گزارش دفاع پرس از تحولات یمن؛

نفوذ جنگجویان قبایل یمنی به مرزهای عربستان/ مهم‌ترین پایگاه‌ «القاعده» در عدن به کنترل ارتش درآمد

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله، کنترل 90 درصد از منطقه «التواهی» عدن، مهمترین پایگاه‌ عناصر القاعده و نیروهای طرفدار منصور هادی را به کنترل کامل خود در آوردند.
کد خبر: ۴۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ - 06May 2015

نفوذ جنگجویان قبایل یمنی به مرزهای عربستان/ مهم‌ترین پایگاه‌ «القاعده» در عدن به کنترل ارتش درآمد

 به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی سهشنبهشب اول اردیبهشت (21 آوریل) پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

آخرین تحولات یمن:

** 150 حمله هوایی در طول 48 ساعت گذشته به «عدن» نتوانسته جلوی پیشروی انصارالله و ارتش یمن را بگیرد و آنها 90 درصد از منطقه «التواهی» عدن، مهمترین پایگاه عناصر القاعده و نیروهای طرفدار منصور هادی را در دست گرفتند.

** جنگجویان قبایل یمنی با نفوذ به داخل مرزهای عربستان در «جازان» و «نجران»، بر برخی مواضع نظامی از جمله سلاح ها و تجهیزات جنگی آن مسلط شدند و نیروهای ارتش سعودی هم از این مواضع که شامل الحلقه در «نجران» و «التبه» در جازان و مواضع شناخته شده دیگر در جازان است، عقب نشینی کرده اند.

** دو بالگرد سعودی، میزان زیادی اسلحه و گلولههای آنها را در یکی از مناطق حومه منطقه «الوادی» در شرق استان «مأرب» با چتر به دست شورشیان طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیسجمهور مستعفی و فراری یمن رساندند.

** وزارت خارجه سنگال اعلام کرده است این کشور 2100  نظامی را به عربستان برای مشارکت در جنگ علیه یمن اعزام خواهد کرد.

** روزنامه فلسطینی «قدس» گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی، پیوسته مهمات بویژه موشک هوا به زمین به عربستان منتقل می کنند تا انبار مهمات این کشور برای ادامه جنایت علیه ملت یمن خالی نشود.

** بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بار دیگر ازائتلاف نظامی به رهبری عربستان خواست تا در حملات هوایی خود به یمن، غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

** جنگندههای رژیم سعودی در ادامه هجوم به خود یمن، فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند که منجر به شهادت یک نفر و نیز آتش گرفتن یک هواپیمای ایلوشین شد.

** عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کرد که نشست میان گروه های یمنی در تاریخ 17 مه در ریاض برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها