خاطرات هشت ساله خلبانان دفاع مقدس در "غرش رعد"

کتاب «غرش رعد» نوشته محمد معما از سوی انتشارات «عماد فردا» منتشر شد. این کتاب دربردارنده خاطرات هشت ساله خلبانان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ - 17May 2015

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «غرش رعد» که روایتهایی از حضور خلبانان در هشت سال دفاع مقدس است، با تدوین محمد معما از سوی نشر عماد فردا منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب عرضه  شد.

این کتاب که با محوریت زندگی امیرخلبان عبدالحمید نجفی نوشته شده، از اتفاقهای کمتر روایت شده از زندگی خلبانان هشت سال دفاع مقدس سخن گفته است.

عبدالحمید نجفی از خلبانان دوره دیده در ایالات متحده آمریکا و یکی از خلبانان به نام هواپیمای اف5 است که بعد از شهید اردستانی، رکورددار پروازهای برون مرزی (132 پرواز) در دوران دفاع مقدس است. وی که از خلبانان ثابت قرارگاه رعد در دوران دفاع مقدس بود، موفق به دریافت مدال فتح در سال 69 از دست مقام معظم رهبری شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «چهارشنبه یازدهم بهمنماه 1357 مرا احضار کردند تا به همراه سروان شریفیراد یک پرواز رهگیریِ هوایی انجام بدهم. بعد از حدود یک ساعت به زمین نشستیم. صبحِ زودِ روز بعد ما را خواستند و به اتاق بریفینگ رفتیم. گفتند: «شما و سروان شریفیراد باید بلند شوید و وقتی هواپیمای آقای خمینی وارد ایران شد آن را رهگیری کنید و در صورت لزوم بزنید.» سریع گفتم: «من پرواز نمیکنم.» گفتند: «چرا؟» گفتم: «من هواپیمای سید اولاد پیغمبر را نمیزنم.» گفتند: «اگر سرپیچی کنی اعدامت میکنند.» گفتم: «هر کاری دوست دارید بکنید.»

«غرش رعد» در 392 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات عماد فردا منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها