با حضور جانشین فرمانده کل سپاه

همایش «نظام جهانی در حال تغییر، فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار می‌شود

معاونت بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با همکاری سایر دستگاه‌ها همایش نظام جهانی در حال تغییر، فرصت‌ها و تهدیدها را دوشنبه ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه تهران و با حضور جانشین فرمانده کل سپاه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ - 10May 2015

همایش «نظام جهانی در حال تغییر، فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر خرمشاد دبیر علمی همایش در نشستی خبری با بیان اینکه این همایش در پنج محور پیشبینی شده برگزار میشود، گفت: مبانی نظری تغییر در نظام بینالملل، محرکهای تغییر در نظام بینالملل، مولفهها و شاخصهای نظام نوین جهانی، اسلام و نظم جدید جهانی، جایگاه ایران و نظام جمهوری اسلامی، پنج محور پیشبینی شده برای همایش مورد اشاره است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۲۴ سال قبل که نظام دوقطبی فروپاشید، جهان وارد مرحلهای شد که طی آن نظام جهانی جدیدی شکل گرفت، افزود: قدرت هایی که پس از فروپاشی بلوک شرق باقی ماندند قصد داشتند نظام جهانی را تکقطبی کنند در صورتی که نظام جهانی میان طرفداران نظام تکقطبی و طرفداران نظام چندقطبی تقسیم شد؛ البته برخیها بر این تصور بودند که دوران گذار به یک نظام جدید خیلی طول نمیکشد اما طی این مدت نظام جدیدی پایه گذاری نشد و جهان همچنان در دوران گذار به سر می برد.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه بیثباتی و درگیری فعلی که در دنیا شاهد آن هستیم محصول دوران گذار است، بیان داشت: دغدغه و هدف اصلی این همایش این است که بتواند با بهرهگیری از اندیشمندان در قالب یک نشست یک روزه فرصتها و تهدیدهای نظام جمهوری اسلامی را در قبال نظام جهانی در حال تغییر مشخص کند.

وی اظهار داشت: برای این همایش ۱۶۶عنوان مقاله ارسال شده که از این تعداد ۸۶ مقاله در قالب چکیده و ۸۰ مقاله بهطور کامل به دبیرخانه همایش رسیده است؛ البته تعدادی از مقالات ارسالی نیز به دلیل اینکه در محورهای تعیین شده نبودند، تأیید نشدند.

خرمشاد ادامه داد: از این مقالات بیش از ۸۰ مقاله متعلق به اساتید دانشگاهها است، و نزدیک به ۹۰ مقاله هم مربوط به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد میشود که از مجموع مقالات تأیید شده تعداد مقاله ۲۰ در همایش ارائه میشود.  

دبیر علمی «همایش نظام جهانی در حال تغییر، فرصتها و تهدیدها» تصریح کرد: در این همایش یک روزه سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه قطعی شده و به دنبال قطعی کردن سخنرانی سردار صفوی دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا هستند علاوه بر این علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در اختتامیه این مراسم به ایراد سخن میپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار