بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-20

مجموعه 17 جلدی «یاران امام خمینی (ره) در آینه اسناد» رونمایی شد

حجت الاسلام و المسلمین دعایی گفت: معتقدم یاران امام (ره)، حواریون جدیدی بودند که هر کدامشان می‌توانند الگویی برای ما به منظور ادامه راه انقلاب باشند.
کد خبر: ۴۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ - 11May 2015

مجموعه 17 جلدی «یاران امام خمینی (ره) در آینه اسناد» رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آئین رونمایی از مجموعه 17 جلدی «یاران امام خمینی در آینه اسناد» با حضور حجت الاسلام و المسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، حمید انصاری، قائممقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره)، حجتالاسلام و المسلمین ماشاالله هروی تدوینگر و گردآورنده کتاب و  جمعی از یاران حضرت امام خمینی (ره) در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم  حجتالاسلام والمسلمین دعایی اظهار کرد: در دادگاه محاکمه مرحوم بخارایی وقتی رئیس دادگاه سوال کردکه شما مقلد چه کسی هستید، شهید و یارانش گفتند امام خمینی (ره) .

وی تصریح کرد: معتقدم یاران امام، حواریون جدیدی بودند که هر کدامشان میتوانند الگویی برای ما به منظور ادامه راه انقلاب باشند.

در بخش دیگری از این مراسم، حمید انصاری، قائممقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره)در سخنانی اظهار کرد: بررسی اسناد ساواک از جنبههای مختلفی اهمیت دارد، به عنوان مثال بخش عمده این اسناد توسط ماموران ساواک تهیه و تدوین شده است. این اسناد همگی دستنخورده و بکر است. به طوری که به واسطه آن میتوانستند افراد را به بند بکشند اما به مدد الهی و رهبری امام خمینی (ره) و همیاری ملت، این اسناد امروز به عنوان برگ زرین افتخارات ملت ایران به شمار میآید.

وی ادامه داد: دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در طول سالهای فعالیت به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی توانسته با تدوین تاریخ معاصر و تببین حقایق تاریخی، پیشگام انتشار آثار اسنادی تاریخی انقلاب اسلامی است.

انصاری با بیان اینکه تمامی اطلاعات این کتاب از میان هزاران سند ساواک استخراج شده است، عنوان کرد: تورق اجمالی این اسناد نشان میدهد که انقلاب ایران تنها به نخبگان و احزاب سیاسی و اجتماعی تعلق نداشته بلکه تمام مردم ایران در این انقلاب نقش داشتهاند.

همچنین حجتالاسلام و المسلمین ماشاالله هروی، تدوینگر و گردآورنده کتاب نیز در سخنانی، گفت: زمانی را به خاطر بیاوریم که اگر کسی در یک روستای دورافتاده نامی از امام میبرد یا رسالهای از این داشت و یا حتی یک عکس، به زندان میافتاد. شکنجهگرانی که در آن دوران انجام میشد، همه و همه دستآموز کشورهایی مانند اسرائیل بودند.

وی در ادامه مبارزات انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) را مبارزهای نامید که در آن جهاد و دعا با هم همراه بود و اذعان کرد: در آن دوران برخی به جای حرکت، دعا میکردند و برخی بدون دعا، حرکت. اما امام حرکت جهادی و ستیز با دشمن را به همراه باور و اعتقاد مذهبی میپسندید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار