دکتر شاه حسینی:

دشمنان باید در قبال اشغال ایران و کشتار مردم پاسخ بدهند

دشمنان ما این قدر بر طبل طلبکاری خود و بدهکاری ما کوفته اند که برخی از افکار عمومی ما نا آگاهانه تحت تاثیر رسانه های آنها دچار حس بدهکاری نسبت به آن ها شده اندو این حس منفعل بودن و بدهکاری بلا وجه را ایجاد کرده که عده ای حس می کنند در موضوع انرژی هسته ای ما باید به غرب توضیح بدهیم و موظف به مرتفع کردن سوءتفاهمات آن ها هستیم .
کد خبر: ۴۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ - 10May 2015

دشمنان باید در قبال اشغال ایران و کشتار مردم پاسخ بدهند

به گزارش دفاع پرس، دکتر مجید شاه حسینی پژوهشگر و استاد دانشگاه  در حاشیه همایش"به شهادت سکوت" با محور اشغال ایران توسط انگلیس و رازگشایی هولوکاست ایرانیان در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص ضرورت برگزاری این نوع همایش ها برای احقاق  حقوق از دست رفته در عرصه بین الملل، گفت: برگزاری این همایش صرف نظر از این که جامعه بین الملل چقدر گوش شنوا دارد وظیفه ماست. ومخاطب اصلی افکار عمومی جامعه خودمان است .

وی در ادامه افزود: دشمنان ما این قدر بر طبل طلبکاری خود و بدهکاری ما کوفته اند که برخی از افکار عمومی ما نا آگاهانه تحت تاثیر رسانه های آنها دچار حس بدهکاری نسبت به آن ها شده اند و این همایش اگر گوش شنوایی در آن طرف نداشته باشد که قطعا دارد کما اینکه  سفردکتر مجد از آن سوی آب ها را دچار مشکل می کند اما لا اقل برای افکار عمومی ما خوب است و این حس منفعل بودن و بدهکاری بلا وجه را که عده ای حس می کنند در موضوع انرژی هسته ای ما باید به غرب توضیح بدهیم و موظف به مرتفع کردن سوءتفاهمات آن ها هستیم را زایل می کند و گفتمان ما را حق طلبانه می نماید.و این جایگاه حق طلب ما را بازمی گرداند و مشخص می کند که آنها هستند که باید در قبال اشغال کشور ما و قتل نفوس این سرزمین در صد سال گذشته به ما پاسخ بدهند.


دکتر شاه حسینی در ادامه با توجه به حساسیت های خاص مربوط به برگزاری این نوع همایش ها و مزاحمت هایی که گاهی دشمنان خارجی در روند آن ایجاد می کنند ابراز داشت: هر کار استراتژیک و مهمی که معطوف به منافع ملی ما باشد مزاحمینی هم دارد و محتاطینی که درآغاز شاید جرئت نکنند آن طور که شایسته ملت شریف ایران است احقاق حق کنند و نسبت به حقوق از دست رفته ملت ما که توسط بیگانگان به نحواعم و استعمار پیر انگلیس به طور اخص ضایع شده است اقامه دعوی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبیعی است که درآغاز صداها پایین تر است و افراد محتاطانه حرف میزنند ولی وقتی که این امربه یک گفتمان کلی تبدیل شود این احتیاط ها کنار می رود. در این شرایط نیز با وجود اینکه اسناد اصلی این موضوع همچنان در دست انگلیس است  و آنها این اسناد را بیرون نداده اند ،  همین قدر که اساتیدی بودند که مقالاتی مستند با وجود اسناد موجود در آستان قدس رضوی و مجلس شورای اسلامی ارائه دادند  این کار را شایسته و موثری دانستند و در ادامه افزودند: اما باید به یاد داشت که استعمار پیر انگلیس همچنان هست و حتی نسبت به گذشته پیرتر ومکار تر شده و طبعا فشار های خود را بر روی هیئت علمی همایش و افراد منشا اثر در این همایش داشته و خواهد داشت. تا جایی که به نظر می رسد حتی کنسل شدن ناگهانی سفر آقای دکتر محمد قلی مجد به ایران حتی اگر خودشان انکار کنند متاثر از همین امر است وکاملا قابل حدس است که چه فشارهایی روی ایشان بوده است. طبعا در این مقطع خاص که قرار است جامعه غربی ما را به نوعی بدهکار افکار عمومی جهان بکند همایشی گذاشته شده که طلب های دیرین و جدی ما را به یاد آن ها می آورد و طبیعی است که آن ها اقامه این دعوی به حق و به قاعده و حقوقی علیه خودشان را دراین همایش تاب نیاورند و بر اساس آن مزاحمت هایی ایجاد کنند تا جایی که حتی سفر نویسنده کتاب"قحطی بزرگ" به ایران را تحت تاثیر قرار دهند.اما به هر حال باید از دکتر محمد قلی مجد در حد نوشتن این کتاب مهم و ارزشمند تشکر کرد.

دکتر شاه حسینی در ادامه افزود: می شود حدس زد که اساتید این همایش اگر بخواهند برای استفاده از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور دچار مشکلی نشوند طبعا این موضوع در لحن آن ها موثر خواهد بود.اما همین قدر که این اساتید بذل همت به خرج دادند و معطوف به منافع ملی در مقطع حساسی که دشمنان ما کشور را مظلومانه مورد اتهام قرار می دهند در یک گفتمان حق طلبانه حضور پیدا کردند و در یادآوری حقی که صد سال است از زمان آن گذشته شرکت کردند و منشا اثر شدند جای تقدیر دارد.

امیدواریم این همایش آخرین نباشد و حلقه ای از زنجیره های بعدی باشد و لحن ها در همایش های بعدی طلبکارانه تر باشد آن طور که شایسته یک مظلوم طالب اعاده حق است و جدی تر و به دور از محافظه کاری باشد. اما در زمان فعلی و در این مرحله که هستیم آرامش لحن آن ها را درک می کنیم گرچه این موضوع قابل پذیرش نیست اما امیدواریم در مراحل بعدی صدای حق طلبانه ما بالاتر رود.

وی همچنین در مورد نقش رسانه ها در پررنگ کردن موضوع همایش و جریان سازی آن گفت: اصحاب رسانه موظفند با فیلمسازی ،سریال سازی و نگارش رمان این امر را به یک موضوع رسانه ای تبدیل کنند .قاعدتا تا امری دراماتیزه نشود و لباس رسانه نپوشد نمی تواند شمول عام داشته باشد و صرفا در حلقه اهل دانش و فضل و علم و پژوهش منحصر باقی خواهد ماند .بهتر است برای اینکه این موضوع به مطالبه ملی تبدیل شود اصحاب رسانه با کمک پژوهشگران و کارشناسان به تولید محصولات رسانه در خوری بپردازند. چنان که کار خوب یتیم خانه ایران در دست تولید است و امیدواریم که این کار اولین و آخرین تولید ما در این حوزه نباشد.


شایان ذکر است همایش ملی «به شهادت سکوت؛ اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول» هفته گذشته در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و با همکاری موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران،گروه تاریخ دانشگاه تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مرکز اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، دفتر مطالعات، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.


منبع: رویکرد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار