سالروز شهادت "عبدالرضا قربانعلی"؛

روز عرفه بر سر مزار مردی می‌روم که آرزوی شهادت داشت

23 مهر مصادف با روز عرفه بر سر مزار مردی می‌روم که آرزوی شهادت داشت، آنقدر رفتنش واضح شده بود که وقتی از خانه رفت کاملا می‌شد فهمید دیگر برنمی‌گردد. خوش به سعادتش که به آرزوی خود رسید.
کد خبر: ۴۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲ - 15October 2013

روز عرفه بر سر مزار مردی می‌روم که آرزوی شهادت داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، 23 مهرماه دومین سالگرد شهادت عبدالرضا قربانعلی مدیر ارشد دستگاه نظارت بر عملیات مین روبی استان خوزستان است. مطلب زیر دلنوشتهای از همسر این شهید بزرگوار در سالروز عروج ملکوتی او است.

"23 مهر مصادف با روز عرفه بر سر مزار مردی میروم که آرزوی شهادت داشت. با اینکه در نیروی هوایی در کار تخریب بمب وموشک بود، با اینکه بارها مرگ را به چشم خود دید و زمان جنگ با این کار عجین بود و به تمام پایگاهها اعزام میشد اما بعد از جنگ نیز دست بردار نبود.

نمی گویم خیلی مذهبی بود ولی عقیده کامل به خدا، شهادت امام و وطنش داشت.

زمانی که حس میکرد کار در نیروی هوایی کم است داوطلبانه به صورت بسیجی به جبهه میرفت و در گردان شهادت قرارگاه رعد حضور داشت.

به همه جای جبهه رفت. از بانه وسردشت گرفته تا جزیره مجنون و حلبچه. ولی قسمت این بود که پیش ما باشد. بعدا در ارتش استاد شد و شاگردان زیادی داشت، بعد از بازنشستگی با مینزدایی آشنا شد و خواست از تجربیاتش در این راه استفاده کند.

به عنوان سرناظر 5 سال در کرمانشاه و 1 سال درخوزستان به عنوان مدیر بود. آن هم مدیری که با بقیه فرقی نداشت وهر کاری که از دستش برمیآمد انجام میداد، حتی کاشتن سبزی و گل در حیاط مدیریت. کارهایش نشان از شهادتش داشت. آنقدر رفتنش واضح شده بود که روزی که از خانه رفت کاملا میشد فهمید که دیگر برنمیگردد. خوش به سعادتش که با پشتکار به آرزوی خود رسید."

یادآور میشود؛ شهید "عبدالرضا قربانعلی" مسئول تیمهای نظارت مینبرداری جنوب کشور بود که 23 مهرماه 90 در منطقه چزابه به شهادت رسید. وی دورههای تخصصی تخریب و خنثیسازی بمب و راکت را قبل از انقلاب در آمریکا گذرانده بود و در زمان جنگ نیز به مدت 70 ماه در مناطق مختلف جنگی حضور داشت.

او از بازنشستگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود که 6 سال در مناطق آلوده به مین مناطق عملیاتی استانهای کرمانشاه و خوزستان فعالیت کرد.

این شهید بزرگوار هنگام بازدید از مناطق آلوده به مین در اثر انفجار یک مین ضد تانک به جا مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
0
0
خدا رحمتش کنه واقعا مرد بزرگی بود.تخصص،تعهد را با هم داشت.زود از دستش دادیم....روحش شاد
نظر شما
پربیننده ها