حجت الاسلام میرلوحی:

از امتحانات خداوند سربلند بیرون آمدن، نیاز به ایمان و تقوا دارد

مسئول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: از این همه امتحان سخت سربلند بیرون آمدن ایمانی قوی و استوار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ - 15October 2013

از امتحانات خداوند سربلند بیرون آمدن، نیاز به ایمان و تقوا دارد

حجت الاسلام مصطفی میرلوحی، استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه تشیع پیکر های پاک دو شهید گمنام در بوستان پرواز اظهار داشت : از اینکه در این مجلس با برکت و پر از عظمت  هستم بسیار خدارا شاکرم و امیدوارم در این محافل نورانی بتوانیم در راه شهدا قدم برداریم .

وی افزود : در این مجلس برای تجدید بیعت با شهدایی امده ایم که عهد بستند و عهدشان را نشکستند و با وجود تمام سختی های دوران دفاع مقدس به عهد خود وفادار ماندند .

مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت : ما در دهه اول ماه ذی الحجه قرارداریم که یکی از استثنایی ترین دهه های سال می باشد ، خداوند در قران دومیهمانی دارد یکی ماه مبارک رمضان که صدها میلیون مسلمان از برکات آن بهره می برند و دیگری دهه ی اول ماه ذی الحجه است به همین خاطر است که به حاجیانی که به مکه مشرف می شوند می گویند " ضیوف الرحمن " .

این استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد : خداوند حضرت ابراهیم را بسیار امتحان کرد و در اربعین حضرت ابراهیم این امتحان به اوج خود رسید ، خداوند تا صد سالگی به وی فرزندی نداد بعد از صد سالگی فرزندی به او عطا نمود اما بعد از مدت کمی امر شد که فرزند و مادرش را ببر در مکانی در مکه و ان ها را به حال خود رها کن ، ابراهیم همین کار را کرد و اینگونه بود که اسماعیل از فرط تشنگی اینقدر پاهایش را به زمین کوبید که زیر پای او نهر زمزم  نمایان شد ،خداوند اجازه دیدار به ابراهیم نداد تا 13 سال و بعد از 13 سال گفت ابراهیم برو و اسماعیل را به قربانگاه ببر و وقتی ابراهیم با اسماعیل عنوان کرد اسماعیل بدون چون و چرا قبول کرد و گفت پدر همان را انجام بده که خداوند امر کرده .

وی سربلند بیرون امدن حضرت ابراهیم را مورد سخن خود قرار داد و بیان کرد : از این همه امتحان سخت سربلند بیرون آمدن ایمانی قوی و استوار نیاز دارد ، خیلی ها از قوم ابراهیم بعد از اربعین موسی سقوط کردند و گوساله پرست شدند ما نیز باید با استعانت از این خانواده که برای همیشه نامشان در قران  به عنوان بندگان خالص ذکر شده ایمان هایمان را محکم تر کنیم و گول ظاهر دنیا و دشمن را نخوریم .

مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : یک قافله هم نوع دیگری امتحان خود را پس داد با رفتن و در برابر ظلم ایستادن و به شهادت رسیدن ، حضرت ابا عبدالله الحسین با تمام افراد خانواده اش برای امتحانی سخت حرکت کرد و با خون سرخش پرچم اسلام را نگه داشت .
 
وی در پایان گفت : خداوند در قران می فرماید مگر نمی بینید سالی یکی دوبار فتنه ای صورت می گیرد چون می خواهیم شما را امتحان کنیم و ولایت پذیری شما را ببینیم .این شهدا آمده اند در روز بندگی عرفه به ما زنگارگرفتگان دنیایی بگویند بیایید در این روز بندگی و اخلاص صادقانه توبه کنید و به گناهانتان اعتراف کنید تا بخشیده شوید.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار