حجت الاسلام رئیسی:

مردم ایران و افغانستان به پای هم خون داده‌اند

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان هیچگاه خون همدیگر را نریخته‌اند، بلکه خونشان را به پای هم ریخته‌اند، گفت: ما از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی متنفریم و دل‌بسته‌ی کسانی هستیم که در راه ارزش‌های الهی حرکت کند.
کد خبر: ۴۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ - 05May 2015

مردم ایران و افغانستان به پای هم خون داده‌اند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت شهدای افغانستانی مدافع حرم شب گذشته(دوشنبه) در مهدیه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین "سید ابراهیم رئیسی" دادستان کل کشور در این مراسم با اشاره به کلمهی "امّت" اظهار داشت: مادهی کلمهی امت به معنای مقصد است، امت چند عنصر و ویژگی دارد که نخستین عنصر آن هدف دار بودن است. امت، جامعهای است که دارای مقصود و هدف است.

وی ادامه داد: دومین عنصر امّت، حرکت و پویایی است. امّت در جا نمیزند و همواره در حالِ شدن است. ما نیامدهایم که بمانیم، ما آمدهایم که برویم. ما برای شدن آمدهایم. برای خدایی شدن آمدهایم. امت در حال توقف و ایستایی نیست و در حال شدن و ساخته شدن است.

دادستان کل کشور در ادامه به سومین عنصر امّت اشاره کرد و گفت: امّت، امام و مقتدایی دارد، مقتدا و امام از همه نیروها در جهت رساندن امّت به مقصود بهره میگیرد و از همه نیروهای مادی و انسانی و معنوی در جهت هدایت امّت به سوی مقصد که ربانی شدن است، مدد میگیرد.

وی تاکید کرد: از دیگر عناصر مهم امّت، صبر و بردباری است. صبر در امّت به مثابهِ سر برای بدن است. انسان بیصبر همانند انسان بیسر است. صبر بر فرائض، اعمال، باید و نبایدها سایه افکنده است. نماز و روز صبر را میطلبد.

رئیسی با بیان اینکه جهاد فی سبیل الله و کشته شدن در راه خدا نیازمند صبر است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز نیازمند صبر است.

وی افزود: تولی و تبری نیز نیاز به صبر دارد. ایستادن پای ولایت الهی صبر میخواهد. پرداخت وجوهات شرعی همچون خمس و زکات نیز صبر را میطلبد چون باید سهمی را از زحمات خود را در راه خدا بدهد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ایستادن در برابر مصائب و کاستیها نیازمند بردباری است، بیان داشت: در راه دینداری سختیهایی وجود دارد که باید اینها را تحمل کرد. ترک گناه و معصیت نیز نیاز به صبر دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن لشکریان امام حسن(ع) را خرید و آنان پشت به امام کردند چون صبر نداشتند.

رئیسی با بیان اینکه افراد امّت باید دارای ویژگی صبر باشند، افزود: این صبر در مکتب تربیتی حضرت زینب(س) است. ایشان جلوهی صبر هستند. امام حسن(ع) جلوهی همهِی بردباریهای همهی عالم است. جاوه صبر امام حسین(ع) است که در زیارت ناحیه مقدسه میخوانیم یا جدا، ملائکه آسمان از صبر تو در شگفتند. این صبر را باید درب خانه اهل بیت(ع) پیدا کنیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما نیاز به ظرفیتسازی داریم و اگر ظرفیت داشته باشیم میتوانیم به گناه نه بگوییم. ما باید با خدا پیمان ببندیم که در خلوت و جلوت دین خدا را یاری کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رجب، ماه ظرفیتسازی است، تاکید کرد: برخی انسانها چون بیظرفیتند و در موقعیتهای مختلف همچون بیپولی، پولداری و... قرار میگیرند، خود را میبازند.

رئیسی افزود: دشمن نمیخواهد امّت اسلامی پا بگیرد. دشمن از صدر اسلام این تلاش را داشته است و طی قرنها نیز این کار را ادامه داده است. بعد از قرنها پرچمی به نام امت اسلامی در ایران اسلامی به دست امام برافراشته شد. این پرچم، پرچم عمل به ارزشهای دینی و الهی است. این پرچم دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

وی با اشاره به آیهی آخر سورهی فتح اظهار داشت: ویژگی امّت اسلامی این است که مردم دلهایشان به هم نزدیک است و مرزشان، جغرافیایی نیست. ایرانی، افغانستانی، سوری، عراقی، پاکستانی، لبنانی، یمنی و... بر اساس دین و ارزشهای الهی به هم نزدیک هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است که اسلام متعهد و تفکر اسلامی و دینی را از بین ببرد. بعد از دو قطبی شدن جهان، جنگ جهانی دوم رخ داد که در یک سو شرق و در سوی دیگر غرب است. پس از فروریختن شوروی دنیا تک قطبی شد. نظام استکبار بررسی کرد، آن قدرتی که نمیگذارد مثلث شوم استکبار به اهداف خود برسد اسلام متعهد و مسلمانانی هستند که پای دین ایستادهاند و اهل صبرند و حاضرند برای دین خطر کنند.

رئیسی بیان داشت: لذا نقشه و راهبردشان این شد که مردم مسلمان و جریان اسلامی را به عنوان یک تهدید از سر راه بردارند، لذا از روشهای گوناگون استفاده کردند. اختلاف انداختن بین مسلمانان، مسلح کردن گروههای تکفیری و انداختن مسلمانان به جان همدیگر از روشهای استکبار است.

وی ادامه داد: داعش و جبهه النصره سمت و سوی صهیونیستی دارند. افتادن به جان مسلمانان و فراموش کردن بیداری اسلامی هدف این گروهکها است. آنان تلاش دارند جای اینکه فلش به سمت اسرائیل برود، به سمت مسلمانان نشانه رود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مجروحین جبهه النصره در بیمارستانهای صهیونیستی مداوا میشوند، گفت:  راهبرد دشمن، امپراتوری خبری و رسانهای گسترده است تا باورهای الهی را در جامعه مسلمانان سست کنند. بحث استکبار کشور خاصی همچون ایران، عراق یا سوریه نیست آنها با اسلام مشکل دارند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن تفرقه است، تصریح کرد: ما باید از راهبرد وحدت و امید و مقاومت استفاده کنیم. عربستان امروز به عنوان خط امتداد راهبردی دشمن در منطقه فعالیت دارد. مردم کشورهای اسلامی، امّت اسلامی را شکل دادهاند و تا زمانی که استکبار در برابر دین ما بایستد در برابر دنیای او خواهیم ایستاد.

رئیسی تاکید کرد: مردم ایران و افغانستان هیچگاه خون همدیگر را نریختهاند، بلکه خونشان را به پای هم ریختهاند. امروز افغانستانیها مهمان ما هستند. ما از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی متنفریم و دلبستهی کسانی هستیم که در راه ارزشهای الهی حرکت کند.

وی ادامه داد: آن کسی که موادمخدر صنعتی به کشور ما ارسال میکند، افغانستانی نیست. آنان دست نشاندهی نظام غرب هستند. آنان تحت حمایت ناتو و کشورهای سلطهگر این کار را انجام میدهند. اتفاقا افغانستانیها نیز قربانی این جنایت هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ماست تا رمز وحدتمان یعنی دلدادگی به اهل بیت(ع) را حفظ کنیم. ما جانمان را سپر حرم حضرت زینب(س) میکنیم. امروز مدافعان حرم، جبههی دفاع از دین و ارزشهای الهی را شکل دادهاند. در هرجای عالم سنگری به نام دین باشد، آن سنگر ماست و هرکس بخواهد به حریم اعتقادات ما نزدیک شود و جسارت بکند با همهی وجود در برابرش خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: ما و افغانستانیها هم خونیم. ما به دفاع از راه ابی عبدالله(ع) میجنگیم. جبههی استکبار باید بداند که دست یاری خدا با ماست و زمین را صالحان به ارث میبرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار