آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مذاکره‌کنندگان اگر ذره‌ای چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم زنند/آمریکا، فرعون زمان است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر مذاکره کنندگان ذره‌ای از چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم زنند، گفت: مذاکره کنندگان زیر شبح تهدید مذاکره نکنند.
کد خبر: ۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ - 08May 2015

مذاکره‌کنندگان اگر ذره‌ای چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم زنند/آمریکا، فرعون زمان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران امروز در خطبههای خود با اشاره به تهدیدهای نظامی آمریکا همزمان با مذاکرات هستهای بین ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرهکنندگان عزیز ما اگر در روند مذاکرات ذرهای چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم بزنند. از تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان میخواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکند که البته مذاکره نیز نخواهند کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه ما کاری به بازی اوباما و کنگره نداریم، گفت: آنها هر غلطی میتوانند بکنند. مهم این است که ملت راه خود را یافته و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.

آیتالله سیداحمد خاتمی با تأکید بر اینکه تهدید دومین ویژگی فراعنه است که قرآن نیز به آن اشاره داشته، گفت: فرعون زمانه با هر کشوری که چپ میکند بلافاصله از تحریم اقتصادی تا تهدیدهای دیگر سخن می راند. امروز نیز وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیسجمهوری ایالات متحده گفتهاند اگر مذاکرات شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است. پاسخ اینها را رهبری دادند و غلط میکنند که متعرض ملت ایران شوند. اگر دست از پا خطا کنید و متعرض ملت ایران شوید ملت ایران تا به آخر تعقیبتان میکند و شما را به روز سیاه مینشاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به هشت سال دفاع مقدس اشاره و رویارویی ایران در این جنگ را رویارویی با آمریکا و همپیمانانش عنوان و تصریح کرد: همه میدانند که هشت سال جنگ پس از پیروزی انقلاب با کمک شما به صدام صورت گرفت و اگر میخواهید یک بار دیگر شانس تان را امتحان کنید و ببینید که ملت ایران درسی به شما میدهد که هرگز فراموشتان نشود.

آیتالله خاتمی با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش امروز نماد جریان باطل در دنیا هستند، گفت: باطل مجسم رفتار وقیحانه آمریکاست. قرآن نماد استکبار را فرعون معرفی میکند و 20 ویژگی نام میبرد که تمام این ویژگیها قابل رویت در دول استکباری است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا یک کشور از صدها کشور جهان است، خاطرنشان کرد: آمریکا حد خود را ببیند و مانند یک کشور از صدها کشور دنیا رفتار کند اما ما میبینیم که اینها در همه جا فضولی میکنند. در یمن، بحرین تولید گروهکهای تکفیری آدمکش و حتی دخالت نظامی در کشورها.

به گفته خطیب موقت نمازجمعه تهران ایالات متحده آمریکا در طول 50 سال اخیر به 50 کشور حمله نظامی مستقیم و غیرمستقیم کرده است بنابراین امروز سرکشترین دولت در جهان آمریکاست که حتی به مردم خودش هم رحم نمیکند.

آیتالله خاتمی به طرح آمریکاییها برای تجزیه عراق اشاره و خاطرنشان کرد: طرح آمریکایی اخیر برای عراقیها و تشکیل سه دولت شیعه، سنی و کرد خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد چرا که ملت عراق خوب این توطئه را میشناسد و مقابل آن خواهد ایستاد. آمریکا یک روز هم خیرخواه ملتها نبوده و تمام هم و غمش سلطه بر ملتهاست.

خطیب جمعه تهران خواسته مردم یمن را یک خواسته معقول، مشروع و دنیاپسند عنوان کرد و گفت: یمنیها میگویند ما میخواهیم بر سرنوشت خودمان مسلط شویم و نمیخواهیم آمریکا برای ما تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه انصارالله یمن در پی حاکمیت نبوده و نیست، گفت: حرف انصارالله این است که چرا آمریکا و دول غربی بر آنها مسلط باشند که این خواسته آنان به حق است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه گفت: 44 روز است که یمنیها در مقابل بمباران قاطعانه ایستادهاند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون مردم یمن گفت: پیامبر فرمود من یمنی هستم گویی پیامبر اکرم امروز را دیده است. ایشان در روایتی دیگر فرمودند هر کسی یمنیها را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است و هر که یمنیها را دشمن داشته باشد، مرا دشمن داشته است.

آیتالله خاتمی تصریح کرد: یمن در فضای امیرالمؤمنین علی (ع)، مالک اشتر نفس کشیده است. یمن نفس عمار یاسر را با خود دارد و این ملت با یاری خداوند پیروز هستند.

وی ادامه داد: این خواسته به حق مردم یمن را دولت جلاد سعودی چگونه جواب داد؟ تا دیروز 3 هزار و 500 شهید، نزدیک به 6 هزار مجروح، 95 هزار آواره، منهدم کردن 23 مسجد،150 مدرسه و درمانگاه، انبار مواد غذایی، مناطق عمومی و سیلوی گندم بر اثر بمباران سعودیها صورت گرفته است.

خطیب نمازجمعه تهران خطاب به آلسعود گفت: شرمتان باد با این جنایات صهیونیستی که همانند آنها در غزه عمل میکنید. دولت آلسعود بیش از صد سال است که سر کار آمده و یک دولت کاملا بی ریشهای است که انگلیسیها آن را سر کار آوردند. ادامه حیات این رژیم با وحشیگری و غارتهای هولناک بوده است.

وی ادامه داد: این رژیم در عربستان موج خون به راه انداختند. در کربلا و نجف تا مرفق دستشان به خون مسلمانان آغشته است. گویا این رژیم مأموریت اسلامستیزی دارد. در در پشت صحنه جنایتهای حمله 33 روزه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حمله 21 روزه، 8 روزه و 51 روزه به غزه، این رژیم به اصطلاح اسلامی بوده است.

آیتالله خاتمی خطاب به مردم یمن گفت: در جنگتان با سعودی در حقیقت با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می جنگید.

این خطیب نمازجمعه تهران در ادامه سازمانهای بینالمللی و شورای امنیت را عروسکهای کوکی در دست استکبار خواند و گفت: سازمانهای بینالمللی در قضیه یمن امتحان ننگینی پس دادند. شورای امنیت به جای اینکه از مظلومین حمایت کند از ظالمین حمایت کرد و بستر تجاوزات دولت جبار سعودی را فراهم کرد.

وی گفت: بشریت باید از این سازمانها قطع امید کنند و طرحی نو در اندازند. چرا که از این عروسکهای کوکی استکبار دیگر کاری ساخته نیست.

آیتالله خاتمی در ادامه با انتقاد از مواضع برخی دولتهای اسلامی در منطقه گفت: برخی دولتهای به اسم اسلامی با مواضعشان پیرامون قضیه یمن لکه ننگی برای اسلام شدند. برخی از این کشورها شریک جنایت شدند و برخی نیز با سکوتشان از رفتار رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: تاریخ این مسائل را در حافظه خود ضبط میکند و داغ خائن بودن را بر پیشانی شما میزند همانطور که امروز بشریت این داغ خائنالحرمین شریفین را به پیشانی سعودیها زدهاند. آلسعود به یاری خداوند آل سقوطند آنچنان که نشانههای این سقوط را میبینیم.

وی ادامه داد: با هر جنایتی که اینان بدتر از نازیها میکنند یک گام به سقوط نزدیک میشوند آنچنان که در زلزله سیاسی اخیر که در عربستان اتفاق افتاد ما شاهد این موضوع شدیم.

آیتالله خاتمی در پایان با بیان اینکه مسلمانان هر کاری که در حمایت از مردم مظلوم یمن از دستشان برمیآید، باید انجام دهند، گفت: حداقل کار این است که تظاهرات کنند و اجتماعات با شکوه داشته باشند مانند همین کاری که شما نمازگزاران بعد از نمازجمعه خواهید داشت. این حداقل کاری است که برای حمایت از مظلومان یمن میشود صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها