سردار بهرام نوروزی ؛

منافقین می خواستند صحن حرم امام رضا(ع) را بمب گذاری کنند

فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت : ما در منزل علی مریوانی، از عناصر فعال منافقین یک نقشه کامل و کروکی دقیق صحن امام رضا (ع) را پیداکردیم که بعد از اعترافات این منافق کوردل متوجه شدیم برای بمب گذاری در صحن ملکوتی امام رضا (ع) تهیه شده است.
کد خبر: ۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵ - 17October 2013

منافقین می خواستند صحن حرم امام رضا(ع) را بمب گذاری کنند

سردار بهرام نوروزی، فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی  با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت : در ابتدا وظیفه خود می دانم از تمام دلیرمردانی که در اوایل جنگ تحمیلی با مشقت های فراوان در کردستان به دفاع از میهن پرداختند تشکر کنم هرچند که وسعت ایثار این بزرگواران در کلام نمی گنجد.

فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس افزود: شاید امروز خیلی از مردم و علی الخصوص جوانان ندانند که ما در کردستان با چه مشقتی و به چه وسعتی می جنگیدیم. در آن زمان ما در یک جبهه نمی جنگیدیم بلکه باید جبهه های متفاوتی را پوشش می دادیم، یکی از ماموریت هایی که به ما واگذار شده بود راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی  در کردستان بود که با کمک سپاه حدود 400 پایگاه برای امنیت بیشتر در کردستان راه اندازی کردیم.

وی در تشریح سانحه بمب گذاری میدان آزادی تهران گفت : بعد از زدن پایگاه ها من برای سرکشی به تهران برگشتم که متوجه شدم در میدان آزادی بمبی منفجر شده و تنها مدرکی که به دست آمده یک کپی شناسنامه از کردستان بود. چندین کپی از آن شناسنامه گرفتم وبرگشتم و کپی ها را به تمام ایست بازرسی های کردستان دادم که بعد از مدت کوتاهی یکی ازایست بازرسی ها اطلاع داد آن شخص را پیدا کرده است.

سردار نوروزی در ادامه صحبت خود اذعان داشت : وقتی فرد را دستگیر کردند و نزد ما آوردند گفت : این من نیستم ، این شخص در شهرک غرب تهران ساختمان سازی  می کند و برای ما خیلی تعجب برانگیز شد ، ما به تهران برگشتیم و طبق آدرسی که از آن شخص گرفته بودیم به آنجا رفتیم و خود را رابط سنندج اعلام کردیم و با او قرارگذاشتیم  و اورا نیز دستگیر کردیم و متوجه ی یک امر مهم شدیم که بمب ها از روستای ژیان در مربوان توسط علی مریوانی نامی  وارد می شود.

فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت:وقتی به سنندج برگشتیم دیدیم که عناصر آشوب طلب بمب ها را به صورت بسیار حرفه ای در روغن نباتی های معمولی جاسازی می کنند و به تهران میفرستد. وقتی ما وسیله ای را وارد روغن ها کردیم دیدیم که تا یک مرزی وارد می شود و بعد از ان به سطح سفتی برمی خورد که با باز کردن آن ها متوجه موضوع شدیم . بعد از اعترافات عناصر دستگیر شده فهمیدیم این روغن نباتی ها را از مریوان با ماشین میوه و تره بار به تهران می برند، چند نفری را ازمریوان وچند نفری را هم درسردشت  دستگیر کردیم و به تهران برگشتیم که رابطان تهرانی را نیز دستگیر کنیم.

وی افزود : بعد از برگشت به تهران حدود 42 نفر دستگیر شدند و وقتی از آنها پرسیدیم به شما در قبال این خیانت ها چه چیزی می رسد، نکته قابل توجه و اهمیت  این بود که ایشان در پاسخ می گفتند: به ما 20 میلیون تومان پول قلابی می دهند که ما آن را در ایران خرج کنیم، ده میلیون تومانش مال خودمان است و ده میلیون باقی مانده را باید به آنها برگردانیم و این موضوع باعث شدکه ما بفهمیم دشمن پلید ما از چند جهت با ما وارد جنگ شده است. اول اینکه از نیروهای خودی به نفع اهداف شوم و برنامه ریزی شده برای ایجاد اخلال در اقتصاد کشور سوء استفاده می کند و دوم اینکه با بمب باران تهران و شهرهای دیگر کشور را نا امن می کند.

فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس در پایان افزود :اما نکته قابل توجه این دستگیری ها این بود که ما در منزل علی مریوانی یک نقشه کامل و کروکی دقیق صحن امام رضا (ع) را پیداکردیم که بعد از اعترافات این منافقین کوردل متوجه شدیم برای بمب گذاری در صحن ملکوتی امام رضا (ع) تهیه شده است. منافقین در سال 67 نتوانستند به این عمل کثیف دست یابند اما متاسفانه در سال 71 این موضوع عملی شد و از همه بدتر این که درست طبق همان کروکی که در سال 67 به دستشان رسیده بود، عمل کردند.

سردار نوروزی در پایان در توصیه ای به نسل جوان گفت: من از تمام جوانان می خواهم بدانند که با چه دشمن پلیدی سروکار دارند با پیروی از ولی امر خود و هوشیاری کامل در این دوران که دوران جنگ نرم است مراقب سوء استفاده های دشمن باشند.

نظر شما
پربیننده ها