دفاع پرس از تحولات عراق گزارش می دهد؛

کشف انبار سلاح سعودی در «جرف الصخر»/ سرنگونی یک پهپاد جاسوسی توسط گردان‌‌های «حزب الله»

هلاکت 49 تکفیری داعش در «صلاح‌الدین» و «الانبار»، وجود پایگاه های مخفی داعش در بعقوبه، کنترل کامل منطقه «بساتین بهرز» دیالی توسط ارتش و کشف انبار سلاح سعودی در «جرف الصخر» از مهم‌ترین تحولات عراق است.
کد خبر: ۴۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵ - 05May 2015

کشف انبار سلاح سعودی در «جرف الصخر»/ سرنگونی یک پهپاد جاسوسی توسط گردان‌‌های «حزب الله»

به گزارش گره بین الملل دفاع پرس، هلاکت 49 تکفیری داعش در «صلاحالدین» و «الانبار»، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی توسط گردانهای «حزب الله»، وجود پایگاه های مخفی داعش در بعقوبه، کنترل کامل منطقه «بساتین بهرز» دیالی توسط ارتش و کشف انبار سلاح سعودی در «جرف الصخر» از مهمترین تحولات عراق است.

** هلاکت 49 تکفیری داعش در «صلاحالدین» و «الانبار»: منابع رسانهای گزارش دادند که جنگندههای ارتش عراق و ائتلاف آمریکایی ضد داعش با بمباران مواضع این گروه تروریستی در مناطق «بیجی» و «الشرقاط» در استان «صلاحالدین» و «عامریه» در شهر «الفلوجه» در استان «الانبار»، 49 تکفیری را به هلاکت رساندند.

** وجود پایگاه های مخفی داعش در بعقوبه: پایگاه سومریه نیوز به نقل از کمیته امنیتی شورای استانی دیالی گزارش داد که داعش پایگاه های مخفی را در شمال شرق بعقوبه دارد که در آنها به آموزش محرمانه تروریست ها می پردازد.

 ** منطقه «بساتین بهرز» دیالی در کنترل کامل ارتش عراق: منابع رسانهای عراق، ارتش این کشور کنترل منطقه بساتین بهرز واقع در استان دیالی را به دست گرفت و دهها تن از تروریستهای داعش را به هلاکت رساند.

** کشف انبار سلاح سعودی در «جرف الصخر»:
طبق گزارش المیادین، محمد کاظم الخفاجی یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق از کشف یک انبار حاوی سلاحهای عربستانی در منطقه جرف الصخر در جنوب غرب بغداد خبر داد. این مخفیگاه حاوی 300 قبضه اسلحه و 9 خودرو با پلاک سعودی است.

** گردانهای «حزبالله» عراق یک پهپاد جاسوسی را سرنگون کردند: گردانهای «حزبالله» عراق، دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک فروند پهپاد را که در حال رصد تحرکات نیروهای امنیتی عراق در جنوب شرق فلوجه واقع در استان الانبار بود، سرنگون کرده است. این پهپاد در حال جاسوسی درباره نیروهای امنیتی عراق بود که هدف قرار گرفت و ساقط شد.

** حیدرالعبادی: داعش تضعیف شده و عقب نشینی کرده است: طبق گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنانی تصریح کرد که نیروهای عراقی همه مناطق استان دیاله و بخش زیادی از اراضی استان صلاح الدین را آزاد کرده اند. العبادی پس از دیدار و گفتگو با استفان هارپر نخست وزیر کانادا در بغداد گفت: گروه داعش در حال عقب نشینی است و این گروه اکنون تضعیف شده است. خدا را شکر ما همه مناطق استان دیاله و بخش های زیادی از استان صلاح الدین را آزاد کرده ایم و بغداد امروز امن تر از هر زمان دیگری شده است.

** هادی العامری: دستان تفرقه افکنان را قطع میکنیم

دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن مخالفت با تلاش ها برای تجزیه عراق گفت: به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد که عراق را تجزیه کند و ما دستان تفرقه افکنان را قطع خواهیم کرد.

انتهای پیام/ف


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار