وزیر کشور:

آغاز رقابت‌های انتخاباتی پیش از آغاز سال/ تمام فعالیت‌ها در چارچوب قانون باشد

وزیر کشور گفت: رقابت‌های انتخاباتی از الان و یا قبل از سال به صورت پنهان شروع شد. امسال یک رقابت بسیار فشرده و با نشاط و قوی را در عرصه رقابت‌های سیاسی خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ - 11May 2015

آغاز رقابت‌های انتخاباتی پیش از آغاز سال/ تمام فعالیت‌ها در چارچوب قانون باشد

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست مشترک استانداران سراسر کشور که در این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه در سال جدید دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داریم اظهار داشت: رقابتها از الان و یا قبل از سال به صورت پنهان شروع شده و با جلساتی که در استانها برگزار و جلساتی که احزاب و گروهها دارند و شناسایی کاندیداهای مختلف توسط گروهها و احزاب به گونهای پیش میرود نشان میدهد ما انشالله امسال یک رقابت بسیار فشرده و با نشاط و قوی را در عرصه رقابتهای سیاسی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: یکی از چالشهایی که در همه انتخابات وجود داشته این بوده که دشمنان همواره به دنبال این بودند که در رقابتهای سیاسی با استفاده از تهییج افکار عمومی بهرهبرداریهای خاص خود را از این مسئله داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: ما هر گاه در اداره انتخابات و مدیریت انتخابات دچار اشکالات و کاستیهایی بودیم متاسفانه آنها توانستهاند از این فضا بهرهبرداری کنند. ما در این موضوع به عنوان مجریان انتخابات باید تلاش کنیم در چارچوب مقررات، قوانین و مصالح و منافع کشور اقدام کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما حق نداریم در مسائل و قوانین تفسیر شخصی کنیم، مصالح و منافع کشور در دل قانون تعبیه شده است و باید تمام فعالیتها در چارچوب قانون صورت پذیرد.

وی با اشاره به جهتگیریهای برخی رسانهها و نشریات پیش ازانتخابات گفت: از الان جهتگیریهایی در رسانهها، نشریات و محافل سیاسی انجام میشود. قضاوت و داوریهایی که در حوزه اجرا، نظارت و تبلیغات که انجام میدهند به دنبال این هستند که وزارت کشور را به عنوان دستگاه اجرایی به فضای انتخاباتی زودرس و به نوعی له و علیه کسی یا کاندیدای خاصی بکشانند که ما باید در برابر همه فعالیتهای رسانهای، تحقیقاتی و سیاسی که انجام میشود ما باید تلاش کنیم بیطرفی خود را حفظ کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما همچنین باید تلاش کنیم از شتابزدگی و عجله کردن و ورود محافل سیاسی له یا علیه کسی پرهیز کنیم حتی در رفتارهای روزانه خودمان هم باید این مسائل را در نظر بگیریم. همچنین حضور در برخی از جلسات، محافل و استقبال از برخی از شخصیتها نباید به گونهای باشد که تلقی طرفداری و حمایت از جریان یا فرد خاصی بشود و خواهشم از استانداران این است که به این موضوعات دقت کرده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها