوان دیگر را دستگیر کرد.

** اعلام آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات: بر اساس گزارش وبگاه خبری «المصریون»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری آماده است و این «محمود عباس» است که این انتخابات را به تاخیر میاندازد. عباس برای دور دستور برگزاری انتخابات و تعیین زمان آن جدی نیست و از مسئولیتهای خود در این زمینه فرار میکند.

** شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت: در واکنش به بازداشت کودک فلسطینی 6 ساله توسط رژیم صهیونیستی، سفیر فلسطین در سازمان ملل، شکایتی مبنی بر نقض حقوق کودکان در سرزمینهای اشغالی علیه این رژیم به شورای امنیت ارائه کرد.


** آزمایش موشکی حماس در سواحل نوار غزه: خبرگزاری سمای فلسطین گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس پیش از ظهر شنبه آزمایش جدید موشکی انجام داد. همچنین پایگاه اینترنتی خبری واللای اسرائیل اعلام کرد: حماس در چارچوب آزمایشهای موشکی به سمت دریا موشک شلیک کرد.


** طرح ساخت 1500 واحد جدید در قدس اشغالی: پایگاه اینترنتی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقامات سیاسی تل آویو هفته گذشته موافقت خود با طرح ساخت واحد های مسکونی جدید در شهر قدس را اعلام کردند. این رسانه صهیونیستی افزود که مقامات تل آویو، پروژه ساخت 1500 واحد مسکونی جدید را در اختیار کمیته موسوم به شورای برنامه ریزی و ساخت و ساز در شهر اشغالی قدس، قرار داده است تا این طرح را تصویب کند.

** بیش از 50 نفر در اعتراضات فلسطین اشغالی زخمی شدند:
الیوم السابع گزارش داد که در درگیریهای بین شهرک نشینان اتیوپیایی و پلیس رژیم صهیونیستی که در تل آویو رخ داده است بیش از 50 نفر زخمی شده اند که اغلب آنها نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی هستند. پلیس اسرائیل برای متفرق کردن معترضین از بمب های صوتی و گاز اشک آور استفاده می کند. 46 نفر از زخمی شدگان نیروی پلیس و 7 نفر نیز جزء معترضین هستند. همچنین بنا بر اعلام پلیس رژیم صهیونیستی 26 نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شده اند. تعداد تظاهرات کنندگان هزاران نفر اعلام شده اند.

** پلیس سوئد پرچم فلسطین را از نمادهای تروریسم معرفی کرد: خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، شورای ملی تکنیکی پلیس سوئد در راستای افزایش آگاهی افسران پلیس این کشور فهرستی از سازمان های تروریستی و نشانه های آنها تهیه کرده که براساس گزارش ها پرچم فلسطین نیز در میان آنهاست.


** بازداشت اعضای جهاد اسلامی توسط تشکیلات خودگردان: نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی، شمار زیادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی از جمله چند اسیر آزاده را بازداشت کردند.

انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار