بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-9

"روز صاعقه" و "استخوان لای زخم" جدیدترین تولیدات روایت فتح در نمایشگاه کتاب

"روز صاعقه" عنوان مستند است که به زندگی صدام حسین از کودکی تا مرگ وی می پردازد و زندگی و شخصیت وی را واکاوی می‌کند. "استخوان لای زخم" نیز عنوان مستندی که به حمله صدام به ایران اسلامی و شروع جنگ تحمیلی می‌پردازد.
کد خبر: ۴۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ - 07May 2015

"نرگس رحمانی" مسئول بخش رسانهای موسسه انتشاراتی روایت فتح در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به حضور این موسسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: امسال روایت فتح با رویکرد متفاوتتری نسبت به سالهای گذشته در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی افزود: "روز صاعقه" عنوان مستند جدیدی است که به زندگی صدام حسین از کودکی تا مرگ وی می پردازد و زندگی و شخصیت وی را واکاوی میکند. مستند در چهار قسمت «بذر مرگ»، «شوالیهی عرب»، «حزب بعث» و «قادسیه»، تاریخ این دوره از عراق را به تصویر میکشد.

رحمانی تصریح کرد: "استخوان لای زخم" نیز عنوان مستندی که به حمله صدام به ایران اسلامی و شروع جنگ تحمیلی میپردازد.

مسئول بخش رسانهای روایت فتح گفت: "ک.گ.ب"، "موصاد"، "صبح اوگاندا"، "پایان انتظار با موضوع زندگی شهید صیاد شیرازی" نیز که قبلاً روانه بازار نشر شده، در نمایشگاه عرضه میشود.

رحمانی همچنین از دو مستند جدید خبر داد و گفت: یکی از این مستندات به زندگی شهید آوینی میپردازد و دیگری با عنوان "روایت انقلاب" به معرفی اشخاص سیاسی انقلاب از جمله آیت الله مطهری و ... می پردازد که در تلاش هستیم آماده و در نمایشگاه عرضه کنیم.

لازم به ذکر است در  مستند "استخوان لای زخم" علل و عواملی که به حمله عراق به ایران و تحمیل  جنگ هشت ساله به کشورمان منجر شد، به استناد عکسها و فیلمهای آرشیوی به نمایش درآمده است. کارگردان در استفاده از  تصاویر آرشیوی روایتی کاملا دراماتیک طراحی کرده و همه عوامل و علل وقوع این جنگ را با لحنی کمیک روایت کرده تا مخاطب این نسل عمق تراژدی جنگ را عمیقا درک کند و حکایت سنگی را که دیوانهای به چاه میاندازد، به یادآورد.

در واقع این مستند کاری از گروه روایت فتح است که در آن برای اولین بار تصاویری مستندی از ریشههای بروز جنگ ۸ ساله ۲ همسایه مسلمان از 30 سال پیش به نمایش درمیآید.

"پایان انتظار" عنوان مستند دیگری است که به تازگی و با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش رونمایی شد. این مستند  در 8 روایتِ لحظه موعود، بهشت کودکی، چیزی از جنس مادر، روزهای بی بازگشت ، راز و ...  به صورت DVD ارائه شده است.

خاطرنشان میسازد بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار میشود.

انتهای پیام/م.م
 

نظر شما
پربیننده ها