دستاوردهای دفاع مقدس به روایت سردار زهدی؛

دفاع مقدس منشأ خیرات و برکات فراوانی برای انقلاب و کشور بود

نشست تخصصی دستاوردهای دفاع مقدس با حضور سردار یعقوب زهدی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱ - 18October 2013

دفاع مقدس منشأ خیرات و برکات فراوانی برای انقلاب و کشور بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در این نشست، سردار زهدی گفت: جنگ پدیدهای نامطلوب و قرین با خسارات جانی ومالی است ولی درعین حال همواره یکی از منابع کسب تجربه وعبرتآموزی و تکامل بشر نیز بوده است. بخصوص زمانی که جنبه دفاعی داشته و مشروع باشد.

وی که در باغ موزه دفاع مقدس تهران سخن میگفت، با اشاره به نگرش حضرت امام خمینی(ره) به جنگ افزود: امام(ره) دفاع مقدس را منشأ خیرات و برکات فراوانی برای انقلاب و کشور میدانند که در پیامها و سخنرانیهای متعددشان منعکس شده است.
 
وی حاصل جنگ را در سه بخش کلی نتایج، دستاوردها و تجارب تقسیمبندی کرد و گفت: هدف اصلی رژیم بعثی عراق و ابرقدرتهای حامی آن،براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که نه تنها آسیبی به آن نرسید بلکه به اقتدارش نیز افزوده شد. روش جاری در جنگهای قرون اخیر جدا شدن بخشی از خاک ایران بوده است و از افتخارات ایران اسلامی این است که علیرغم حمایت ابرقدرتها از دشمن، با اتکال به خداوند و تکیه بر قدر ملی، اجازه تجزیه ذرهای از خاک کشور را نداد.
 
وی دستاوردهای نظامی دفاعمقدس را ایجاد توانایی طرحریزی عملیات و توسعه دانش نظامی،ایجاد قدرت بازدارندگی، شکلدهی به قدرت دفاعی جدید ایران با تکیه بر عنصرمردمی،احیا و بازسازی ارتش و قطع وابستگی آن،ایجاد توان جدید نظامی در قالب سازمان رزم سپاه،تجربیات چگونگی تامین نیروی انسانی ،ابتکارات مهندسی رزمی و ارتقای مهارت و کسب تجربه در رستههای تخصصی از جمله دستاوردهای شاخص دفاع مقدس برشمرد.
 
سردار زهدی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس توسعه فرهنگ جهاد و شهادت،ایستادگی،مقاومت وشهامت مردم،ایثار و فداکاری،همکاری، تعاون و برادری میان مردم،وحدت و یکپارچگی و ظهور عرفان اسلامی و نگاه مکتبی به پیروزی را از شاخصترین دستاوردهای دوران پر افتخار هشت سال حماسه آفرینی رزمندگان اسلام دانست.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس ایجاد و توسعه صنایع موشکی،توسعه تولید مهمات وخودکفائی در آن، ایجاد و توسعه ساخت سلاحهای نیمه سنگین وسنگین،ایجاد و توسعه صنایع دریایی، خودکفایی درساخت انواع اسلحه سبک، توسعه توانمندی «اردنانس» بویژه در سیستمهای هوائی و پیشرفت در سایر صنایع مانند ارتباطات و مهندسی را از جمله دستاوردهای صنعتی دوران دفاع مقدس خواند.
 
سردار زهدی تحکیم تثبیت نظام وارتقای جایگاه آن در نظام قدرت منطقهای و بینالمللی، قطع عقبه گروهکهای ضدانقلاب مثل دمکرات، کومله، منافقین و خلق عرب و... غیرفعال کردن آنان،فروپاشی ائتلاف ضدایرانی و تقویت نهضتهای مقاومت مثل حزبالله و انتفاضه فلسطین و بازآفرینی روشهای اسلامی فرماندهی در جبههها را از دیگر دستاوردهای دفاعمقدس دانست.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار