گزارش دفاع پرس از مجاهدانی که کابوس داعش شدند/

"ابوعزرائیل ها" ؛ حافظ جان، مال و ناموس مردم عراق و سوریه + عکس

پس ازحمله گروه تروریستی داعش به موصل، نیروهای مردمی به فرمان مرجعیت عراق در قالب گروه های جهادی به مبارزه با تروریست ها پرداختند. در این میان، کتائب امام علی (ع) و کتائب سیدالشهدا(ع) از مشهورترین این گروه های جهادی هستند.
کد خبر: ۴۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ - 05May 2015

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، با حمله گروه تروریستی داعش به موصل، نیروهای مردمی به فرمان مرجعیت عراق در قالب گروه های جهادی به مبارزه با تروریست ها پرداختند که در این میان، کتائب امام علی (ع) و کتائب سیدالشهدا(ع) از مشهورترین این گروه های جهادی هستند.

گروه کتائب امام علی(ع) یک ماه پس از اشغال شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش به فرماندهی «شبل الزیدی» تشکیل شد، معاونت الزیدی را ابوحسنین بر عهده داشت.

در عملیات آزادسازی شهر تکریت که حدود 30 هزار نیروی ارتش و مردمی در آن مشارکت دارند، شبل الزیدی نیز دیده شده است.

 

 

«سید علی موسوی» با کنیه "ابوحسنین" در راه دفاع از عراق و مقدسات اسلامی چند ماه پیش در شهر تکریت مرکز استان صلاحالدین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

اقدامات کتائب امام علی(ع):

عناصر کتائب امام علی (ع) علاوه بر مبارزه با گروه های تروریستی به امنیت شهرها کمک می کنند. آنها مغازههایی که صاحبان آنها به دلیل هجوم تروریست ها از شهر خارجشدهاند و در حال حاضر غایب هستند را پلمپ کردند تا مورد دستبرد کسی قرار نگیرد. عناصر کتائب امام علی (ع) بر روی درب مغازهها چنین مینویسند: اموال شما در پناه خدا و یاران خدا است.

 

 

ابوعزرائیل؛ کابوس داعشی ها

پس از آزادسازی تکریت توسط مجاهدین عراقی، حالا ابوعزرائیل یکی از مجاهدین عضو کتائب امام علی (ع) برای دیدار با مادر به خانه برگشته است تا پس از دیدار، دوباره به جمع مجاهدان عراقی برای آزادسازی الانبار بپیوندد.

 

 

"باقر جبر الزبیدی" وزیر حمل و نقل عراق کلت شخصی خویش را به ابو عزرائیل مجاهد کتائب امام علی (ع) اهدا کرد. این روزها رسانه های غربی به ابو عزرائیل، لقب "رمبوی عراقی" داده اند.

 

 

پس از اینکه ابوعزرائیل، عامل ترس تروریست های داعش در میدان جنگ و فضای مجازی شد، حالا یکی دیگر از اعضای کتائب امام علی (ع) و دوست نزدیک ابوعزرائیل به نام “ابو الغضب” هم به کابوس تروریست های داعش تبدیل شده است.

 

 

آزادسازی کلیساها از دست داعش:

 

 

اعضای کتائب امام علی (ع) با حضور در یکی از کلیساهای آزاد شده از دست تروریست های داعش به گرفتن عکس یادگاری با راهب کلیسا پرداختند.

 

 

کتائب سیدالشهدا

کتائب سیدالشهدا یکی از گردانهایی است که از سال ۲۰۰۳ با جریان اشغالگری آمریکا مبارزه میکرده و پس از سال ۲۰۱۱ نقش مؤثری در سوریه داشته و گردانهایی از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آنجا حاضر شدند که موفقیتهایی هم داشتند و پس از رخداد مسئله داعش به عراق برگشتند و در حال حاضر مدافعان کتائب سیدالشهدا(ع) در عراق و سوریه از حرمین شریفین دفاع میکنند. با ورود به سایت رسمی این گردان شما با عکس مقام معظم رهبری روبرو میشوید.

کتائب سیدالشهدا(ع) از گروه های نظامی شیعه مذهب در عراق هستند که از سابقه مبارزاتی خوبی برخوردارند.

هسته های اولیه تشکیل این گروه مقاومت از اواخر حکومت صدام شکل گرفت؛ آنها قصد انجام عملیات هایی ضد رژیم بعث عراق را داشتند که با سقوط رژیم بعث این اتفاق نیفتاد.

 



با حمله نظامی آمریکا به عراق و اشغال این کشور، کتائب سیدالشهدا(ع) نیز بنا بر وظیفه خود در آزادسازی میهن اسلامی از دست اشغالگران به مبارزه با آمریکاییها روی آوردند و توانستند تجربیات مهمی را در این راه کسب کنند البته در این راه شهدایی را نیز تقدیم اسلام کردند.

با خروج اشغالگران در سال 2011 از عراق، شرایط حضور این گروه به عنوان یک حزب سیاسی نیز در کشور پدیدار شد. حتی از این گروه یک نفر هم به پارلمان عراق راه یافت.


با شروع بحران سوریه و احتمال تصرف حرم حضرت زینب(س)، نیروهای کتائب سید الشهدا(ع) نیز برای حفاظت از اماکن مقدسه شیعه راهی سوریه شدند و به شدت با تروریستهای تکفیری درگیر شدند. کتائب سیدالشهدا(ع) تا کنون نیز در سوریه حضور نظامی دارد و حدود 30 شهید در راه حفاظت از اماکن مقدسه تقدیم کرد. این گروه در عملیاتهای مهمی همچون آزاد سازی شهرک ملیحه در حومه دمشق شرکت کرده است.

 



با شروع پیشروی های ناگهانی داعش در عراق و تصرف چند استان وسیع، کتائب سید الشهدا(ع) بخش اعظم نیروهای خود را برای مبارزه با گروهک تروریستی تکفیری داعش در کنار دولت، ارتش و ملت عراق به میدان آورد. از مهم ترین عملیاتهای کتائب سید الشهدا(ع) در عراق می توان به عملیات آزاد سازی آمرلی اشاره کرد.

 همچنین در عملیات عاشورا که به آزاد سازی منطقه آلوده جرف الصخر انجامید، این گروه نقشی اساسی داشت.

رونمایی از تجهیزات نظامی کتائب سیدالشهدا

 

 

کتائب سیدالشهدا(ع) از گروه های مقاومت در عراق است که در طول دوران مبارزاتی خود، تجهیز به سلاح های جدید برای مبارزه با دشمنان حاکمیت عراق را جزو برنامه های اصلی خود قرار داده است.

نیروهای کتائب سیدالشهدا (ع) از موشک ها و خمپاره های جدید متعلق به این مجاهدین با نام های خیبر، عابس و عاشورا برای مبارزه با تروریست ها استفاده می کنند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار