آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

آمانو و غرب آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران به را به گور می‌برند/ عمر حکومت آل‌سعود تمام شده است

امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: غرب دست از خیال پردازی‌ درباره بازدید از مراکز نظامی و به‌رسمیت شناختن اسراییل بردارد؛ آن ها این آرزوها را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۴۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ - 15May 2015

آمانو و غرب آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران به را به گور می‌برند/ عمر حکومت آل‌سعود تمام شده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به مسئله یمن آن را موضوع جهان اسلام و جهان بشریت دانست و اظهار داشت: این جنایات فجیعی که در یمن متوجه مردم بیگناه و مظلوم آن شده و همه را به نابودی کشانده به دست دولتی انجام میشود که خود را محور کشورهای اسلامی و خادمالحرمین میداند.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه ای کاش آنها این عناوین را به خود نمیبستند تا گفته نمیشد که این جنایات مربوط به اسلام است، تصریح کرد: آنها چهره اسلام را در دنیا کریه کردهاند.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه مردم جنایات یمن را از چشم کشوری میبینند که سنگ اسلام را به سینه میزند و به مردمش میگوید که قرآن بخوانند، گفت: آنها با این ادعاها مردم یمن را به خاک و خون کشیدهاند، آن هم مردمی که به دنبال کرامت انسانی و حق حاکمیت بر سرنوشت خود هستند.

وی با اشاره به نامه هوشمندانه مقام معظم رهبری به جوانان غربی یادآور شد: رهبری آگاه و بیدار ما در آن نامه فرمودند که اسلام را از متن اسلام بگیرید و کاری به مدعیان اسلام نداشته باشید.

آیتالله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در جریان جنایات اخیر در یمن کشورهای به ظاهر اسلامی نیز از عربستان حمایت کرده و رسوا شدند، گفت: در این میان مجامع جهانی و آمریکا نیز که دم از حقوق بشر و دموکراسی میزنند هم رسوا شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه چهره اسلام واقعی در یمن و امثال یمن روشن و به دست ایران اسلامی ظاهر شد، گفت: آن مدعیان اسلام دروغین آدم میکشند اما ایران اسلامی در فکر رساندن دارو و غذا به مجروحان است.

وی در ادامه به مردم عربستان در تعامل با حکومت فاسد آل سعود اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: مردم عربستان هم باید در این زمینه امتحان خود را میدادند؛ شما که ساعتها قرآن میخوانید چقدر از قرآن را فهمیدهاید؟ چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمیکنید؟ چرا خفقان گرفتهاید؟

آیتالله موحدی کرمانی در عین حال یادآور شد: البته در گوشههایی از کشور عربستان ندای بیزاری از این حکومت ظالم به گوش میرسد اما کم است و اگر سراسر عربستان فریاد بیزاری از این ظالمان را سر دهند سرنوشتشان همچون سرنوشت ایران اسلامی خواهد بود و ظالم با جنایاتش نابود میشود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حرمین شریفین اسیر دست این حکومت ظالم شده و باید کعبه و مدینه را از دست این ظالمان آزاد کنند.

وی خطاب به مردم عربستان متذکر شد: شما این قرآن را که مرتب میخوانید میگوید بیایید از دشمن ابراز تنفر کنید؛ بنابراین یا این تنفر کشور عربستان را پر میکند و ظالم را فراری میدهد یا احیاناً به دست ظالم شهید میشوید که این نعمت بزرگی است؛ از چه نگرانید و میترسید؟

آیتالله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه عمر حکومت ظالمانه آلسعود تمام شده است، تصریح کرد: وقتی مردم اراده میکنند که حکومتها را ساقط کنند آنها نیز فساد و ظلم را بیشتر میکنند، در حالیکه اتفاقاً با همین ظلم خود نابود میشوند همانطور که شاه نابود شد و فرار کرد.

خطیب موقت تهران در ادامه به مذاکرات هستهای اشاره کرد و گفت: غرب، آمریکا و آقای آمانو در خصوص مذاکرات هستهای دچار توهم و ذوقزدگی شدهاند و سناتور آمریکایی گفته توافق ما با ایران باید با به رسمیت شناختن اسرائیل همراه باشد.

وی به اظهارات اخیر آمانو مبنی بر بازدید از تأسیسات نظامی ایران به عنوان یکی از شروط توافق اشاره کرد و اظهار داشت: ما به آقای آمانو و طرف مقابل میگوییم که دست از این خیالپردازیها بردارید و بدانید ایران همان ایرانی است که همان مقاومتی که طی سالها داشته را باز هم خواهد داشت.

آیتالله موحدی کرمانی با بیان اینکه آنها توقع دارند ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: کدام اسرائیل؟ همان اسرائیلی که در جنگ 50 روزه تابستان غیرنظامیان را به قصد تفریح کشت، این رژیم سفاک 44 غیرنظامی فلسطینی را در اردوگاههای تحت حمایت سازمان ملل به شهادت رساند تا جایی که واکنش تند نمایندگان اروپا را هم در پی داشت.

خطیب موقت تهران تأکید کرد: ما به آقای آمانو، غربیها و آمریکا میگوییم که آرزوی به رسمیت شناختن اسرائیل و نیز گنجانده شدن شرط بازدید از تأسیسات نظامی ایران در توافق هستهای را به گور خواهید برد.

وی با بیان اینکه اوباما در کمپدیوید به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفته است که از ایران نترسید بلکه از اختلافات درونی خود بترسید گفت: جالب است که اوباما هم توصیه به وحدت میکند، وحدت نیروهای ضداسلام.

آیتالله موحدی کرمانی در ادامه خطبه دوم با اشاره به موفقیتهای حزبالله لبنان خاطرنشان کرد: حزبالله لبنان پیروزیهای خوبی را به دست آورده و ارتفاعات مرز لبنان و سوریه را که پیش از سه سال در اشغال النصره بود را آزاد کرد.

خطیب موقت تهران، با اشاره به مسئله یمن و جنایات آل سعود در این کشور گفت: رژیم سفاک و کودککش و مدعی آل سعود تا امروز در یمن 4هزار شهید، 7هزار مجروح بر جا گذاشته و 900 مکان خدمترسانی ازجمله آب، برق و سیلو را منهدم کرده و امکان مداوای مجروحین نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به توطئه تجزیه عراق به سه دولت شیعه، سنی و کُرد در کنار سوریه بدون بشاراسد تصریح کرد: این امر از سلسله خیانتهای آمریکا و ناشی از خواب پریشان آنهاست که خداوند اینها را به دست رزمندگان عراق و سوریه بیدار میکند.

آیتالله موحدی کرمانی در پایان خطبه دوم با اشاره به سالروز رحلت آیتالله بهجت ابراز امیدواری کرد که این مرجع عالیقدر، عالم و عارق و متقی زاهد با حضرت رسول(ص) محشور شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی-سیاسی امروز جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع) و تبریک عید مبعث به سیرههای پیامبر (ص) در دوران صدر اسلام اشاره کرد.

وی افزود: پیامبر (ص) آن جامعه منحط دوران جاهلیت را به کلی عوض کردند و مدینه فاضلهای را به وجود آوردند که جای تأمل دارد و پیامبر (ص) این هدایت مستمر را دنبال کردند و هیچگاه خسته نشدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار