حجت‌الاسلام سعیدی در بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه:

«اسلام‌های بدلی» چالش پیش روی انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ترویج اسلام‌های بدلی شامل اسلام تکفیری و رادیکالی، اسلام سکولاریزه شده اردوغان و اسلام شیعی افراطی را از چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۴۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ - 06May 2015

«اسلام‌های بدلی» چالش پیش روی انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ما در منطقه و داخل کشور با چالشهای مختلفی روبرو هستیم، اظهار داشت: ما در منطقه با دو چالش مواجهیم که برای انقلاب اسلامی مهمتر است؛ اولین آن جنگ درونتمدنی است که آمریکاییها آن را طراحی کردند و عوامل منطقهای آنها مجری این جنگ هستند.

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۰۵ آمریکاییها با تئوری جنگ بین تمدنها، خود به صورت مستقیم در جنگها حضور داشتند که جنگ بالکان، افغانستان، عراق و... در این راستا بود. اما تئوری جنگ تمدنها با شکست مواجه شد و از سال ۲۰۰۵ آنها جنگ درون تمدنی و نیابتی را آغاز کردند.
 
سعیدی با بیان اینکه امروز امارات، قطر، ترکیه و عربستان به نیابت از آمریکا در منطقه آسیب ایجاد میکنند، تصریح کرد: نتیجه جنگ درونتمدنی آمریکا در منطقه این بود که چهار ارتش قوی منطقه یعنی مصر، سوریه، لیبی و عراق را از کار انداخته و اسرائیل را در حاشیه امن قرار دادند. همچنین توانستند اسلحههای خود را در منطقه بفروشند که این امر باعث ایجاد اختلاف در بین جوامع اسلامی نیز شده است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ترویج سه اسلام بدلی، را دیگر چالشهای پیش روی انقلاب اسلامی دانست، که شامل اسلام تکفیری و رادیکالی، اسلام سکولاریزه شده اردوغان و اسلام شیعی افراطی است.
 
وی اضافه کرد: اسلام تکفیری و رادیکالی در قالب طالبان، وهابیگری و داعش ترویج میشود، امروز ما چهره زشتی از داعش در ذهن داریم ولی آنها از هشتاد کشور دنیا نیرو جذب کردهاند.
 
حجتالاسلام سعیدی با اشاره به اسلام سکولاریزه گفت: عدهای به دنبال چنین اسلامی هستند که چندان برای آنها محدودیتی ایجاد نکند.
 
وی در تشریح اسلام شیعی افراطی نیز بیان داشت: این اسلام امروز هم از لندن و هم از قم ترویج داده میشود. اینها به دنبال توهین مستقیم به مقدسات اهل سنت و همچنین ترویج عزاداری خنثی و سکولار هستند که این، خطرناکترین حرکت علیه شیعه قلمداد میشود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به چالشهای داخلی نیز تاکید کرد: ما از بدو انقلاب با چالشهایی همچون دولت موقت، بنیصدر و منافقین و منتظری و مهدی هاشمی و موارد دیگری مواجه بودهایم، ریشه این چالشها در ۲ نوع برداشت از حکومت دینی و جایگاه ولایت فقیه است.
 
وی اظهارداشت: یکی عقلانیت دینی را مدنظر قرار داده، و دیگری عقلانیت ابزاری را بهکار میگیرد، همین موضوع باعث میشود ما همواره در مباحث اعتقادی، سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و تیم اداره کشور با چالش رو به رو شویم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها