پناهیان در دومین بزرگداشت جانبازان شهید و قطع نخاعی:

وقتی چهره جانبازان را می بینم دلم می خواهد سکوت کنم

جملات زیادی را برای شما آماده کرده بودم که بخوانم اما وقتی نگاهم به جانبازان حاضر در مراسم می‌افتد به سکوت سوق پیدا می‌کنم زیرا چهره این عزیزان خود سرشار از عرفان است.
کد خبر: ۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ - 12May 2015

وقتی چهره جانبازان را می بینم دلم می خواهد سکوت کنم

به گزارش دفاع پرس، دومین گردهمایی بزرگداشت جانبازان شهید و قطع نخاعی روز گذشته با حضور حجتالاسلام پناهیان، سعید جلیلی، حجتالاسلام ابوترابیفر، کوچکزاده، زاکانی، محمد کوثری و جمع دیگری از مسئولین و جانبازان و مردم در حسینیه فاطمهالزهرا (س) برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم یکی از مداحین اهل بیت به ذکر مصیبت خاندان پیامبر پرداخت و سپس حجتالاسلام پناهیان دقایقی سخنرانی کرد.

وی گفت: مقایسه جانبازان ما با دیگر بازماندگان جنگهای دنیا کار اشتباهی است اما من میخواهم یک بار این کار اشتباه راانجام دهم و با این قیاس بگویم برخلاف بقیه کشورها جانبازان ما نه تنها افسرده نیستند بلکه بخشی از نشاط جامعه را آنها به مردم تزریق میکنند.

پناهیان به سفری که بعد از جنگ 33 روزه به لبنان داشت افزود: شهید عماد مغنیه تازه به شهادت رسیده بود و من با تعدادی از دانشجویان به دیدار مادر او در لبنان رفتیم یکی از بچهها به مترجم گفت: به مادر شهید مغنیه بگو شهدای شما مقامشان از شهیدان ما بالاتر است اما مترجم از ترجمه این جمله امتناع کرد و گفت: این حرف اشتباهی است و من آن را ترجمه نمیکنم.

وی ادامه داد: آن دانشجو به مترجم گفت: شهدای ما در یک کشوری زیستند که دولتش مستقل بود و آنها را بهتر میتوانستند طی کنند اما شهدای لبنان در مظلومیت بیشتری شهید شدند. شما این جمله را ترجمه کن و کاری به این نداشته باشد که اشتباه است یا نه اما مترجم دوباره گفت: مادر عماد از این جمله ناراحت خواهد شد و من آن را ترجمه نمیکنم چرا که این شهدای شما بودند که راه را برای دیگران باز کردند و چراغش را روشن کردند.

پناهیان به سفر حجی اشاره کرد که همراه کاروانی از جانبازان رفته بود و گفت: حدود 1 ماه من با این عزیزان زندگی کردم و غرق نور معرف آنها شدم نوعی شادی و غرور و معنویت در اینها بود که باعث میشد نشاطشان هزاران بار از یک کاروان معمولی بیشتر باشد.

وی افزود: میخواهم در ادامه صحبتهایم به بیانیه آخر حضرت امام (ره) اشاره کنم که خطاب به مهاجرین فرموده بودند این بیانیه بسیار عمیق است و میتوانم بگویم چند بیانیه آخر عمر حضرت ایشان آینده انقلاب را تا ظهور حضرت حجت تضمین کرد.

پناهیان گفت: من متاسفم که بگویم برخی از جملات امام را که برای دیگران میگویم با تعجب میپرسند واقعا امام خمینی چنین حرفهایی زده بودند ما نتوانستیم اماممان را به خوبی معرفی کنیم و بیانات ایشان را مطالعه کنیم تا بفهمیم واقعا علیه چه کسانی صحبت کردند.

وی ادامه داد: در این منشور جملات زیادی آمده که من برای شما آماده کرده بودم که بخوانم اما وقتی نگاهم به جانبازان حاضر در مراسم میافتد به سکوت سوق پیدا میکنم زیرا چهره این عزیزان خود سرشار از عرفان است. 

وی به جملهای از حضرت امام اشاره کرد: که فرمود من در اینجا از همه عزیزان در جبهههای آتش و خون تشکر و قدردانی میکنم.

پناهیان با اشاره به اینکه سال به سال همایش و بزرگداشت شهدا در کشور بیشتر از سال گذشته برگزار میشود و امام این موضوع را پیش بینی کرده بودند گفت: حضرت امام میگویند در آینده ممکن است عدهای بگویند ثمره خون شهدا چه شده این افراد از عالم غیب و جایگاه شهادت بیخبرند.

وی ادامه داد: خدا مقام معظم رهبری را حفظ کند که همیشه نشانه جانبازی یعنی چفیه را بر دوش دارند و تنها بر کتابی تقریظ مینویسند که موضوع دفاع مقدس دارد.

در حاشیه این مراسم جانبازان با همدیگر دیدار و گفتوگو میکردند طوری که نشاط در حاشیه این بزرگداشت بیش از خود مراسم بود در آخر باز هم با ذکر مصیبت اهل بیت مراسم خاتمه پیدا کرد.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار